Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mooi Hoppas kisse hittar hem igen! Någon borde ju sakna den.

Jag hoppas att den hittar hem, men tveksam - hade den varit från orten där mina föräldrar bor så hade någon troligtvis känt igen den (mycket litet ställe) men det kan ju vara sommarboende som äger den också...
Jag har väl en misstanke om att den blir kvar hos föräldrarna annars :p om de kan få den att gå ihop med befintliga djur.
 
Sitter och löser melodikrysset med två katter på bordet. Känner mig som en crazy cat lady-pensionär :rofl:

Lina har dödat en adventsljusstake. Den for i golvet flera gånger när hon härjade runt på fönsterbrädan. Nåja, lite svinn får man räkna med.
 
Stackars Nikita. Hon ger Misty en vänlig slick på nosen, Misty slickar tillbaka över hela Nikita som sedan måste spendera en lång stund med att tvätta sig ren :D Hon stryker sig vänligt mot Mistys framben och får en slick/nos i baken. Det är egentligen bara när vi alla tre sover som Nikita trivs med en snarkande hund.

Jag vet att hon gärna skulle sova med Misty om hon (hunden) kunde ligga stilla och inte vilja leka och kela hårdhänt.
 
Stackars Nikita. Hon ger Misty en vänlig slick på nosen, Misty slickar tillbaka över hela Nikita som sedan måste spendera en lång stund med att tvätta sig ren :D Hon stryker sig vänligt mot Mistys framben och får en slick/nos i baken. Det är egentligen bara när vi alla tre sover som Nikita trivs med en snarkande hund.

Jag vet att hon gärna skulle sova med Misty om hon (hunden) kunde ligga stilla och inte vilja leka och kela hårdhänt.
Vad skönt att hon ändå är så glad i hunden, är hon hundvan sedan innan?:) Hoppas, hoppas, hoppas på att mina katter kommer reagera likadant på en framtida valp!:nailbiting:
 
Vad skönt att hon ändå är så glad i hunden, är hon hundvan sedan innan?:) Hoppas, hoppas, hoppas på att mina katter kommer reagera likadant på en framtida valp!:nailbiting:

Hon gillar hundar, men hatar katter. Hennes uppfödare föder också upp hundar så hon är helt cool. Hennes uppfödare berättade att när det var valpkull var Nikita den enda katt som envisades med att gå på golvet så hela kullen kom springande istället för att hålla sig högt :D

Envisa katt som hela tiden kommer och vill stryka sig mot Misty, går under hennes mage och sedan blir sur när stor slabbig labbtunga stökar till hennes päls. Att inte vara med hunden har uppenbarligen inte slagit henne. :meh:
 
Mina föräldrar har sett en okänd katt som skymtat förbi hemma hos dem en period och på nyårsafton så stod den vid dörren, ropade och ville in. Mycket hungrig och tunn liten stackare :cry:
Då det finns både katt (som inte efterfrågat en ny inneboende) och hund i hemmet bor den i ett eget hus på gården tillsvidare, matas 5ggr/dag med småportioner och hade efter 2 dagar gått på låda första gången... Jättetrevlig katt som helt uppenbart bott med människor innan då den är social, tom mot främmande småbarn. Annonserat i lokala FB-grupper (de bor på en liten ort), satt upp lappar och lagt ut på vilse.nu men inget napp alls än på vems det kan vara. Den kan ju även ha åkt med i någon hantverkarbil eller liknande...
Stackars liten!
Visa bifogad fil 23476
Såg en efterlysning på nån efterlysningssida på facebook. nån som sakna en sköldpadda. Kommer dock inte ihåg var de bodde, Kan se om ja hittar den.
 
Funderar på en sak: jag hänger i ett par brittgrupper på facebook för att det är mysigt när det dyker upp nallebjörnar i flödet.
Men jag reagerar på att ganska många verkar ha skivig päls. Är det vanligt hos rasen och beror på pälskvalitén snarare än att katten inte mår bra?
 
Kommer hem ganska så glad i hågen, allt är klart inför alla kursstarter imorgon - möts av två ludna Gangsters som öppnat städskåpet och klättrat upp via kattsandspåsen, och upp på överhyllan där dreamisarna är gömda. Måste ändå säga A for effort. :devil:Dreamispåsen återfunnen söndertuggad på köksmattan.


1546962101209.png
 
Funderar på en sak: jag hänger i ett par brittgrupper på facebook för att det är mysigt när det dyker upp nallebjörnar i flödet.
Men jag reagerar på att ganska många verkar ha skivig päls. Är det vanligt hos rasen och beror på pälskvalitén snarare än att katten inte mår bra?


Var tvungen att gå och titta lite på mina här hemma. Ingen skivig päls på dem - men jag ställer inte ut nu utan ger mig på dem med furminatorn med jämna mellanrum, till uppfödarens sorg och förtvivlan.

Britter har tjock päls och väldigt tät underull om du låter det vara helt, så att det blir några små skivor rund hals/nacke skulle jag inte oroa mig över. Hjälp till med lite borstning.

Men @MissFideli kan britter bättre än mig.
 
Var tvungen att gå och titta lite på mina här hemma. Ingen skivig päls på dem - men jag ställer inte ut nu utan ger mig på dem med furminatorn med jämna mellanrum, till uppfödarens sorg och förtvivlan.

Britter har tjock päls och väldigt tät underull om du låter det vara helt, så att det blir några små skivor rund hals/nacke skulle jag inte oroa mig över. Hjälp till med lite borstning.

Men @MissFideli kan britter bättre än mig.
Nej alltså jag har inte katt! Vill bara ha nallekatter i flödet. Ska jag ha katt igen kan det nog bli en britt.

Fäller de så jäkligt som alla skriver?
 
Ja. Därav furminatorn nu när de inte ställs ut. :D

De har andra kvalitéer också, utöver att generöst dela med sig av sin behåring - familjära och vänliga, om än inte så avslappnade som rasbeskrivningen fick mig att tro. Vi har haft vår beskärda del av svingande i gardiner och klättrande i bokhyllor.
Ja, jag har förstått att #inteallabritter :D
 
Nu när det är torrt inne ser mina rätt illa ut i pälsen. Skiviga och tråkiga. Jag har nog aldrig sett en britt som inte är skiviga i pälsen, men då runt halvs och ben. Resten är väl för att den är smutsig/fet i pälsen vilket nog beror mycket på luftkvalitet inne, foder och pälskvalitet.
 
Nu när det är torrt inne ser mina rätt illa ut i pälsen. Skiviga och tråkiga. Jag har nog aldrig sett en britt som inte är skiviga i pälsen, men då runt halvs och ben. Resten är väl för att den är smutsig/fet i pälsen vilket nog beror mycket på luftkvalitet inne, foder och pälskvalitet.
Aha. Vad tråkigt.
 
Jag har stött på en video några gånger om hur man tricktränar sin katt - i det här fallet att hoppa genom armarna. Kul, tänkte jag, det där lär sig Älva på ett ögonblick.
...
Jag tror att vi inte lär komma särskilt långt i någon trickträningskarriär.
 
Nikita sover sött, lyckligt ovetande om att imorgon börjar Operation Infasning och sedan blir det bara allergitorrisar. Får hoppas att min älskling behagar äta det, annars blir det problem. Borde kanske köpt RC istället som jag vet hon gillar, men vet var bestämd på Purina så då fick det bli det. Måste kolla hur länge hon ska äta bara allergifoder. 4 Kg kommer hon leva på i ett år och jag vet att hon kommer vägra äta mer ur påsen efter några månader.

Konstigt att torrfoder håller sig så mycket sämre än blötmat. Trots att jag försluter den och sedan förvarar på svalt och mörkt ställe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp