Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där har Sparky gjort några gånger. Vid två tillfällen blev hon alldeles för taggad, då var det som att hon verkligen skulle flyga på mig och riktigt ge mig stryk :confused:

Två gånger har hon haft ont, senast i söndags. Jag gissar att hon hade ont efter att hon hade klämt in sig under bokhyllan och inte kom loss. Jag fick ju ta isär bokhyllan så det tog en liten stund innan jag kunde få fram henne.
Vi lekte som vanligt en lek där jag ska gömma mig bakom något, hon kommer och "attackerar" och så ska jag hoppa upp och hon ska bli "jätterädd" och springa iväg i "panik". :D
Tänkte mig inte för och hoppade fram med en liten "attack" mot rumpan (petade till henne där, brukar göra så) varpå hon reagerar jättestarkt. Ramlar omkull, fräser jätteargt, öronen bak, reser ragg, är på väg att attackera på allvar men hejdar sig en sekund.
Trodde på fullaste allvar då att hon skulle flyga på mig och riva sönder mig. :nailbiting: Men jag stod kvar och pratade lugnande, försökte dock inte klappa för hon var millisekunder från att attackera mig rejält.
Bröt till slut det hela genom att backa undan. Hon var sur en stund men sen var allt förlåtet och som vanligt.
Mitt fel dock - borde förstått att hon var öm efter söndagen.

Stackarn som fastnade, fast lite ironiskt är det, katter som ändå är ganska så graciösa och "harkel" smidiga, men ibland så otroligt klumpiga :angel:

Holger leker hårdhänt. Han brukade döda ett par da bird vippor i månaden när vi bodde i lägenhet och han var innekatt. Han kunde ligga och lurpassa runt ett hörn och smälla till ens ben när man gick förbi. Nu gör han inte sånt längre efter att han fick gå ut. Men han är fortfarande betydligt mer aktiv än hans syster. Och lite oroligare kan man väl säga. Jag tror hans reaktion var frustration. Det hade regnat några dagar och han vänder i dörren och går inte ut alls om det är blöt. Även fast vi leker med honom räcker det inte utan energin bubblar och det går ut över stackars Lillith. Och när han inte fick leka med henne tog han ut det på mig :D
 
Satan också, jag har efter råd försökt få på Megara en tratt för att lättare kunna klippa klorna utan att bli hamburgare men det blev inte så lyckat. Hon är nu ursinnig och stressad till max. Fuckity fuck. Dessutom använde jag den man får från veterinär som är hopplös att få på. Var är min gamla som jag köpte till Nikita?
 
@stjarnhimmel: Får du gosa med dem ännu eller är det för tidigt?
Har inte fått det än. De stryker sig mot mitt ben och mot handen men när jag klappade vid ett tillfälle så fräste Rosie till och sprang iväg. Svansen har jag dock klappat lite försiktigt.
De har båda magar som ser så gosiga ut... mjuk päls....
Tror dock de kommer bli gosiga så småningom... De gosar mkt med varandra och det ser ut som de vill gosa med mig men inte riktigt vågar...
 
Otroligt mysko, Megara har bokstavligen en hel låda+ fylld med leksaker men hon har varit helt ointresserad. Plötsligt är det en liten blå mus som hon är galen i, springer efter, bär runt på och apporterar vilket hon aldrig gjort. :idea: Önskar jag visste var den kommer ifrån så jag kunde köpa fler för den börjar bli lite risig.
 
4 veckor har redan gått och jag funderar på om jag någonsin blir människa igen...
D6FF4E24-17BC-431B-8A32-61E1D19E9953.jpeg
 
Måste komma ihåg att klippa klorna på katterna i morgon, Pip är så direkt i sina krav på kärlek och kärleksbetygelser. Små nafs på armen tycker jag bara är mysigt även om det blir lite för hårt ibland, men vassa klor på nakna bröstvårtor när jag kliar för lite klassar jag som miss-handel av husslaven. :crazy:

Nu ligger han och sover under täcket och den andra miss-handlaren ligger under min armbåge och sover.
Jag är kissnödig. 😖
 
Megara hungrig. Megara biter i fötterna (och händerna) och gnager frenetiskt på sladdar vid datorn - hon lyckades även stänga av ett grenuttag.

Frågan är: Mata Megara? :idea:
 
Rosie gillar att leka. Hon hittade en silverfisk i badrummet i veckan som hon blev väldigt uppspelt av att försöka fånga.
Hon gillar också små bollar och råttor. Rosie verkar ha mer jaktinstinkt än Regina.
Men det vore kul att hitta någon leksak som rör sig av sig självt... har sett såna med en boll som far runt i ett rör...
Men ska se vad mer som finns..
 
Rosie gillar att leka. Hon hittade en silverfisk i badrummet i veckan som hon blev väldigt uppspelt av att försöka fånga.
Hon gillar också små bollar och råttor. Rosie verkar ha mer jaktinstinkt än Regina.
Men det vore kul att hitta någon leksak som rör sig av sig självt... har sett såna med en boll som far runt i ett rör...
Men ska se vad mer som finns..
En radiostyrd bil som drar en mus i ett snöre :D
 
Hade ett skypemöte i morse som stördes av en vilt lekande Myra som skuttade omkring runt och på mig, något bett i armen har jag för mig att hon hann med. Det nyss avslutade skypemötet med några andra kollegor stördes av både hundar och katter, till sist fick jag ta av mig hörlurarna och ge fyrfotingarna en uppsträckning så de fördelade sig i två rum istället för i matrummet med mig. :meh: :cautious:
 
Hade ett skypemöte i morse som stördes av en vilt lekande Myra som skuttade omkring runt och på mig, något bett i armen har jag för mig att hon hann med. Det nyss avslutade skypemötet med några andra kollegor stördes av både hundar och katter, till sist fick jag ta av mig hörlurarna och ge fyrfotingarna en uppsträckning så de fördelade sig i två rum istället för i matrummet med mig. :meh: :cautious:

Hög igenkänningsfaktor. Försökte stänga Megara ute när jag hade zoom seminar, men då stod hon och skrek och krafsade tills jag släppte in henne. Sedan var hon galen, åt kablar - jag börjar se ett mönster :cautious: hoppade upp och ner på skrivbordet så jag fick rädda tangentbordet genom att lyfta det, försökte gräva fram mina hårddiskar och hoppa upp på datorn så hon kan stänga av den. Det slutade med att hon promenerade fram och tillbaka framför mig så man såg en brun vajande svans i nedre delen av bilden.Jag gav upp vid det laget och det fick fungera med en svans. Borde mutat med mat innan men det för tidigt för lunch och för sent för frukost.
 
Hög igenkänningsfaktor. Försökte stänga Megara ute när jag hade zoom seminar, men då stod hon och skrek och krafsade tills jag släppte in henne. Sedan var hon galen, åt kablar - jag börjar se ett mönster :cautious: hoppade upp och ner på skrivbordet så jag fick rädda tangentbordet genom att lyfta det, försökte gräva fram mina hårddiskar och hoppa upp på datorn så hon kan stänga av den. Det slutade med att hon promenerade fram och tillbaka framför mig så man såg en brun vajande svans i nedre delen av bilden.Jag gav upp vid det laget och det fick fungera med en svans. Borde mutat med mat innan men det för tidigt för lunch och för sent för frukost.
Ja, Myran lyckades stänga av ljudet några gånger med, tur vi bara var två online + jag satt i telefonkö för att boka ny tid åt Pip hos veterinären.

En gång när jag egentligen var ledig deltog jag via telefon på ett avdelningsmöte när en kollega undrade vad det var för spinnanden som hördes. Inte tänkte jag på att jag hade en nöjd katt som låg på bröstet och spann medan jag låg på soffan och lyssnade, och inte tänkte jag på att stänga av mikrofonen heller. 🙄
 
Japp det var såna jag tänkte på som boll i rör.

De tröttnar svinfort på de där ormarna dock, rörelsen blir för statisk.
Om du har en padda så medans du letar rolig leksak kan du prova ladda ner några applikationer för katt och de hur de gillar dem. Finns flera olika 😀 Mina gillar 😃

ex: Cat’s game och Fish stim for Cats
 
Jag köpte en söt filt i djuraffären som jag tänkte att Alice skulle kunna ligga på.
Men jag får vara smart! Hon tolkar lätt sköna filtar som att de är för henne och därmed ska hon inte ligga på dem :cautious:
Så jag lägger den på sängen, lite sådär åt sidan ... så hon tror att den inte är för henne och därmed lägger sig på den :idea::devil:
Så kan jag sedan lägga den där jag tänkte ha den.
Förhoppningsvis :cautious:
 
Det var ju bara häromdagen som hon äntligen började ligga i fåtöljen igen efter att jag vågade lägga på en annan filt (never mind att jag lade samma handduk tillbaka ovanpå nya filten), how dare you liksom.
Detta kräver planering :cautious:


Om jag bara kunde skaffa min egen kroppsdoft på flaska och spruta på filtar så att de genast luktar hemma ... 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 083
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 671
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp