Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon väger förvisso 2,2kg men har en väldigt smal hals (Siames), alla trattar vi har fått testa när vi har varit hos veterinären sitter lösa och dras lätt av hur vi än försökte spänna det tight på.

Det hoppas jag också! Vet att katten inte jävlas för jag vet själv hur fruktansvärt jobbigt det är med eksem (har spontant återkommande atopisk dermatit) och svårt att inte vilja klia sönder huden när det sitter och klådar.

Fick ett tips av en vän med katter, köp en så lätt sele som möjligt och sätt sedan fast tratten i selen. Då är det i princip omöjligt för katten att få av sig tratten.
 
Hon väger förvisso 2,2kg men har en väldigt smal hals (Siames), alla trattar vi har fått testa när vi har varit hos veterinären sitter lösa och dras lätt av hur vi än försökte spänna det tight på.

Det hoppas jag också! Vet att katten inte jävlas för jag vet själv hur fruktansvärt jobbigt det är med eksem (har spontant återkommande atopisk dermatit) och svårt att inte vilja klia sönder huden när det sitter och klådar.

Tror din veterinär har dåligt utbud. Hade utan problem tratt på Spink-siamesen som vägde 2.5 kg. Och inte minsta storleken.

Sen så är det ju halsbandet som styr hur lätt/svår den är att ta av sig. Om halsbandet sitter åt åker inte en för stor tratt av ens. Däremot kan det ju ge andra problem. För små ålar kan man ha sele och sätta tratten I.

Så behöver ni tratt finns det garanterat nog en att hitta. Men hoppas det inte ska behövas utan snart är läkt.
 
Millie har ”kristall”strö på sin toalett. Har haft det till andra katter och tycker att det är fräscht och bra att man inte behöver byta så ofta.
Men åt Millie byter jag nästan en gång i veckan.
Någon mer som har liknande strö och hur ofta byter ni?
 
Millie har ”kristall”strö på sin toalett. Har haft det till andra katter och tycker att det är fräscht och bra att man inte behöver byta så ofta.
Men åt Millie byter jag nästan en gång i veckan.
Någon mer som har liknande strö och hur ofta byter ni?

Jag hade kristaller till Nikita men bytte till växtbaserat med Megara. Hennes ämnesomsättning som ungkatt är helt enkelt så stor att om jag fortsatt med kristaller behövt byta minst en gång i veckan. Nikita gick en gång per dygn ungefär, Megara flera gånger. Jag gillar kristaller eftersom det känns mycket fräschare att slänga ut allt, rengöra lådan och hälla på nytt men rent ekonomiskt (och även trevligt för tassarna) så är växtfibrerna bättre.
 
Jag hade kristaller till Nikita men bytte till växtbaserat med Megara. Hennes ämnesomsättning som ungkatt är helt enkelt så stor att om jag fortsatt med kristaller behövt byta minst en gång i veckan. Nikita gick en gång per dygn ungefär, Megara flera gånger. Jag gillar kristaller eftersom det känns mycket fräschare att slänga ut allt, rengöra lådan och hälla på nytt men rent ekonomiskt (och även trevligt för tassarna) så är växtfibrerna bättre.
Ok men då är verkar det normalt iaf. Tack för svar.
 
Jaa man borde nog det. Men jag har inte hjärta att ta favoritleksakerna ifrån lillan :o

Jag förvarar alla leksaker i en korg och plockar undan varje kväll. Varje morgon ligger det ett berg av leksaker på golvet igen..
Precis så gör jag/vi också.
Nu har hon redan lekt bort en så hittar jag den inte så är det ju som det är.
 
1AC42D49-3976-493D-BD4E-E8BF15F9A511.jpeg

vissa är gladare än andra för att ”andra” är hemma igen, men jag törs påstå att vi båda är väldigt tacksamma för allt stöd i tråden den senaste veckan :love: ni är bäst!
Tillägg: Disa är så JÄVLA sur och tycker nog jag lika gärna kunde lämnat kvar honom :cautious: Stackars Sauron fattar ingenting 🙈 (Räknar med att det går över när han slutar lukta sjukhus)
 
Senast ändrad:
Tror din veterinär har dåligt utbud. Hade utan problem tratt på Spink-siamesen som vägde 2.5 kg. Och inte minsta storleken.

Sen så är det ju halsbandet som styr hur lätt/svår den är att ta av sig. Om halsbandet sitter åt åker inte en för stor tratt av ens. Däremot kan det ju ge andra problem. För små ålar kan man ha sele och sätta tratten I.

Så behöver ni tratt finns det garanterat nog en att hitta. Men hoppas det inte ska behövas utan snart är läkt.

Har varit hos olika veterinärer + butiker där man kan köpa, använde mig av olika sätt att fästa tratten men den åkte av hela tiden. :crazy: Jag har antagligen en väldigt lirkig katt.

Sele låter som en bra idé för nästa gång. Just nu har bara ett lager av bandageringen åkt av under en dag, och vi får se om åtminstone sista lagret fortfarande sitter kvar imorgon.
 
Holger tyckte nyss att han kunde få gå ut. Högljudda protester vid ytterdörren och 755 bortjagningar av mig. Han har sovit sen typ fyra på eftermiddagen men när jag ska gå och sova ja då jäklar ska han ut. Jag släckte ner hela huset och Holger låg mitt på mattan i hallen och såg sådär läskigt arg ut när jag stängde sovrumsdörren :nailbiting:
 
Idag är Megara billig. Jag har haft mitt (trådbundna) reservtangentbord i sängen som ligger nära skrivbordet så jag kan sänka och höja ljudet när jag ligger i sängen och kollar på serier/filmer på datorn. Sladden har iofs dinglat lös mellan dator och tangentbord extremt lockande i precis rätt höjd så hon kunde ställa sig upp lite på baktassarna och gnaga. Men hon har aldrig varit på den innan. I morse var den helt avgnagd :meh: Borde naturligtvis strött vitpeppar på men tänkte inte på det eftersom hon aldrig varit intresserad innan.

Jag börjar undra om hon har ett sjätte sinne om vilka sladdar som det är viktigast hon inte tuggar på och därför struntar i alla andra.
 
Fetknopp-Brunetten har varit exeptionellt kramgo idag. Spunnit omkring som en jättehumla, vält ut jeanshyllan och legat in allt det nytvättade med brunettpäls, snikit till sig en extraportion kanin (en av orsakerna till de 5,9 kilona), suttit i knäet och kuttrat så hela kissekatten darrar av spinn. Hur gullig kan en kissemisse bli på en skala. Super! :D

Skönhetsmissen är istället lite känslig just för dan. Hon bet och drog i fredskallan, har fått skäll för det så just nu tjurar hon kränkt inne bakom böckerna på sin hemliga plats på hylla 3. Före just det dramat var hon med oss ute i den sociala vardagsrumssfären och lekte med en stulen bunt mini-kom-ihåg-lappar. Om hon inte kommer fram av sig själv snart så blir det några fjäsk-dreamis.
 
Visa bifogad fil 39131
vissa är gladare än andra för att ”andra” är hemma igen, men jag törs påstå att vi båda är väldigt tacksamma för allt stöd i tråden den senaste veckan :love: ni är bäst!
Tillägg: Disa är så JÄVLA sur och tycker nog jag lika gärna kunde lämnat kvar honom :cautious: Stackars Sauron fattar ingenting 🙈 (Räknar med att det går över när han slutar lukta sjukhus)


:love::love: Fina killen! Vilket vackert ansikte! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 488
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp