Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på seniorkoll med Missia och det mesta såg bra ut :up: Dock hade hon gått ner lite väl i vikt så det finns risk för att sköldkörteln är påverkad men enligt vet är det lätt att medicinera, speciellt om man tar det i tid (jag fick inte veta det på en gång, de måste skicka iväg det provet). Annars tyckte han att hon var fin i kroppen och tänderna.

Min lilla kisse, snart 15 år :love:

Edit: Som vanligt ett suveränt bemötande på Vettris i Falun och jag tycker inte 1300 kr var dyrt för undersökning och prover. Jag menar, en del av proverna fick jag svar på direkt!

💕
Min senior fick ju sköldkörtelproblem om du minns, men precis som du säger gick det jättebra att åtgärda med enbart foder pga att det upptäcktes tidigt 😄

Önskar din fina Missia flera år kvar med god hälsa 💜
 
💕
Min senior fick ju sköldkörtelproblem om du minns, men precis som du säger gick det jättebra att åtgärda med enbart foder pga att det upptäcktes tidigt 😄

Önskar din fina Missia flera år kvar med god hälsa 💜

Tack :love:

Ja, vi får se vad veterinären anser är bäst för jag tror ju hon har sköldkörtelproblem med tanke på viktnedgången och att allt annat såg bra ut. Hon är inte jättekräsen vad gäller foder men det får inte vara stora torrisar pga tänderna (eller avsaknaden av sådana då). Orijen Regional Red har bra storlek så det är det hon får nu. Hon får ju blötmat men är inte så förtjust i det, det äter hon inte så mycket av.
 
@athena_arabians det finns mig veterligen bara ett enda märke som säljer torrfoder för hypertheryos . Väldigt smakligt. Men inget blötfoder tyvärr. (Min senior behövde helst blötfoder som komplement för magen - långhårig och trög mage även i yngre dar).

Fina Tanten 💕 önskar er så mycket flera fina friska år !
 
@athena_arabians det finns mig veterligen bara ett enda märke som säljer torrfoder för hypertheryos . Väldigt smakligt. Men inget blötfoder tyvärr. (Min senior behövde helst blötfoder som komplement för magen - långhårig och trög mage även i yngre dar).

Fina Tanten 💕 önskar er så mycket flera fina friska år !

Ok, jag får som sagt se vad veterinären säger. På honom lät det som att medicin troligtvis var aktuellt om det är sköldkörteln, det fanns både som tabletter och flytande.

Hon är speciell min lilla surtant :love: Hon älskar särbon men är väldigt tydlig med vilka människor som är låångt under henne, tex särbons kusin... honom har hon "skällt" på när han satt sig i hennes TV-fotölj :rofl: En av mina borrare och min assistent ignorerar hon, de är inte värdiga hennes uppmärksamhet... men den andre borraren är hon jätteförtjust i :D
 
Transportbur
Toalettlåda, sand
Mat/vattenskålar, mat
Klösgrej
Nån leksak

Och försäkrad upp över öronen.
Nåt mer man Måste ha?
 
Klotång har vi, och två hundar:D
Beroende på vilken variant ni har kan det vara så att ni behöver komplettera med annan version av klotång :)

Vi har två olika till katterna, en väldigt liten till två och en lite större (som kanske skulle kunna fungera till liten hund) till den stora. Men skulle inte kunna använda Svanssons till katterna eftersom den är för stor och klumpig :)

Och jag skulle ev investera i feliway (antingen spray eller sån för vägguttag) för att minska stress vid flytt.
 
Beroende på vilken variant ni har kan det vara så att ni behöver komplettera med annan version av klotång :)

Vi har två olika till katterna, en väldigt liten till två och en lite större (som kanske skulle kunna fungera till liten hund) till den stora. Men skulle inte kunna använda Svanssons till katterna eftersom den är för stor och klumpig :)

Och jag skulle ev investera i feliway (antingen spray eller sån för vägguttag) för att minska stress vid flytt.

Har en liiiten klen, röd som jag hade när de var valpar. Borde funka? Som en nagelsax typ.
 
Har en liiiten klen, röd som jag hade när de var valpar. Borde funka? Som en nagelsax typ.
Ja det låter som typ den sorten även jag har :) Som typ den här
Dogman-R%C3%B6d-klosax-till-katt-amp-sm%C3%A5djur.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp