Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns sådan mat som våtmat med tror jag, om det är intressant.
Det är knepigt med de hungriga lättfödda

Ja absolut, jag är inte van, efter att ha en kräsen aldrig hungrig sak. Ska kolla på andra foder. Egentligen tror jag inte det skulle vara ett problem om jag kunde leka henne trött. Det finns mycket energi och nyfikenhet i hennes lilla bruna kropp. Hon gnager på mitt soffstöd, jag kommer med en vippa, hon överger sitt soffstöd direkt. Vi har lekt, hon har ätit och nu ser det ut såhär:

20200119_054042.jpg
 
Nu äter han ju inte så mycket på saker (bollen undantagen) men jag känner igen Lukas i en hel del. MASSOR med energi, och leker man honom trött tar det max 30 min så är han uppladdad igen. Och konstant hungrig samt lättfödd.

Han ställer inte till med någon skada rent så men blir ganska dryg på tanterna när det pyser energi ur öronen på honom. Så jag tror jag kan förstå ditt besvär. Har dock ingen bra lösning. Jag har det lite lättare lösa maten då jag ger torrfoder men övriga så tja. Man kanske skulle bygga ett löpband? 😂
 
Min kattunge äter något så infernaliskt. Jag har ju alltid haft alla mina på fri tillgång men om hon ska ha det blir hon en orange boll. Hon var lite tunn när hon kom för en vecka sen och hon var säkert påverkad av resan. Nu känns knappt kotorna och magen är trind. Däremot är jag nojig för ungefär allt just nu. Hennes syster var sjuk när de kom hem efter helgen och det har visat sig att hon har FIP dvs positiv på FcOV samt trista symtom, hög feber, mm. Så jag kommer behöva testa Moxie för corona. Ännu har hon inga sjuksymtom förutom att hon nyser lite ibland och har lite lite feber samt lite rinn i ett öga. Känns alltså som en bebisförkylning men jag blir galet orolig. Så nu är hon isolerad tills vi fått besked
 
Min katt är borta. Han var i huset när jag vaknade, och hängde efter mig ett tag. När han fått mat såg jag inte röken av honom, men inget konstigt för de brukar sova på dagen. Sedan åkte jag iväg en sväng oh har varit borta några timmar. När jag kom hem saknade jag lillskiten när den andre fick mat. Har gått i letat i hela jäkla huset och han är borta. Min pappa som varit i huset har inte sett honom alls idag, men jag vet att han var här i förmiddags. Min pappa insisterar på att han inte kan ha rymt ut för det skulle han ha sett - men var är han då?!

Min fina lilla svartfis :( Jag vet inte om han är i huset och sitter fast eller om han smitit ut ändå, borta är han i alla fall.
 
Jag har gått och tänkt att antingen har han smitit ut eller ligger han inne död någonstans. Död är han inte, men han måste ha sovit som en död, för visst har han varit inne hela tiden. Nu är jag mest orolig att han är sjuk på något sätt, eftersom han inte tog något notis om att vi lockat på honom hur länge som helst. Ingen direkt matlust har han heller fast han inte ätit på hela dagen. Nåja, han är hemma och oskadd.

Jag och min mamma var ute och letade efter honom innan. Vi ropade och lockade och hörde då ett avlägset jamande. Vi blev lite hoppfulla innan vi insåg att det var gammelkatten som jag släppt ut, som svarade oss varje gång vi ropade :p Kul att han åtminstone är oss tillgivna :D
 
Jag har gått och tänkt att antingen har han smitit ut eller ligger han inne död någonstans. Död är han inte, men han måste ha sovit som en död, för visst har han varit inne hela tiden. Nu är jag mest orolig att han är sjuk på något sätt, eftersom han inte tog något notis om att vi lockat på honom hur länge som helst. Ingen direkt matlust har han heller fast han inte ätit på hela dagen. Nåja, han är hemma och oskadd.

Jag och min mamma var ute och letade efter honom innan. Vi ropade och lockade och hörde då ett avlägset jamande. Vi blev lite hoppfulla innan vi insåg att det var gammelkatten som jag släppt ut, som svarade oss varje gång vi ropade :p Kul att han åtminstone är oss tillgivna :D

Håll koll på hur han beter sig nu när ni hittat honom hemma där han varit hela tiden . Äta, dricka, gå på lådan och allmänt inte går och gömmer sig.

Om katten går och gömmer sig /går undan längre tid utan att samtidigt göra de ovanstående - äta, dricka, gå på lådan osv, är det anledning till oro.
 
Håll koll på hur han beter sig nu när ni hittat honom hemma där han varit hela tiden . Äta, dricka, gå på lådan och allmänt inte går och gömmer sig.

Om katten går och gömmer sig /går undan längre tid utan att samtidigt göra de ovanstående - äta, dricka, gå på lådan osv, är det anledning till oro.
Absolut. Jag har hållit koll på honom, men han är helt som vanligt. Ätit (han ville ha nåt annat än det jag först gav tydligen), gått på lådan, och nu ligger han i soffan och gosar. Jag ska ändå ha in honom till veterinären av annan anledning och tänker att man alltid kan rådfråga om det här beteendet som jag tycker är märkligt för att vara honom.
 
Absolut. Jag har hållit koll på honom, men han är helt som vanligt. Ätit (han ville ha nåt annat än det jag först gav tydligen), gått på lådan, och nu ligger han i soffan och gosar. Jag ska ändå ha in honom till veterinären av annan anledning och tänker att man alltid kan rådfråga om det här beteendet som jag tycker är märkligt för att vara honom.

Jag hade inte varit orolig om det bara var så nu en dag och katten beter sig normalt i övrigt. Tror vetten lär säga samma sak .
 
Absolut. Jag har hållit koll på honom, men han är helt som vanligt. Ätit (han ville ha nåt annat än det jag först gav tydligen), gått på lådan, och nu ligger han i soffan och gosar. Jag ska ändå ha in honom till veterinären av annan anledning och tänker att man alltid kan rådfråga om det här beteendet som jag tycker är märkligt för att vara honom.
Min katt jag har nu ville inte äta eller bli klappad satt bara och hängde en dag På kvällen spydde han och det var inte så trevligt det som kom upp :yuck:
Sen var allt bra igen :up:
 
Åh hur ska jag stå ut till lördag... :arghh:
Jag väntade en månad på min, var och hälsade på massor (nu är min inte från katthem så kunde inte hälsa på för ofta - ville inte tränga mig på för mycket :o Dessutom var det en 3 timmars resa enkel väg) Jag sysselsatte mig med att städa åt katten, ireda åt katten, bygga hoppgreja upp i min säng åt katten, näta in balkongen, drömma om katten, dagdrömma om katten, skaffa ungefär 100 olika leksaker åt katten... med mera.

Väntan är olidlig! :D
 
Redan en fråga- jag ska köpa transportburar när jag hämtar hem dem från katthemmet. När jag hade katt för många år sedan fanns bara de i plast men nu finns ju även de ser ut mer som väskor. Men hur är dessa med tanke på säkerhet om jag ställer in dem i bilen ?
 
Redan en fråga- jag ska köpa transportburar när jag hämtar hem dem från katthemmet. När jag hade katt för många år sedan fanns bara de i plast men nu finns ju även de ser ut mer som väskor. Men hur är dessa med tanke på säkerhet om jag ställer in dem i bilen ?
Jag har både ock. Det viktigaste är att det går att spänna fast buren med bilbälte tycker jag. De som är som väskor upplever jag ofta blir lite "ihoptryckta" av bilbältet, så det blir något mindre yta för katten att röra sig på. Dessutom blir det lite stadigare med en sådan i plast, har bilen säten som liksom lutar neråt brukar jag lägga en handduk under och se till så katten får en bur med rak botten att stå på. Jag tänker att det är bekvämare för dem att åka i en av plast av den anledningen.
Brukar lägga in handduk och så i plastburen för att minimera buller, och under handduken har jag en gammal antiglidpadd för sadlar så att det inte blir halt. :)
 
Redan en fråga- jag ska köpa transportburar när jag hämtar hem dem från katthemmet. När jag hade katt för många år sedan fanns bara de i plast men nu finns ju även de ser ut mer som väskor. Men hur är dessa med tanke på säkerhet om jag ställer in dem i bilen ?

Ingen väska/bur är säker för katten vid en krock, de är till för att katten inte ska fara runt i bilen. Jag gillar plastburar med mjukt inlägg (jag har sådana där små underlakan som man använder vid inkontinens som jag lindat runt ett diskunderlägg i skumgummi). Plastburarna känns mer hygieniska eftersom de går att tvätta ordentligt.

Edit: Jag har en kilformad memory foam-kudde under buren för att den ska bli så plan som möjligt. Buren står alltid i baksätet pga airbagen.
 
Redan en fråga- jag ska köpa transportburar när jag hämtar hem dem från katthemmet. När jag hade katt för många år sedan fanns bara de i plast men nu finns ju även de ser ut mer som väskor. Men hur är dessa med tanke på säkerhet om jag ställer in dem i bilen ?
Det beror kanske på hur mycket man åker?
Vi köpte en tygbur med stålram. Känns helt okej för våra behov.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
948
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 673
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp