Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag har lite panik. Nikita ska gå på allergifoder i ett antal veckor för att se om det är problemet. Jag har blandat det med hennes vanliga torrisar och hon verkar redan ogilla det. Gudarna vet vad som kommer hända när det är det enda hons ska äta :nailbiting:

Hon är envis nog att svälta sig själv. :crazy:
 
Idag har jag klippt ner min ragdollhonas päls - hon har hat vidriga dreads som jag inte fått bukt på. Nu känns hon som sammet även om hon ser lite lustig ut. Hon verkar dessutom glad jag tror hon haft väldigt ont i skinnet innan. Stackarn
 
jag har lite panik. Nikita ska gå på allergifoder i ett antal veckor för att se om det är problemet. Jag har blandat det med hennes vanliga torrisar och hon verkar redan ogilla det. Gudarna vet vad som kommer hända när det är det enda hons ska äta :nailbiting:

Hon är envis nog att svälta sig själv. :crazy:

Åh fy, sånt är aldrig roligt :down: Har tyvärr inga tips, men du har mina sympatier..
 
jag har lite panik. Nikita ska gå på allergifoder i ett antal veckor för att se om det är problemet. Jag har blandat det med hennes vanliga torrisar och hon verkar redan ogilla det. Gudarna vet vad som kommer hända när det är det enda hons ska äta :nailbiting:

Hon är envis nog att svälta sig själv. :crazy:

Men oj - har du också misstänkt allergi ? Fy vad tråkigt och jobbigt 😞

Allergifoder brukar vara väldigt smakligt men klokt att du blandar in lite successivt om kisse är så pass knepig.
 
Men oj - har du också misstänkt allergi ? Fy vad tråkigt och jobbigt 😞

Allergifoder brukar vara väldigt smakligt men klokt att du blandar in lite successivt om kisse är så pass knepig.

Ja, jättejobbigt. Särskilt som vet inte verkade övertygad om att det är allergi. Men lite, ja vi kollar så vi kan utesluta. Och hennes urinblåsa har varit ren och fin när vi ultraljudade två gånger, en i somras, en innan jul. Hon har inte haft UVI på över ett år men slickar sig fortfarande där blåsan finns, därför tror vet att det kan ha med hennes läckage att göra.

Det som är jobbigt är att allting är så vagt och ffa att slickandet på magen kommit så plötsligt. Jag satt och kollade på kort från i somras och då hade hon päls på hela magen. Däremot har hon varit lite kal på baksidan av bakbenen sedan 2017, därav att vet tycker vi ska försöka med allergifoder. Men det kommer ta knäcken på mig eller Nikita :meh:
 
Ja, jättejobbigt. Särskilt som vet inte verkade övertygad om att det är allergi. Men lite, ja vi kollar så vi kan utesluta. Och hennes urinblåsa har varit ren och fin när vi ultraljudade två gånger, en i somras, en innan jul. Hon har inte haft UVI på över ett år men slickar sig fortfarande där blåsan finns, därför tror vet att det kan ha med hennes läckage att göra.


Fy 😞😞💕
Det som är jobbigt är att allting är så vagt och ffa att slickandet på magen kommit så plötsligt. Jag satt och kollade på kort från i somras och då hade hon päls på hela magen. Däremot har hon varit lite kal på baksidan av bakbenen sedan 2017, därav att vet tycker vi ska försöka med allergifoder. Men det kommer ta knäcken på mig eller Nikita :meh:
 
Ja, jättejobbigt. Särskilt som vet inte verkade övertygad om att det är allergi. Men lite, ja vi kollar så vi kan utesluta. Och hennes urinblåsa har varit ren och fin när vi ultraljudade två gånger, en i somras, en innan jul. Hon har inte haft UVI på över ett år men slickar sig fortfarande där blåsan finns, därför tror vet att det kan ha med hennes läckage att göra.

Det som är jobbigt är att allting är så vagt och ffa att slickandet på magen kommit så plötsligt. Jag satt och kollade på kort från i somras och då hade hon päls på hela magen. Däremot har hon varit lite kal på baksidan av bakbenen sedan 2017, därav att vet tycker vi ska försöka med allergifoder. Men det kommer ta knäcken på mig eller Nikita :meh:


Jobbigt 😞

Ser att det blivit någon dubbelpost /felciterat osv med mina svar 😅
 
Så ampelliljor är alltså ok för katter att äta?
Var får jag tag på sådana så att jag säkert vet att det är såna?
Jag är totalt ointresserad av växtlighet
 
Den nedklippta är mycket nöjd över hur enkel groomingen har blivit. Hon var varot dålig på att tvätta sig förutom och sen hon klipptes idag har hon ägnat en mycket stor del av tiden till att tvätta sig. Känns jättebra
 
Så ampelliljor är alltså ok för katter att äta?
Var får jag tag på sådana så att jag säkert vet att det är såna?
Jag är totalt ointresserad av växtlighet

Du kan köpa dem i de flesta blomsteraffärer, jag hittade på ICA många gånger. Se bara till att skölja av dem riktigt noga pga att de ibland har använt gödningsmedel/sprutat på liljan för att driva upp dem. Sedan kan du ta skott, om du är en person som kan sånt, och driva upp egna. De både renar luften och de flesta katter älskar att tugga på dem.
 
Idag var vi iväg till veterinären igen för att kolla tassarna efter medicinhöjningen. Vet tyckte att tassarna såg bra ut. :up: Tog även ett blodprov för att se ur värdena såg ut med det förhöjda ciklosporinet, hur väl kroppen tar upp det. Svaret kommer förhoppningsvis senare i veckan. Älva var så himla duktig, precis som vanligt. Lilla raringen. :love:

Hon hade dock gått upp lite i vikt... :o Hon är fortfarande fin, men det har börjat bildas en liten tigermage. Jag blir lite osäker på huruvida det är illa eller inte, så länge hon är slank i övrigt? Vissa menar ju att det är genetiskt och inte har med fetma att göra. Vet verkar dock koppla det till övervikt.
(Älva är alltså inte överviktig i dagsläget, men ska inte gå upp mer i vikt.)
 
Idag var vi iväg till veterinären igen för att kolla tassarna efter medicinhöjningen. Vet tyckte att tassarna såg bra ut. :up: Tog även ett blodprov för att se ur värdena såg ut med det förhöjda ciklosporinet, hur väl kroppen tar upp det. Svaret kommer förhoppningsvis senare i veckan. Älva var så himla duktig, precis som vanligt. Lilla raringen. :love:

Hon hade dock gått upp lite i vikt... :o Hon är fortfarande fin, men det har börjat bildas en liten tigermage. Jag blir lite osäker på huruvida det är illa eller inte, så länge hon är slank i övrigt? Vissa menar ju att det är genetiskt och inte har med fetma att göra. Vet verkar dock koppla det till övervikt.
(Älva är alltså inte överviktig i dagsläget, men ska inte gå upp mer i vikt.)
På Disas tigermage tycker jag man känner att det är mest hud och häng och inte så mycket fluff så att säga :p även hon är slank i övrigt så jag funderar inte på det längre :)
 
630BD0BF-1B18-4027-85A0-ECAD7C3F094F.png


Lite skoj! 😸
 
Hittat en fontän jag gillar. Keramik tillverkat i Europa tydligen vilket ska borga för kvalitet. Tyvärr verkar den inte finnas i den färg jag vill ha i Sverige (färgen jag vill ha på bilden). Har mailat företaget som producerar dem. Om jag köper från annat land behöver jag betala frakt medan i Sverige är det fri frakt. '

1547584818551.png
 
Åååh uppfödaren skickade en bild på en röd tussig kille som gärna får flytta till mig om jag vill... och JAG vill, och coonisarna vill, och Sixten vill mest troligt inte :arghh::cry:
Sixten fick ju en betydligt lugnare tillvaro när Disa flyttade in, hon och Sauron röjer ju ihop och tar ut sig överskottsenergi på varandra 90% av tiden. Han får sova, äta och gå på lådan i fred, och gosa med mig också. Jag tror Disa och Sauron skulle må bra av en till kompis, dom kommer ju från ”flockar” och har ett otroligt utbyte av varandra. Och här sitter jag och motiverar för mig själv att jag behöver en fluffig liten röd tigerbebis när jag senast i förrgår tänkte att gud vad skönt det är att ha vuxna katter :p gah! Titta vad jag kämpar mot:
50201700_307497773223432_7160452876119048192_o.jpg
 
Sixten fick ju en betydligt lugnare tillvaro när Disa flyttade in, hon och Sauron röjer ju ihop och tar ut sig överskottsenergi på varandra 90% av tiden. Han får sova, äta och gå på lådan i fred, och gosa med mig också. Jag tror Disa och Sauron skulle må bra av en till kompis, dom kommer ju från ”flockar” och har ett otroligt utbyte av varandra. Och här sitter jag och motiverar för mig själv att jag behöver en fluffig liten röd tigerbebis när jag senast i förrgår tänkte att gud vad skönt det är att ha vuxna katter :p gah! Titta vad jag kämpar mot:
50201700_307497773223432_7160452876119048192_o.jpg

Den behöver nog flytta in till dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
938
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp