Bukefalos 28 år!

Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har använt greenwoods alternativt cats best eko, men nu gått över till super benek corn cat.

Tömmer nästan aldrig helt utan ser till att det är ordentligt med sand i lådan så att kisset aldrig når botten. Rensar två gånger dag ungefär och fyller på nån gång i veckan. Det är verkligen dryg sand som räcker länge!

Tar av taket på lådan, sköljer och skrubbar av det en gång i veckan, samt torkar bort ev damm och sådant i lådan ovanför sanden. Sist jag tömde hela var i julas då jag väntade in en sand leverans och tänkte att kissarna får kissa slut på sanden jag hade. Men även då var botten i lådan helt fräsch, lite damm bara, inga urinfläckar eller liknande.

Läste omdömena på zooplus nu om super benek corn cat och dom flesta som använt cat's best tex och gått över till det är mer nöjda och vill inte gå tillbaka. Så funderar på att prova det jag med. 🤔
 
Jag har använt greenwoods alternativt cats best eko, men nu gått över till super benek corn cat.

Tömmer nästan aldrig helt utan ser till att det är ordentligt med sand i lådan så att kisset aldrig når botten. Rensar två gånger dag ungefär och fyller på nån gång i veckan. Det är verkligen dryg sand som räcker länge!

Tar av taket på lådan, sköljer och skrubbar av det en gång i veckan, samt torkar bort ev damm och sådant i lådan ovanför sanden. Sist jag tömde hela var i julas då jag väntade in en sand leverans och tänkte att kissarna får kissa slut på sanden jag hade. Men även då var botten i lådan helt fräsch, lite damm bara, inga urinfläckar eller liknande.
Den där nya sanden lät intressant! Jag har cats best och gillar den men det hamnar lätt utanför och blir irriterande då det är och blir lätt större korn än vanlig kattsand. Vad tycker du om storleken på kornen i den sanden? Luktar det okej?
 
Jag har använt greenwoods alternativt cats best eko, men nu gått över till super benek corn cat.

Tömmer nästan aldrig helt utan ser till att det är ordentligt med sand i lådan så att kisset aldrig når botten. Rensar två gånger dag ungefär och fyller på nån gång i veckan. Det är verkligen dryg sand som räcker länge!

Tar av taket på lådan, sköljer och skrubbar av det en gång i veckan, samt torkar bort ev damm och sådant i lådan ovanför sanden. Sist jag tömde hela var i julas då jag väntade in en sand leverans och tänkte att kissarna får kissa slut på sanden jag hade. Men även då var botten i lådan helt fräsch, lite damm bara, inga urinfläckar eller liknande.
Är den bättre? Jag kör med cats best eko nu då jag inte vill använda bentonitlera pga den miljöpåverkan det har. :crazy:
 
Det där är så olika. Min ena tar gott om tid på sig för att göra sin toalett. Det ska krävas och fixas, sedan kissas, och sedan krävas och fixas igen, för att sedan gärna principgrävas lite på golvet precis utanför lådan också.

Två av mina kan hålla på och gräva i flera minuter. Den tredje anser att "det här kan slaven ta hand om" och drar.

Lukas gräver värst. Noga innan och noga efter och det tar en god stund. Men han gjorde så ute med. Gräva grop i jorden. Bajsa. Gräva över noga noga.
 
Nu säger apoteket att vaccinet klarar 7 dagar i rumstemperatur. Jag vet inte men varför är det skickat med stor gul lapp med KYLVARA och varför har det gått med kyltransport till ombud i så fall?
 
Läste omdömena på zooplus nu om super benek corn cat och dom flesta som använt cat's best tex och gått över till det är mer nöjda och vill inte gå tillbaka. Så funderar på att prova det jag med. 🤔

+ @Mia_R och @Asko Jag tycker super benek är utmärkt. Dammar lite mindre än cats best och går inte sönder i småsmulor lika lätt utan håller formen ok även när Grävaren-S håller på. Suger urin upp jättebra och luktar inte. Finns parfymerad för den som vill testa, jag har kört den vanliga.

Jag rekommenderar varmt att testa i alla fall, det är vettigt pris och en stor påse räcker länge hemma hos mig.
 
+ @Mia_R och @Asko Jag tycker super benek är utmärkt. Dammar lite mindre än cats best och går inte sönder i småsmulor lika lätt utan håller formen ok även när Grävaren-S håller på. Suger urin upp jättebra och luktar inte. Finns parfymerad för den som vill testa, jag har kört den vanliga.

Jag rekommenderar varmt att testa i alla fall, det är vettigt pris och en stor påse räcker länge hemma hos mig.
Tack! Är kornen mindre än cats best?
Får kolla in på en djurbutik i närheten och se om de har tagit in den :up:
 
Två av mina kan hålla på och gräva i flera minuter. Den tredje anser att "det här kan slaven ta hand om" och drar.

Lukas gräver värst. Noga innan och noga efter och det tar en god stund. Men han gjorde så ute med. Gräva grop i jorden. Bajsa. Gräva över noga noga.

Brunetten gräver inte så mycket, och aldrig när hon bajsar. Hon går rakt in, sätter sig, och sedan rakt ut. Lämnar sin hög stinkandes ovanpå sanden och tar för givet att städpersonalen med självklarhet tar hand om det hela snarast. :grin:

Skönhetsmissen däremot är en nervös själ som gräver. Och gräver. Och gräver lite till för säkerhetsskull.
 
B3E14657-B89E-4BEE-98D7-F51D9D0E95B1.jpeg
 
De ser lite mera ut i storleken som vanlig lersand än cats best. Om jag inte inbillar mig. Mindre irriterande att trampa på tänker jag.


Min katt har en tendens att krafsa länge efter hon gjort sina behov så hon kan ju råka krafsa sönder någon boll och därmed krafsa över några små bollar över kanterna 🙄:cautious:
Påminner om din nervösa själ.
 
Mockat lådan och lagt i ett nytt lager strö. Megara kutar runt som en galning i upphetsning över vad är oklart. Vilket iofs är bättre än när hon går och sätter sig i lådan när jag kommer med spaden.
 
Är det kanel som sägs hålla katter borta från blomkrukor etc?
Nån grannkatt har utsett mina pallkragar till toalett :( lagt galler på nu men tveksamt om det funkar i längden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 042
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 215
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 509
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp