Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brunetten är sur. Det var en del mat kvar i skålen sedan igårkväll. Kanin i gelé som hunnit bli giftig och förmodligen full av kattcorona, oätlig. Jag väntade ut henne två timmar för att se om vi kunde slippa slänga en halv skål mat - men icke sa kisse. Så... maten slängdes. Skålen diskades, och står där nu...

...tom?? Brunetten har inspekterat flera gånger. Vad är detta? Ska en stackars katt leva i svält och lidande? Hon sitter brevid min stol med svansen rakt ut. En knubbig liten ryggtavla av missnöje.

Jaaa. Hon ska få mat. Hon hade väldigt gärna fått åbäka sig med att äta upp det hon faktiskt fick förut bara. Istället för att ta två munfullar och valsa iväg på annat, och sen kräva en helt nyöppnad smak.

Skönhetsmissen är inte lika engagerad i matskålshändelser. Hon vaktar akvariet. Kuttrar för sig själv och tittar på regnet utanför fönstret. Hon är typen som leker med en boll i köket, för att en halv sekund senare plötsligt manifestera sig under en filt i vardagsrumssoffan. Utan nån tydlig förklaring till hur hon kom dit. En intensiv liten person. Hon har inte tid med matskålar.
Jag frös in kattmat i istärningsfack fyllde inte ens facken fulla och tog fram en tärning åt gången åt min lilla kinkiga katt för att slippa slänga så mycket
 
Den här somnade av lycka!
1584348441517.png
 
Utifrån ämnet ”hopptalang”, markbundenhet osv. (@Bison)
Olofs och Svantes jaktlust och rörlighet är verkligen extrem jämfört med mina tidigare katter. Min lilla bonnistjej fångade visserligen insekter och snattrade lite om de kom in, men Coonmixen sprang och hämtade mig och pekade ”hjälp” . En gång kom det in en blåmes och då sprang han direkt och hämtade mig två rum bort 😅 Samma sak när vi bodde i USA och en jättelik kackerlacka kom knatande nedför ett rör i köket.

Olof och Svante klipper ALLT - på två röda, och leker och dödar och käkar upp. Nyss flög det in en fluga från balkongen och den flög uppe i taket. Två sekunder så hade Svante klippt den - utan att välta något eller hoppa upp på något, flugan gjorde bara en liten loop liiite lägre än takhöjd så var det slut 😅😎
 
Senast ändrad:
Jag vet inte riktigt vad som hände mellan mig och Holger igår. Vi lekte först som vi brukar göra, på hans begären så klart. Inga konstigheter.

Men så hoppade hans syster ner från soffan och ville kolla vad vi pysslade med. Då var Holger tvungen att från ingenstans attackera henne så jag bröt då Lillith inte alls ville brottas. Bryter alltid med ett nej.

De skingras. Lillith släpps ut. Jag går till Holger för att klappa och prata lite. Då lägger han öronen bakåt och jamar ilsket. Har aldrig hänt förut! Så jag tar fram min mjukaste röst och sträcker fram handen, handen får en puff, svansen åker upp och han stryker sig längst mina ben. Jag var helt paff efteråt. Hade jag backat kanske han hade flygit på mig, för han var definitivt beredd.

Antingen blev det något överslag. Jag har också gått runt och varit orolig över om han har ont någonstans. Jag vet att han är en speciell katt. Han är otroligt snäll men också en nervös och osäker herre.

Efter händelsen fick han några dreamies och i morse hoppade han upp i sängen en stund och myste innan jag var tvungen att gå upp.
 
Jag vet inte riktigt vad som hände mellan mig och Holger igår. Vi lekte först som vi brukar göra, på hans begären så klart. Inga konstigheter.

Men så hoppade hans syster ner från soffan och ville kolla vad vi pysslade med. Då var Holger tvungen att från ingenstans attackera henne så jag bröt då Lillith inte alls ville brottas. Bryter alltid med ett nej.

De skingras. Lillith släpps ut. Jag går till Holger för att klappa och prata lite. Då lägger han öronen bakåt och jamar ilsket. Har aldrig hänt förut! Så jag tar fram min mjukaste röst och sträcker fram handen, handen får en puff, svansen åker upp och han stryker sig längst mina ben. Jag var helt paff efteråt. Hade jag backat kanske han hade flygit på mig, för han var definitivt beredd.

Antingen blev det något överslag. Jag har också gått runt och varit orolig över om han har ont någonstans. Jag vet att han är en speciell katt. Han är otroligt snäll men också en nervös och osäker herre.

Efter händelsen fick han några dreamies och i morse hoppade han upp i sängen en stund och myste innan jag var tvungen att gå upp.

Tror du gick in och bröt mellan katterna onödigt och då blev det så. Låt dem vara när det blir så när det inte är större. Det finns ingen anledning alls att i det läget lägga sig i .
Det är inget konstigt att inget av det finns kvar hos katten i relationen till dig senare .
 
Tror du gick in och bröt mellan katterna onödigt och då blev det så.
Det är inget konstigt att inget av det finns kvar hos katten i relationen till dig senare .

Jag var otydlig i mitt första inlägg. De brottades i några minuter tills Lillith började fräsa, slå och morra. Han flyger på igen, då bröt jag. De har slagits rejält en gång och det vill vi gärna undvika. Holger är trög när det kommer till Lilliths väldigt tydliga signaler.

Annars har du nog rätt. Idag brottades de lite igen men då backade till slut Holger självmant efter en rak höger i ansiktet. Jag är inte den som hoppar emellan hela tiden men när Lillith skriker då får det vara nog.
 
Jag vet inte riktigt vad som hände mellan mig och Holger igår. Vi lekte först som vi brukar göra, på hans begären så klart. Inga konstigheter.

Men så hoppade hans syster ner från soffan och ville kolla vad vi pysslade med. Då var Holger tvungen att från ingenstans attackera henne så jag bröt då Lillith inte alls ville brottas. Bryter alltid med ett nej.

De skingras. Lillith släpps ut. Jag går till Holger för att klappa och prata lite. Då lägger han öronen bakåt och jamar ilsket. Har aldrig hänt förut! Så jag tar fram min mjukaste röst och sträcker fram handen, handen får en puff, svansen åker upp och han stryker sig längst mina ben. Jag var helt paff efteråt. Hade jag backat kanske han hade flygit på mig, för han var definitivt beredd.

Antingen blev det något överslag. Jag har också gått runt och varit orolig över om han har ont någonstans. Jag vet att han är en speciell katt. Han är otroligt snäll men också en nervös och osäker herre.

Efter händelsen fick han några dreamies och i morse hoppade han upp i sängen en stund och myste innan jag var tvungen att gå upp.
Så där har Sparky gjort några gånger. Vid två tillfällen blev hon alldeles för taggad, då var det som att hon verkligen skulle flyga på mig och riktigt ge mig stryk :confused:

Två gånger har hon haft ont, senast i söndags. Jag gissar att hon hade ont efter att hon hade klämt in sig under bokhyllan och inte kom loss. Jag fick ju ta isär bokhyllan så det tog en liten stund innan jag kunde få fram henne.
Vi lekte som vanligt en lek där jag ska gömma mig bakom något, hon kommer och "attackerar" och så ska jag hoppa upp och hon ska bli "jätterädd" och springa iväg i "panik". :D
Tänkte mig inte för och hoppade fram med en liten "attack" mot rumpan (petade till henne där, brukar göra så) varpå hon reagerar jättestarkt. Ramlar omkull, fräser jätteargt, öronen bak, reser ragg, är på väg att attackera på allvar men hejdar sig en sekund.
Trodde på fullaste allvar då att hon skulle flyga på mig och riva sönder mig. :nailbiting: Men jag stod kvar och pratade lugnande, försökte dock inte klappa för hon var millisekunder från att attackera mig rejält.
Bröt till slut det hela genom att backa undan. Hon var sur en stund men sen var allt förlåtet och som vanligt.
Mitt fel dock - borde förstått att hon var öm efter söndagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 071
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp