Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kräsna drottning gör att jag sliter mitt hår.
Sheba går ner, men blir tjatigt.
Mjau går ner men bara den noga utvalt som då innehåller lax om man köper ett sexpack
Fisk verkar hon inte tåla/gilla.
Sen äter hon rc siamese torrfoder.
Nåt annat kan hon ta några bitar av och sen står det bara.
Mjau kan jag ju heller inte storhandla på nätet...
 
Alice muttrar över min hosta :o hon tycker att jag hostar för mycket och skyndar ibland ut ur badrummet när jag drar efter andan inför en hostning :o:angel: nu gjorde hon precis det!
Jag gillar det minst lika lite som du katten! :cautious:
 
Min kräsna drottning gör att jag sliter mitt hår.
Sheba går ner, men blir tjatigt.
Mjau går ner men bara den noga utvalt som då innehåller lax om man köper ett sexpack
Fisk verkar hon inte tåla/gilla.
Sen äter hon rc siamese torrfoder.
Nåt annat kan hon ta några bitar av och sen står det bara.
Mjau kan jag ju heller inte storhandla på nätet...
Inte Mjau, men Bozita går ju att handla på t.ex. Zooplus. Det är samma tillverkare. Om jag inte minns helt fel så är det väl bara så att Bozita har lite "finare" kött i sig än vad Mjau har, annars är det väl i stort sett samma mat. Så kanske du kan hitta något där? :)
 
Jag är hus- och kattvakt åt mina föräldrar när de är utomlands.

Trivs superbra att bo med katt igen ett tag men han är ju så dum tyvärr.. Står vid dörren och ylar om att gå ut, när jag öppnar inser han att det fortfarande (!) är vinter, står och luktar och tittar lite men ut i kylan och snön behagar fina herrn inte att gå.

Ca 30-60 minuter tar det innan han står där igen och gormar för det är säkert varmt och skönt ute :meh:
 
Inte Mjau, men Bozita går ju att handla på t.ex. Zooplus. Det är samma tillverkare. Om jag inte minns helt fel så är det väl bara så att Bozita har lite "finare" kött i sig än vad Mjau har, annars är det väl i stort sett samma mat. Så kanske du kan hitta något där? :)
Jodå bozita har jag provat
Kan du äta själv sa katten

Har även provat whiskas och pussi, i ren desperation men icke sa Nicke :rofl:

Sheba går ner, vissa rc foder med
Men dyrt blir det, kattskrället äter för mer än vad jag äter på en månad
 
Jag är hus- och kattvakt åt mina föräldrar när de är utomlands.

Trivs superbra att bo med katt igen ett tag men han är ju så dum tyvärr.. Står vid dörren och ylar om att gå ut, när jag öppnar inser han att det fortfarande (!) är vinter, står och luktar och tittar lite men ut i kylan och snön behagar fina herrn inte att gå.

Ca 30-60 minuter tar det innan han står där igen och gormar för det är säkert varmt och skönt ute :meh:

Låter som en helt normal katt :p
 
Låter som en helt normal katt :p
Världen snurrar ju runt en :confused: varför skulle inte slaven göra som en säger och ordna bättre väder, man ger ju denne en viss tidsfrist dessutom! :mad:

:cautious::grin:
Jag beklagar @Exile du kanske har glömt hur det är att vara kattslav sen sist? :p
Det är inte att jag glömt utan snarare att alla katter vi haft under min uppväxt liksom varit ute året om, inne mer på vintern såklart men gick ändå ut dagligen. Bara nuvarande som vägrar så fort det blir nollgradigt :cautious:
 
Det är inte att jag glömt utan snarare att alla katter vi haft under min uppväxt liksom varit ute året om, inne mer på vintern såklart men gick ändå ut dagligen. Bara nuvarande som vägrar så fort det blir nollgradigt :cautious:

Jag har ju innekatter men innätad balkong som kissarna brukar dygnet runt sommartid och vill gå ut på morgon och kväll på rutin övriga tider på året - utom nu vintertid . Även vintertid vill de dock att man öppnar så de får ”bedöma” läget.

Min tidigare honkatt tog det snäppet extra vid dåligt/kallt väder . Man skulle öppna dörren, så hon kunde kolla väderstatus, och när detta icke var enligt godkänd nivå så vände hon och ruskade med ena tassen i totalt äckel för att understryka 🐱👍😎
 
Jag har ju innekatter men innätad balkong som kissarna brukar dygnet runt sommartid och vill gå ut på morgon och kväll på rutin övriga tider på året - utom nu vintertid . Även vintertid vill de dock att man öppnar så de får ”bedöma” läget.

Min tidigare honkatt tog det snäppet extra vid dåligt/kallt väder . Man skulle öppna dörren, så hon kunde kolla väderstatus, och när detta icke var enligt godkänd nivå så vände hon och ruskade med ena tassen i totalt äckel för att understryka 🐱👍😎

Jo, den där äckelruskningen är välkänd :laugh: och allt är mattes fel givetvis... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 489
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp