Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kort presentationstråd? Om man vill säga ngt om sig själv kan man göra det och så kan man lägga ut en bild och en kort presentation om sina pälsklingar?
 
Starta en om du vill ? 👍

Annars är ju katt ett rätt litet forum så man får rätt bra koll om man hänger här, och glömmer man/missat kan man ju alltid fråga så brukar man få svar 😄
Jag startar en så får man göra som man vill.
Jag tycker att det oftast skrivs som att folk redan vet. Och personligen vet jag inte mycket.
 
Jag startar en så får man göra som man vill.
Jag tycker att det oftast skrivs som att folk redan vet. Och personligen vet jag inte mycket.

Ja jag kan tänka mig att det är lite besvärligt att komma in som ny. Vi är ju som sagt inte så många som hänger regelbundet här på katt. Du kommer snart in i lunken du med :)

--
Skulle beställa mer foder till Tuva. Det säljs inte på nätet längre :arghh: Eller jo, hos AniCura för 150 kr mer än vad jag ger hos veterinären. Suck. Typiskt. Får väl räkna på vad som blir billigast, åka till veterinären eller köpa på nätet. Har en bit att åka till sjukhuset..
 
En annan tråd här på Katt påminde mig om att kolla om Megara var reggad på mig. Det var hon. Men... jag hade inte avregistrerat Nikita och det högg till i hjärtat och själen när jag behövde ändra henne till avliden.
:heart
Jag insåg också i efterhand att Luna fortfarande stod kvar på mig en bra tid efter att hon gått bort. Det gjorde ont att behöva ändra. :cry::heart
 
S har upptäckt burken pepparkakor som ståtar nyinköpt i köket. Hon sniker runt under hyllan. Uieiyy!

Nä, det blir inga pepparkakor för dig S. Tänk på dina onda tandhalsar, för att inte tala om reaktionen av en hel kaka i en kattmage! Vi minns alla adventsincidenten -17 med fasa...

Uieiyy, du är inte min morsa, snåljåp, öppna burken! Uieiyy!

B muttrar inne i sin grotta. Det var ett jäkla liv därute, tyst med er, sigh dessa sambos alltså. Tramp, tramp, snusning. Gula ögon glittrar i skuggorna. Hela panterupplevelsen påverkas bara lite av det beiga syntetöverdraget som formar sig runt grottan och täcker kudden som B vilar på.

S kommer klampandes ut ur köket, blänger, slickar sig på nosen. Här ser du mitt lidande, pepparkakslös försmäkta jag med denna elaka människa.

Gå och lägg dig en stund, ta en bit bozita-lamm. Är du inte snäll så lägger jag ut en bild på hålet i väggen som du orsakade när du körde Krakel Speklakel i gardinen sist.

La la la la, PEPPARKAKA! la la la la.
 
Så ena katten har fått någon form av eksem på benet. Veterinären tror inte det är allergi utan att hon har fått någon sorts klåda, så blev ordinerad att tvätta med en lösning, bandagera upp, och så sätta på henne en tröja (finns ingen tratt liten nog för henne).

Förutom att:
1) Sagd katt är enormt envis
2) Är ovanligt liten för sin ras och katt generellt

Vi köpte den hundtröjan vi hittade som var minst i storlek, fortfarande lite för baggy men det skulle nog hjälpa något åtminstone. Tvätta, bandagera, tröja på, klart.

Förutom att katten drar av sin tröja och sliter upp bandage på nolltid. Om och om igen. :banghead: Nu har det gått så långt det är bandage + särskild tejp, extra bindningar och så tröjan. Hittills har hon inte fått av annat än tröjan och envist försöker slicka på området dock på tejpen. :meh: Åtminstone verkar lösningen göra susen och eksemet har inte spridit mer. Nu får detta funka för det börjar bli löjligt med allt jobb att få bandagen att stanna kvar.
 
Det finns ju minismå trattar, är du helt säker på det inte finns en liten nog? Jag har haft tratt på liten 8 v kattunge som inte ens vägde ett kilo och som rymdes i handen. Fick förvisso tejpa ihop tratten då den inte gick spänna in nog utan den fick in tassen emellan tratt och huvud. Men det är ju skillnad på en pyttekattunge och ens den minsta vuxna katt.
 
Så ena katten har fått någon form av eksem på benet. Veterinären tror inte det är allergi utan att hon har fått någon sorts klåda, så blev ordinerad att tvätta med en lösning, bandagera upp, och så sätta på henne en tröja (finns ingen tratt liten nog för henne).

Förutom att:
1) Sagd katt är enormt envis
2) Är ovanligt liten för sin ras och katt generellt

Vi köpte den hundtröjan vi hittade som var minst i storlek, fortfarande lite för baggy men det skulle nog hjälpa något åtminstone. Tvätta, bandagera, tröja på, klart.

Förutom att katten drar av sin tröja och sliter upp bandage på nolltid. Om och om igen. :banghead: Nu har det gått så långt det är bandage + särskild tejp, extra bindningar och så tröjan. Hittills har hon inte fått av annat än tröjan och envist försöker slicka på området dock på tejpen. :meh: Åtminstone verkar lösningen göra susen och eksemet har inte spridit mer. Nu får detta funka för det börjar bli löjligt med allt jobb att få bandagen att stanna kvar.
Vad är det för minikatt ni har som det inte ens finns tratt till? :eek: Min katt hade tratt när hon var ca 4,5 månad. Finns det inte trattar till typ småhund som skulle kunna funka?

Jobbigt med eksem, men skönt att det i alla fall inte sprider sig! Vi håller tummar och tassar här för att det läker ut snart så att ni slipper krånglet med bandage och tröja. :)
 
Det är inte många knop som har skett här idag. Jag har passat på att njuta av en ledig dag och vilat upp mig från en förkylning. Älva har kommit och kollat till mig i soffan med jämna mellanrum. Nu ligger hon än en gång och vilar i mitt knä. Mattes knä + värmefilt + Älva = sant. :love:
 
Vad är det för minikatt ni har som det inte ens finns tratt till? :eek: Min katt hade tratt när hon var ca 4,5 månad. Finns det inte trattar till typ småhund som skulle kunna funka?

Jobbigt med eksem, men skönt att det i alla fall inte sprider sig! Vi håller tummar och tassar här för att det läker ut snart så att ni slipper krånglet med bandage och tröja. :)

Hon väger förvisso 2,2kg men har en väldigt smal hals (Siames), alla trattar vi har fått testa när vi har varit hos veterinären sitter lösa och dras lätt av hur vi än försökte spänna det tight på.

Det hoppas jag också! Vet att katten inte jävlas för jag vet själv hur fruktansvärt jobbigt det är med eksem (har spontant återkommande atopisk dermatit) och svårt att inte vilja klia sönder huden när det sitter och klådar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 357
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 481
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp