Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kissekatt S har ätit pepparkaka, väldigt gott hälsar kisse! Helt i nivå med digestivekex eller kanelknäcke. :d

Fröken B plaskar i vattnet som är kvar i duschen. Regn inomhus alltså...helt fascinerande! Å sen blir det vattenpölar som det går att klampa runt i! :bump:
 
Kissekatt S har ätit pepparkaka, väldigt gott hälsar kisse! Helt i nivå med digestivekex eller kanelknäcke. :d

Fröken B plaskar i vattnet som är kvar i duschen. Regn inomhus alltså...helt fascinerande! Å sen blir det vattenpölar som det går att klampa runt i! :bump:

Tänk på att katter kan bli väldigt dåliga i magen av pepparkaka :cool:
 
Säljes! Akut! Billigt! SKÄNKES!
Söt katt skänkes till någon med egen förmögenhet. Förvärvsarbete omöjligt. Kise lägger sig på dig så fort du försöker arbeta. Ställer sig på datorn. Pussar dig gul och blå.

Vid närmare eftertanke, JAG BEHÅLLER. Hon ligger just nu med halva kroppen i mitt knä och andra halvan på skrivbordet. Trycker huvudet mot min hand när jag försöker nå datormusen :love:. Får väl försöka jobba när hon sover...
 
Katter är underbara
Ija har gått omkring och vrålat på tråkig sjuk matte och tråkig mat.
Så fick hon sin mushbulle och då var allt bra igen
Fick messmör igår men det får inte vara kylskåpskallt för då anser hon det vara äckligt.
Fattar inte hur en katt som till 90% äter blötfoder kan vara trög i magen men men.
 
Stackars älskade Nikita. Inte bara är hon kal på magen utan nu börjar det bli så kallt att vi båda är elektriska. Så när hon pussas så får vi stötar :crazy:
 
Var en sväng hos mina föräldrar förut. Föräldrarna som hela min uppväxt kört hårt med konceptet ”max två tassar på bordet”. Sen flyttade Ragnar in och idag hittade jag honom sovandes mitt på bordet med en mindre blomvas hängande över kanten, blommorna på marken och en ljusstake som huvudkudde. Den katten har noll hämningar! Noll! (Mamma och pappa har slutat försöka få ner honom och inser sedan ett tag tillbaka att dom har förlorat)
3A3D1718-6701-4477-9241-805CF2B83800.jpeg


Och grattis Älva :love: @Caoimhe
 
Senast ändrad:
Mina småttingar är otroligt snälla om nätterna mot tidigare ungisar jag haft. Efter kl 23 sover de typ hela natten och på morgonen kommer de bara och trampar och spinner .

Dock innan 23-snåret kan det pysslas och galopperas och gå rätt vilt till 😎

Hade gått och lagt mig igårkväll vid 22. Allt var lugnt och stilla de hade redan busat loss och föreföll klara.
Hade lagt mig, släckt, proppat in radiopod i öronen samt hade min bettskena i munnen 😎 (jajemen medelålders tant)

Hör JORDENS brak av ngt som kraschar och två galopperande katter som sladdar in under sängen.
Upp med ett ryck, på med morgonrock, tända. Då har de vält ner min jätteorkide i vardagsrumsfönstret ner på parketten med jord och vatten (krukan dock hel) .

Var bara att börja torka och städa, tog en hyfsad stund. Sen när jag var klar kunde jag inte hitta bettskenan för den hade jag kastat ur munnen nånstans i farten 😎😂
Letade massor men fick ge upp.

Nu ikväll hittade jag den dock i bokhyllan .

Bilder på de oskyldiga små liven :
Olof
 

Bifogade filer

  • 0AAC4CB6-89B0-4F1D-B876-EA91DB0E7752.jpeg
    0AAC4CB6-89B0-4F1D-B876-EA91DB0E7752.jpeg
    254,2 KB · Visningar: 41
Just nu är jag förövrigt hus- och kattvakt hos föräldrarna och jag har även med mig mina två hit. Mina har övervåningen och deras två undervåningen. Mellan det har vi ordnat en dörr med hönsnät. Det fungerar bra men det blir en MASSA spring i trappan med mat, vatten och lådrens. Fast det jobbigaste är nog de två andra, som är utekatter. De ska ut och in HELA tiden och de äter som hästar. :D Högljudda är de också jämfört med mina. De har åsikter om jag är för långsam med maten och inte minst påtalar nödvändigheten av att komma ut snarast. De senaste nätterna har jag fått gå upp vid 01.30 respektive 03.00 för att släppa ut herrarna. O_o:p
 
Just nu är jag förövrigt hus- och kattvakt hos föräldrarna och jag har även med mig mina två hit. Mina har övervåningen och deras två undervåningen. Mellan det har vi ordnat en dörr med hönsnät. Det fungerar bra men det blir en MASSA spring i trappan med mat, vatten och lådrens. Fast det jobbigaste är nog de två andra, som är utekatter. De ska ut och in HELA tiden och de äter som hästar. :D Högljudda är de också jämfört med mina. De har åsikter om jag är för långsam med maten och inte minst påtalar nödvändigheten av att komma ut snarast. De senaste nätterna har jag fått gå upp vid 01.30 respektive 03.00 för att släppa ut herrarna. O_o:p
Ge dina föräldrar en kattlucka i julklapp :up: :)
 
Var en sväng hos mina föräldrar förut. Föräldrarna som hela min uppväxt kört hårt med konceptet ”max två tassar på bordet”. Sen flyttade Ragnar in och idag hittade jag honom sovandes mitt på bordet med en mindre blomvas hängande över kanten, blommorna på marken och en ljusstake som huvudkudde. Den katten har noll hämningar! Noll! (Mamma och pappa har slutat försöka få ner honom och inser sedan ett tag tillbaka att dom har förlorat)
Visa bifogad fil 21760


Och grattis Älva :love: @Caoimhe
Den där huvudkudden ser HÅRD ut. Måste vara väldigt obekväm.
Men lite måste man offra för att visa var skåpet ska stå :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 796
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 386
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 265
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp