Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slö dag. Jag har jobbat större delen av tiden och häckat framför datorn. Knubbis B ligger i sin grotta, kommer ut på ett krafsa låda eller tugga lite renkött i gelé. Det är bara S som är missnöjd och har tråkigt. Gud så himlans trista alla är...

Efter återkommande försök att dra igång nåt spännande gav även hon upp och snarkar nu ute i köket. Om vi inte kan vara roliga så tänker hon i alla fall vara i ett annat rum. Kanske händer nåt ballt där efter ett tag? Vem vet? Nä. Inte så mycket.
 
Megara fryser och tycker slaven är usel som vägrar att sätta alla elementen på max. Hon meddelar att om det ska vara såhär kallt så behövs det ett rejält lager späck för att skydda från det arktiska vädret. Just nu ligger det en stor sur klump av fleecefilt på en uppvärmd kattsäng bredvid mig. Hur hon inte kvävs är en gåta, det sticker inte ut så mycket som ett morrhår eller en svanstipp.
 
Slö dag. Jag har jobbat större delen av tiden och häckat framför datorn. Knubbis B ligger i sin grotta, kommer ut på ett krafsa låda eller tugga lite renkött i gelé. Det är bara S som är missnöjd och har tråkigt. Gud så himlans trista alla är...

Efter återkommande försök att dra igång nåt spännande gav även hon upp och snarkar nu ute i köket. Om vi inte kan vara roliga så tänker hon i alla fall vara i ett annat rum. Kanske händer nåt ballt där efter ett tag? Vem vet? Nä. Inte så mycket.
Vad jobbar du med?
Millie tycker likadant fast hon har gett upp i samma rum.
Jag jobbar inte men gillar fåtöljen.😇
 
Megara fryser och tycker slaven är usel som vägrar att sätta alla elementen på max. Hon meddelar att om det ska vara såhär kallt så behövs det ett rejält lager späck för att skydda från det arktiska vädret. Just nu ligger det en stor sur klump av fleecefilt på en uppvärmd kattsäng bredvid mig. Hur hon inte kvävs är en gåta, det sticker inte ut så mycket som ett morrhår eller en svanstipp.
Hur märker du att hon fryser?
 
Megara fryser och tycker slaven är usel som vägrar att sätta alla elementen på max. Hon meddelar att om det ska vara såhär kallt så behövs det ett rejält lager späck för att skydda från det arktiska vädret. Just nu ligger det en stor sur klump av fleecefilt på en uppvärmd kattsäng bredvid mig. Hur hon inte kvävs är en gåta, det sticker inte ut så mycket som ett morrhår eller en svanstipp.
Liten ligger intryckt i elementet. Som är på max.

Men det är katten som brukade sova på pannan - som jag inte kunde lägga handen på för det var för varmt.
 
Hur märker du att hon fryser?

Hon kryper in under täcket, kattsängen, vad som än är lite varmt utan att sticka ut någon del av sig själv, kommer och försöker krypa upp under min tröja (gör hon aldrig annars). Så fort jag är i sängen kommer hon och lägger sig mellan benen eller utsträckt på sidan tryckt mot mig. Rullar ihop sig i en liten, liten kringla. Hennes små öron är kalla och jag får värma dem med händerna och blåsa lite mjukt, vilket hon inte heller accepterar annars.
 
Hon kryper in under täcket, kattsängen, vad som än är lite varmt utan att sticka ut någon del av sig själv, kommer och försöker krypa upp under min tröja (gör hon aldrig annars). Så fort jag är i sängen kommer hon och lägger sig mellan benen eller utsträckt på sidan tryckt mot mig. Rullar ihop sig i en liten, liten kringla. Hennes små öron är kalla och jag får värma dem med händerna och blåsa lite mjukt, vilket hon inte heller accepterar annars.
Gulligt! Måste vara ovanligt att en katt fryser på det viset?
 
Gulligt! Måste vara ovanligt att en katt fryser på det viset?

Inte bland korthåriga orientaler. Nikita var precis likadan. Innan jag lyckades stänga av kokheta elementet i vardagsrummet, låg hon på en kattbädd där hela vintern och hon låg också på uppvärmda sängen men oftare under duntäcket i sängen. Burmor har ingen underull och kommer ursprungligen från betydligt varmare breddgrader. Megara har börjat göra som Nikita, dvs när jag öppnar balkongdörren så springer hon åt andra hållet. Ingen risk att hon försöker smita ut nu :D
 
Inspirerad av kattutställningen idag har jag borstat katter.
IMG_20191103_180159.jpg


Det blev en del :angel: borde borsta oftare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 791
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp