Kattsnack #5

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
@Caoimhe jag vet 💜 Man saknar dem för alltid!

min 18 Ă„ring som jag tog adjö av i juni i Ă„r 💜
 

Bifogade filer

  • C5C940B1-40A8-4A23-8E51-63C72D249F60.jpeg
    C5C940B1-40A8-4A23-8E51-63C72D249F60.jpeg
    209,4 KB · Visningar: 23
Sorba har trÄkigt men stora bokstÀver. Matte/kattslaven vill inte leka sÄ dÄ försöker hon sno hÄrsnodden frÄn hÄret. NÀr hÄrsnodden plockas bort sÄ fÄr den stackars katten helt enkelt roa sig sjÀlv med att jaga hÄrslingor och bita kattslaven i hÄrbotten.
 

Bifogade filer

  • IMG_20181212_205530.jpg
    IMG_20181212_205530.jpg
    284,1 KB · Visningar: 26
Jag lider med er med sjuka katter 😆😱

Kommit pÄ bÀsta knepet för att hÄlla katterna frÄn julgranen, har lagt apelsiner med nejlikor i (som ju luktar sÄ gott) runt granen. De gÄr omvÀgar runt den nu, prova ni som har katter som tuggar, försöker klÀttra osv.
 
Svante kastrerades igĂ„r och allt gick fint och smidigt. Men lite dĂ„lig stĂ€mning har vi haft hĂ€rhemma ett halvt dygn dĂ„ Olof tyckte Svante luktade veterinĂ€r, sĂ„ han har morrat tyst sĂ„ fort Svante tittat pĂ„ honom eller nĂ€rmat sig. (BĂ€gge sov dock i sĂ€ngen inatt om Ă€n pĂ„ lite avstĂ„nd frĂ„n varandra, sĂ„ ganska ”mild dĂ„lig stĂ€mning” Ă€ndĂ„ .)

Och nu Ă€r allt som vanligt igen och kissarna busar och sover tillsammans 💕

SÅ skönt att ha kastreringen klar för bĂ€gge (Olof var ju redan gjord nĂ€r de flyttade hem till mig) 😄
 
Varför ska katter alltid krÀkas pÄ det mest olÀmpliga stÀllet nÄgonsin? Nikita krÀks kanske en eller tvÄ gÄnger om Äret men hon lyckas alltid pricka in mattan, min sÀng eller som idag nÀr hon satt och hÀckade pÄ byrÄn sÄ det rann sÄ trevlig nerför, och eftersom en lÄda var lite öppen in. Iofs var det i princip bara skum, men, suck. :meh:
 
Usch, Tuva fick förmodligen ett epileptiskt anfall eller nÄgot idag :crazy: Hon hade legat helt stel pÄ sidan med öppen mun och ryckningar i ena bakbenet, pappa trodde hon skulle dö. Jag var pÄ jobbet sÄ jag sÄg det inte sjÀlv.
Jag borde ringa veterinÀren. Igen. Men han har inte telefontid nu sÄ jag fÄr ringa imorgon bitti.
Hon Àr pigg och sÄ nu sÄ verkar inte ha nÄgra men (vad jag kan mÀrka).
 
Usch, Tuva fick förmodligen ett epileptiskt anfall eller nÄgot idag :crazy: Hon hade legat helt stel pÄ sidan med öppen mun och ryckningar i ena bakbenet, pappa trodde hon skulle dö. Jag var pÄ jobbet sÄ jag sÄg det inte sjÀlv.
Jag borde ringa veterinÀren. Igen. Men han har inte telefontid nu sÄ jag fÄr ringa imorgon bitti.
Hon Àr pigg och sÄ nu sÄ verkar inte ha nÄgra men (vad jag kan mÀrka).

OtÀckt!

Brunetten hade EP-anfall som ungkatt, och har kramplösande akutmedicin hÀr hemma, men fÄr inget dagligdags. PÄ henne vÀxte det bort mer eller mindre. Jag ville helst inte börja ge fenemal eller liknande utan vÀntade i samrÄd med Vet.

Hon hade tvÄ-tre krampanfall om Äret, men det syntes inget konstigt pÄ hennes prover. Nu har det senaste för 1,5 Är sedan, och vi hoppas att det hÄller sig borta!

Hoppas det inte Àr nÄgon fara med Tuva!
 
@sthu men herre! 😞 AlltsĂ„ FY ?! đŸ˜± 😱

Varför hÀnder sÄnt helt plötsligt ? (Har ingen erf/kunskap om epilepsi pÄ katt) .
 
Mina tvĂ„ smĂ„ Mumintroll 💕

De fĂ„r nya smeknamn efter hand man ”vĂ€xer in med dem” sĂ„ att sĂ€ga. Ollebolle och Svantepante samt ”kollektivt” Mumintroll som sagt just nu.

Men min tidigare Maximilian hette ibland Gösta Ekman som exempel 😎👍💜

Ollebolle:
 

Bifogade filer

  • 6BD6799C-DB6D-4CF4-A429-975C6A446AC8.jpeg
    6BD6799C-DB6D-4CF4-A429-975C6A446AC8.jpeg
    177,4 KB · Visningar: 12
Ang tandutdragning
Min siames sÄg ut som en bullterrier dagen efter
SĂ„ jag ringde vet och fick utskrivet antibiotika
Vet Àr rÀtt sÄ lÄngt bort sÄ hon tyckte det var onödigt att slÀpa dit katten pÄ tÄg och buss dagen efter förra resan
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HundtrÀning Hej, har en snart 4 mÄnaders valp av bruksras som blir helt sjövild nÀr hon busar. Det ska bitas i hÀnder och klÀder och dras sÄ till...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tĂ€tbebyggt omrĂ„de, och vĂ„r katt har kommit pĂ„ att om hon gĂ„r runt och jamar hos grannarna, sĂ„ blir hon inslĂ€ppt och fĂ„r...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: G-uldlock
·
Kropp & SjÀl Ok varning för triggande Àmne kanske, men kÀnner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan vÀldigt ung Älder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·
Relationer Hej DÄ jag inte har nÄgon i min krets att vÀnda mig till kollar jag om det finns nÄgon pÄ buke. Kanske blir ett lÄngt inlÀgg, sÄ ni...
Svar
11
· Visningar
1 830
Senast: Twihard
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp