Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
:love::love: Fina killen! Vilket vackert ansikte! :heart
Tack å hans vägnar :heart jag är ju partisk såklart men jag är väldigt förtjust i hans typ :love:
7F79E5EC-6596-4C0E-B0B4-57BF7694D07A.jpeg
 
Bytte idag på bandaget och det ser riktigt läskigt ut, men eksemet ser även ut till att läka bra. Efter mycket strul och en katt som hatade mig ett tag efter så fick allt luftas, tvättas och bandageras om. :) En del av det gamla eksemområdet verkar ha läkt helt, så blir till att vänta på att pälsen växer ut igen.
 
Jaa man borde nog det. Men jag har inte hjärta att ta favoritleksakerna ifrån lillan :o

Jag förvarar alla leksaker i en korg och plockar undan varje kväll. Varje morgon ligger det ett berg av leksaker på golvet igen..

Jag har också katternas allmänna leksaker i en korg på golvet och de plockar ur leksakerna där utifrån vad de har lust med 🐱💜

De har vissa favoriter som de leker med konstant, dessa lägger jag inte i korgen, utan håller framme och de leker mycket med dem . men de övriga plockar de ur korgen .🐱

Summa summarum har vi nog samma ”scenario” 🐱
 
Senast ändrad:
Även jag har korg med självplock. Med en egentligen sinnessjuk mängd leksaker. Men de leker med alla mellan varven. En period är grå råttor intressantast, sen är plötsligt allt som är fluffigt bäst o h en annan gång ska det glittra. Eller låta. Eller.... Och får städa ihop varje kväll. På helgerna får man försöka hitta alla bollar som är på de mest konstiga ställen. De har väl typ 15 bollar för bollarna går alltid hem varje dag men så många hamnar på så skumma ställen ;)
 
Har veterinärtid för två av katterna klockan 14 :nailbiting: En tandkoll och en knölkoll. Tänderna vet vi måste åtgärdas, men vi vill ha prisuppgift. Knölen tror jag är en fettknöl, men känns skönt att låta en veterinär titta på den.
 
Jag skickade in en skadeanmälan till Svedea, och börjar undra om jag skulle valt dem. De ville ha kompletteringar i varför vi var inne och jag skrev en hel uppsats som personen jag pratade med inte visste om ansvarig handläggare läst eller inte eftersom det var i (fel!) ruta, fö den där jag skulle beskriva varför vi var hos vet. Sedan får vi se vad journalerna hos min veterinär som de tydligen skickat efter säger. Om veterinären skrivit så sunkigt att jag inte får ut något då byter jag veterinär och försäkringsbolag. Är det någon som tror att jag släpade in arma Megara frivilligt till veterinären för att betala självkostnad plus mer, och ett ställe där jag var sista gången med en dödssjuk Nikita och jag fick kräva blod/urin för det var onödigt. En veterinär som iofs inte ens klämde på Megaras hals efter att jag berättat om harklingar, väsande utandningar där kroppen går i böljor.
 
Lina: Maten är slut! Jag har inte ätit på flera dagar, jag döööör!
Matte: jaja, jag kommer väl och matar dig då.

Matskålen:
15732778477282401837557584370839.jpg


Det är alltså blötmaten som är slut och orsakar kattens svält. Torrfoder är tydligen knappt dugligt som nödföda i krissituationer..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp