Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har stött på en video några gånger om hur man tricktränar sin katt - i det här fallet att hoppa genom armarna. Kul, tänkte jag, det där lär sig Älva på ett ögonblick.
...
Jag tror att vi inte lär komma särskilt långt i någon trickträningskarriär.

Jag klickertränar Trassel. Har inte kommit så långt än men kolla in cat school!
 
Nikitas specialitet är att försvinna in i det parallel universum som många katter besöker. Jag har en tvåa, hur sjutton kan en katt försvinna spårlöst tills jag får panik att hon smitit ut, trots att dörren är stängd eller trillat ner från ett fönster, trots att jag inte öppnat fönster på ett antal veckor och hon springer som en blixt när jag öppnar balkongdörren. Schrödinger Nikita :meh:

Tur att Dreamies finns.
 
Nikitas specialitet är att försvinna in i det parallel universum som många katter besöker. Jag har en tvåa, hur sjutton kan en katt försvinna spårlöst tills jag får panik att hon smitit ut, trots att dörren är stängd eller trillat ner från ett fönster, trots att jag inte öppnat fönster på ett antal veckor och hon springer som en blixt när jag öppnar balkongdörren. Schrödinger Nikita :meh:

Tur att Dreamies finns.
Jag har lyckats stänka in min i klädkammaren när jag missade henne. Hörde dock ganska bra inom en snar framtid. Öppnade dörren å hon hängde i kläderna på dörren :angel:
 
Nikitas specialitet är att försvinna in i det parallel universum som många katter besöker. Jag har en tvåa, hur sjutton kan en katt försvinna spårlöst tills jag får panik att hon smitit ut, trots att dörren är stängd eller trillat ner från ett fönster, trots att jag inte öppnat fönster på ett antal veckor och hon springer som en blixt när jag öppnar balkongdörren. Schrödinger Nikita :meh:

Tur att Dreamies finns.

Kolla om soffan har en liten nisch baktill att försvinna upp på 😎

Skrattar och känner igen mig lite tidigare år med andra kissar, att de spårlöst kan försvinna trots som sagt inte jättekvadrat 😄
 
Varför är vattnet i badkaret så mycket godare än det i vattenskålen?
79AA0719-9E90-4039-9B5C-60A3CCDAE64C.jpeg

Ingen aning. Men Sigrid vet... :/
 
Nikitas specialitet är att försvinna in i det parallel universum som många katter besöker. Jag har en tvåa, hur sjutton kan en katt försvinna spårlöst tills jag får panik att hon smitit ut, trots att dörren är stängd eller trillat ner från ett fönster, trots att jag inte öppnat fönster på ett antal veckor och hon springer som en blixt när jag öppnar balkongdörren. Schrödinger Nikita :meh:

Tur att Dreamies finns.
Men eller hur? Älva och jag delar på 38 kvadrat, och jag får liksom för mig att jag känner till alla hennes gömställen. Men så kommer det tillfällen där hon inte är NÅGONSTANS, och jag går och dubberkollar alla ställen. Sedan sitter hon helt plötsligt bredvid mig med undrande blick, och jag har ingen aning om vart hon kom ifrån. O_o:cautious:
 
Nikitas specialitet är att försvinna in i det parallel universum som många katter besöker. Jag har en tvåa, hur sjutton kan en katt försvinna spårlöst tills jag får panik att hon smitit ut, trots att dörren är stängd eller trillat ner från ett fönster, trots att jag inte öppnat fönster på ett antal veckor och hon springer som en blixt när jag öppnar balkongdörren. Schrödinger Nikita :meh:

Tur att Dreamies finns.
Kolla om soffan har en liten nisch baktill att försvinna upp på 😎

Skrattar och känner igen mig lite tidigare år med andra kissar, att de spårlöst kan försvinna trots som sagt inte jättekvadrat 😄
Kolla om soffan har en liten nisch baktill att försvinna upp på 😎

Skrattar och känner igen mig lite tidigare år med andra kissar, att de spårlöst kan försvinna trots som sagt inte jättekvadrat 😄
Min har försvunnit spårlöst i en bil..... Var borta i nästan en timme innan hon plötsligt satt i baksätet :confused:
 
När Nikitas päls blir för skivig och glanslös är det dags för veterinären. En burmas päls ska vara mjuk och silkig. Visst hon blir lite skivig och inte lika silkenslen nu när det är kallt och torkt men första gången jag gick till vet pga det så visade det sig att hon hade atypisk UVI. Efter det blir jag lätt lite paranoid.
 
Röjt i akvariet idag, plockat bort en del växter, gjort rent pumpen och rensat alger. Kissarna har varit med hela processen - väldigt spännande att nosa igenom igenom växtdelar som ska slängas, kladda med akvarietvatten som droppat ned på golvet, prassla med påsen, glo på fiskarna som gömmer sig i ett hörn, dagens spänningsupplevelse!
 
Tänkte ordna med kattgräs igen när vi har flyttat till eget bo.
Finns det havre i små förpackningar, typ 2-3 kilo? Eller är det pyttepåse eller jättesäck som gäller? Känner ingen bonde man kan köpa lite grann av och i mina hästkretsar fodras det bara betfor och lucern.
 
Tänkte ordna med kattgräs igen när vi har flyttat till eget bo.
Finns det havre i små förpackningar, typ 2-3 kilo? Eller är det pyttepåse eller jättesäck som gäller? Känner ingen bonde man kan köpa lite grann av och i mina hästkretsar fodras det bara betfor och lucern.

Det finns mig veterligen inget annat än säck att köpa från foderaffärer, det bästa är ju som du är inne på att köpa löst (och billigt) av någon bonde.

Även om du inte i sak känner någon bonde så hade jag ändå svängt förbi någon och helt enkelt frågat om du kan få köpa några kilo 😄 Typ ingen lär säga nej 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 816
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp