Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fotat Svante med kameran och lite bättre bilder utifrån det annat än mobilbilder blir det då .
 

Bifogade filer

  • CC6D0EDB-096C-4CE3-A5EA-37C2204D9A32.png
    CC6D0EDB-096C-4CE3-A5EA-37C2204D9A32.png
    676,8 KB · Visningar: 14
Jag fick mig en smärre chock när jag undersökte Älvas tassar igår. Tre av fyra tassar är helt fria från blåsor, men den sista tassen visade sig vara full av fula små gula blåsor. :eek: Än en gång är jag så himla tacksam över att Älva inte har ont av sina blåsor, för annars hade hon nog inte kunnat gå på sin tass.

Jag kände mig också lite elak när jag kom hem och och Älva hoppade upp på magen för att gosa. Det knastrade om oss när jag drog handen över henne, så elektriska visade vi oss vara. Hon reagerade inte särskilt på det heller, men en annan blir ju rädd att det ska göra ont!
 

Bifogade filer

  • IMG_3630.PNG
    IMG_3630.PNG
    311,2 KB · Visningar: 22
Alltså inte blåsorna utan att hon inte har ont. Jotack, jag och Nikita är så elektriska att vi ger varandra stötar varje gång vi gosar. :arghh:
 
Min nya kisse var grymt underhållande idag. Gick förbi mig i soffan med tillhörande gos. Jag gick på toa katten hack i häll hon gosar fullt. På väg att sätta/lägga sig leta ggr. Sen satte hon sig ner, sträcker ut back benet och är på väg att börja tvätta sig på back benet. Men det gick ju inte för hon lärade upp å gosa igen.
 
Hade städröj hemma igår och passade på att klippa klor och borsta familjens ludna medlemmar. En generös hög Brunettpäls är numer förpassad till soprummet, och en något mindre hög med Skönhetsmissepäls gick samma väg. Båda fröknar ser fortfarande vagt tilltufsade ut, har inte hunnit tvätta pälsen riktigt slät och fin igen över natten.

Men jag räknar detta som en del i Bs bantningsplan. Vem vet - det kanske var ett halvt hekto päls...? :idea:

I mitten av dec ska de till tandläkaren och ta bort tandsten. B ska ta ett extraprov och kolla njurarna också när hon ändå ska bli stucken och ligga inne över dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp