Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en hund här som skulle äääälska om han fick äntligen leka med ett par katter :cool: och en katt som inte klättrar, kliver respektfullt runt alla krukväxter och skulle älska lite lugn och ro utan en djävulsk hund.
Byta? :p

Knubbiga B -militärtank med päls- har uppfostrat väninnans rottweiler som numer kan vett och etikett kring kattfröknar! Så även gamla Labradortant. B kan nog ge sig kast med en ohängd hundslyngel hemma hos dig @Asko :D

Skönhetsmissen mjauar, snattrar, och dundrar omkring istället, mer ostrategiskt ur både lek- och uppfostringssyfte.

Men en stillsam dekorativ kissekatt som ligger i fönstret och spanar kärleksfullt efter matte när en kommer hem - det hade varit trevligt! :p
 
Igår höll jag på att förlora Sally 😣
Sigge och Sally lämnades in för kastrering, på eftermiddagen ringde veterinären och berättade att Sally inte klarat av narkosen och att de fått väcka henne. Hon sa också att hon var glad att ha klarat av Sallys liv. Av någon anledning klarade hon inte att andas ordentligt. Veterinären påpekade också att hennes mage hade konstiga bulor, vet trodde Sally var dräktig först.
När jag bytte om inför att hämta hem dem från vet så såg jag också en fin present: kattspya med mask i. IGEN. Det fanns spår av Sallyhår så jag misstänker starkt att det är hennes. Hon har blivit avmaskad 2 ggr med Milbemax och 1 ggr med Axilur. Hon har ju alltid haft kulmage, men den har gått ner betydligt efter varje avmaskning.

Varför är inte allt borta? Vad fan är knölarna? Varför kommenterade tidigare vet knölarna men lämnade det bara? Är det maskarna som gör att hon inte kan andas ordentligt? Hon har också ett gråtande öga som tidigare vet avfärdade som normalt. Är det en pusselbit?

Hon ska in och röntgas nästa fredag så får vi se. Har också fått utskrivet ett medel mot lungmask som vi ska testa nu. Men allmänt så är jag så less på att behöva vara veterinär själv för att åka till veterinären med mina djur. :yuck: Och irriterad på att jag är luspank och behöver betala för sånt som jag tidigare sökt för. Knorr.


26623
 
Tänkte se vad Sorba tyckte om den nyinköpta da birden. Inte så smart innan man ska gå och lägga sig:banghead:. Katten går runt, letar och mjauar högljudda klagomål...

Haha - jag fick gömma da bird i ett skåp när de inte såg. Hade den i bokhyllan först och S höll på att välta ned böcker och klättrade hela tiden, i upphetsningen att få ta på den. Sedan fick da bird bo i städskåpet tills S räknade ut att det var där den fanns och hon började bryta sig in där också och riva ut grejer. Så nu bor da bird hemligt ihopplockad i en garderob och tas fram när inga kattögon spejar.
 
Det har flyttat in en okänd katt i stallet, jag och stallägaren fick en lite närmare titt på den igår när den plötsligt kom framfarande när vi var uppe på logen. Långhårig - tovig och öronen i riktigt kasst skick. Ena örat ligger platt ner mot huvudet och är så svullet att det är som en liten hård boll (skulle vilja beskriva det som blomkålsöra...), och det andra är fortfarande "uppe" men var tjockt och hårt det med :cry: Väldigt go och social katt som kurrade högt när man klappade den och den tillät att vi snabbtittade i öronen med.
Har lagt ut i de lokala facebookgrupperna, hoppas vi kan hitta någon som känns vid den. Det är uppenbart inte en vildkatt utan en som är van vid (och uppskattar) människor.
Stackars missen!
 
Det har flyttat in en okänd katt i stallet, jag och stallägaren fick en lite närmare titt på den igår när den plötsligt kom framfarande när vi var uppe på logen. Långhårig - tovig och öronen i riktigt kasst skick. Ena örat ligger platt ner mot huvudet och är så svullet att det är som en liten hård boll (skulle vilja beskriva det som blomkålsöra...), och det andra är fortfarande "uppe" men var tjockt och hårt det med :cry: Väldigt go och social katt som kurrade högt när man klappade den och den tillät att vi snabbtittade i öronen med.
Har lagt ut i de lokala facebookgrupperna, hoppas vi kan hitta någon som känns vid den. Det är uppenbart inte en vildkatt utan en som är van vid (och uppskattar) människor.
Stackars missen!

Hade fångat in den och lämnat till katthem om de tar emot, där ägaren isåfall får hämta upp den. Snällare mot kisse än att den ska gå runt och vara sjuk och man bara hoppas någon ägare hör av sig.
 
Hade fångat in den och lämnat till katthem om de tar emot, där ägaren isåfall får hämta upp den. Snällare mot kisse än att den ska gå runt och vara sjuk och man bara hoppas någon ägare hör av sig.

Jag tror att om ingen hör av sig blir den kvar i stallet. Börjat behandla öronen i eftermiddag och det är pälsvård inplanerad.
 
Jag hämtade äntligen min katt igår 😍
Än så länge är hon inte så överdrivet imponerad av sitt nya hem, har bosatt sig i badrummet.
Hon har allt hon behöver där inne så jag låter henne ta det i sin egen takt. Hon vill gärna bli klappad om jag går in men vill inte följa med mig ut.
Hon var framme och nosade lite på Ruben när han tittade in där. Inget morr och fräs och han brydde sig inte alls, har bara konstaterat att det bor tydligen en katt där inne och då ska det väl vara så.
 
Knubbiga B -militärtank med päls- har uppfostrat väninnans rottweiler som numer kan vett och etikett kring kattfröknar! Så även gamla Labradortant. B kan nog ge sig kast med en ohängd hundslyngel hemma hos dig @Asko :D

Skönhetsmissen mjauar, snattrar, och dundrar omkring istället, mer ostrategiskt ur både lek- och uppfostringssyfte.

Men en stillsam dekorativ kissekatt som ligger i fönstret och spanar kärleksfullt efter matte när en kommer hem - det hade varit trevligt! :p
Knubbiga B är högst behövd! Alice försöker på sin uppfostran men det är inte alltid så lätt när hunden tänder till, hon skäller till extatiskt när katten får för sig att klösa på saker :cautious: visserligen får det Alice att sluta klösa på soffan men .. 😅

Alice är stillsam och dekorativ :up: Men kärleksfulla blickar ... eh hon är en katt. Är det kärleksfullt när de kräver få bli klappade/kliade? :p
 
Senast ändrad:
Alice är stillsam och dekorativ :up: Men kärleksfulla blickar ... eh hon är en katt. Är det kärleksfullt när de kräver få bli klappade/kliade? :p

Dunno. Jag lever under fascistiska kattregler här hemma. Servera maten! Annars...! Klappa på rätt plats! Annars...! Nu ska jag sova där. Flytta dig. Annars...!




😱Räddningkassa med flotte och konserver skickas till:
En skrämd och försynt liten människa. Styrd av en mager skrake till Skönhetsmisse och en bister Tant Brunett med elfösaren i högertass.
 
Uppjagad i Ottan en söndag... Trakasserad av B och klev omkring på mig, stack in tassen under täcket för klopetning på känsliga kroppsdelar, och kuttrade mig det högsta hon kunde rätt i örat. Några sekunder efter uppvak trodde jag det handlade om kärlek och gos - men så dundrade hon iväg och satte sig vid den ekande tomma matskålen. Den Lidande Svältande Oälskade B som aldrig fått mat i hela sitt liv.

Hade gäster här igår som höll på och gulla med kissarna och gav dem godis, lite väl mycket godis faktiskt, så jag trodde att båda kissar skulle chilla lite idag. Men icke! Frukost! -och så har vi haft morgontoaletten avklarad, så rensa lådan nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp