Bukefalos 28 år!

Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade liv på Nikita (övertog hennes gamla i helhet från fd ägaren). Megara har 60,000 vet vård, medicin och rehab tillagda samt FORL. Som är det viktigaste för mig eftersom det var det i särklass dyraste jag betalade innan sista året för Nikita. Liv bryr jag mig inte om, dels för att jag inte betalade särskilt mycket för henne och dels för att det sänktes ju äldre hon blev vilket gjorde det meningslöst. Det enda jag verkligen skulle kolla noga är att ditt bolag inte är en av de som sänker vetvårdsersättning med åldern, vilket vissa gör.

Jag valde bort Agria av andra anledningar men tycker att de var bra annars, direktreglering var inga problem men när man inte gjorde det så var handläggningen långsam (en månad). De ifrågasatte inte när jag skickade in räkningar.
 
Jättebra att kunna fråga lite här... :D
Nu sitter jag och läser i försäkringspapperen vad som ingår i livförsäkring. Det står att det kan försäkras upp till marknadsvärdet och att det ersätter om djuret dör, insjuknar eller skadas så det måste avlivas. Mina är ju inte några raskatter så finns ju inte något stort värde ekonomiskt.
Det jag inte förstår av texten är om det är själva avlivningen som också ingår?

Ska ringa upp bolaget och fråga lite. Jag är inte säker på att det är värt för mig att ha livförsäkring om det bara är själva kostnaden för avlivningen som jag i såna fall kan få tillbaka.
Avlivningskostnader brukar gå under veterinärvårdsförsäkringen. Livförsäkringen betalar bara ut en klumpsumma, men man kan ju å andra sidan använda de pengarna till tex självrisk relaterat till avlivning eller om man vill ha separat kremering osv.
 
Avlivningskostnader brukar gå under veterinärvårdsförsäkringen. Livförsäkringen betalar bara ut en klumpsumma, men man kan ju å andra sidan använda de pengarna till tex självrisk relaterat till avlivning eller om man vill ha separat kremering osv.

Det gjorde det för mig, däremot så betalade jag extra för enskild kremering och urna som skickades hem till mig. Fick ut lite på Liv som användes till att köpa och hämta Megara vilket kändes fint.
 
Jag fick livförsäkring på Sauron av misstag, dom andra två har inte. Han försäkrades för inköpspriset, 7500. Det var ett välkommet tillskott, sista fakturan var stor nog ändå :crazy: sist jag kollade Sixten kunde han bara livförsäkras för 1000(500 inköpspris+500 för titel :D) så det kändes inte värt den högre premien. Tror 1000 spänn(+500 för titel) var max för huskatter även om man betalat mer för dom.
 
Nu när ni pratar så mycket om försäkringar måste jag ju kolla Sparkys. Minns bara att jag har med forl I den och att jag tyckte den var billig som sjutton. Tydligen är det så med abessinier om jag fattat rätt.
 
Åh vad svårt det är att gå och lägga sig när katterna är sociala och vill ha kontakt.

Då kan man gå och lägga sig och locka på dem att börja våga sig på tanken att hoppa upp i sängen 🐱.

Jag fick medvetet träna Olof och Svante på att komma upp i både säng och soffa till mig . Det är många timmar kan jag säga som tillbringats med att ligga där och dra ett skosnöre eller nån attraktiv leksak medans man tittade på platta/mobil 😅😂 körde även på godis ang soffan 😎👍
 
Då kan man gå och lägga sig och locka på dem att börja våga sig på tanken att hoppa upp i sängen 🐱.

Jag fick medvetet träna Olof och Svante på att komma upp i både säng och soffa till mig . Det är många timmar kan jag säga som tillbringats med att ligga där och dra ett skosnöre eller nån attraktiv leksak medans man tittade på platta/mobil 😅😂 körde även på godis ang soffan 😎👍

Eller så säger man bara till dem att de absolut inte får vara i sängen 😇
 
IMG_20200225_104439_1.jpg


Lillith gillar små korgar, lådor m.m. Denna lilla korg har hon använt flitigt och nu är den trasig. Jag funderar på att köpa en eller två kattbäddar. Om jag känner mina katter rätt så är det ju bättre desto mindre. Har googlat lite men inte riktigt hittat något som faller mig i smaken. Har ni några bra tips?
 
Nu är allt över... kisse visste nog, hon har aldrig varit så lugn i bilen. Vettris i Falun är helt fantastiska, deras bemötande är otroligt. Hon tassade vidare lugnt och stilla och är nu begravd i trädgården, det fattas bara rosen på hennes grav :heart

Vila i frid älskade katt :love:
84370042_141987874044896_1234023899725430569_n.jpg


Matte är riktigt, riktigt trasig nu men allt kisse gav gör det värt smärtan.
 
Nu är allt över... kisse visste nog, hon har aldrig varit så lugn i bilen. Vettris i Falun är helt fantastiska, deras bemötande är otroligt. Hon tassade vidare lugnt och stilla och är nu begravd i trädgården, det fattas bara rosen på hennes grav :heart

Vila i frid älskade katt :love:
84370042_141987874044896_1234023899725430569_n.jpg


Matte är riktigt, riktigt trasig nu men allt kisse gav gör det värt smärtan.
Jag är så väldigt ledsen för din skull och har tänkt på dig hela dagen. 😭
Det är lättare när det är över men det vet du ju redan, nu är det "bara" den enorma tomheten kvar efter en liten kropp och en stor kärlek.

Satan vad jag grinar över en massa okända djur och människor just nu! 😥 Fast ni är ju inte okända egentligen, en del av er har jag ju "känt" i flera år nu. ♥
 
Jag är så väldigt ledsen för din skull och har tänkt på dig hela dagen. 😭
Det är lättare när det är över men det vet du ju redan, nu är det "bara" den enorma tomheten kvar efter en liten kropp och en stor kärlek.

Satan vad jag grinar över en massa okända djur och människor just nu! 😥 Fast ni är ju inte okända egentligen, en del av er har jag ju "känt" i flera år nu. ♥

Usch ja, det sympatibölas allt en del här också... jag skulle fasen kunna ta anställning som proffsgråterska när det kommer till att någon måste ta farväl av fyrbenta älskade familjemedlemmar, det går inte att hejda. :cry:
 
Nu är allt över... kisse visste nog, hon har aldrig varit så lugn i bilen. Vettris i Falun är helt fantastiska, deras bemötande är otroligt. Hon tassade vidare lugnt och stilla och är nu begravd i trädgården, det fattas bara rosen på hennes grav :heart

Vila i frid älskade katt :love:
84370042_141987874044896_1234023899725430569_n.jpg


Matte är riktigt, riktigt trasig nu men allt kisse gav gör det värt smärtan.
Så fin hon var. Kärlek till er båda, som nu är på olika ställen, men kanske ändå på något konstigt vis, inte skilda åt :heart Det som finns i hjärtat försvinner aldrig
 
Nu är allt över... kisse visste nog, hon har aldrig varit så lugn i bilen. Vettris i Falun är helt fantastiska, deras bemötande är otroligt. Hon tassade vidare lugnt och stilla och är nu begravd i trädgården, det fattas bara rosen på hennes grav :heart

Vila i frid älskade katt :love:
84370042_141987874044896_1234023899725430569_n.jpg


Matte är riktigt, riktigt trasig nu men allt kisse gav gör det värt smärtan.
Usch, nu blev det dimmigt här. Stor kram till dig!
 
Nu är allt över... kisse visste nog, hon har aldrig varit så lugn i bilen. Vettris i Falun är helt fantastiska, deras bemötande är otroligt. Hon tassade vidare lugnt och stilla och är nu begravd i trädgården, det fattas bara rosen på hennes grav :heart

Vila i frid älskade katt :love:
84370042_141987874044896_1234023899725430569_n.jpg


Matte är riktigt, riktigt trasig nu men allt kisse gav gör det värt smärtan.
Vilka fina 16 år hon fick hos er! Jag beklagar förlusten men det kändes fint att läsa ovan :heart

Och @Linta Jag hoppas att den där obduktionsrapporten skänker dig en viss tröst, det låter inte som att du hade kunnat göra något mera utan tog helt rätt beslut :heart
 
Själv slog det mig att Alice blir senior i sommar :eek::nailbiting: Min förra katt blev "bara" nio år, så det kändes lite läskigt.
Men hon verkar inte ha några hälsoproblem förutom någon tandsten så hon har nog några år framför sig om inget akut dyker upp, ingen idé att oroa sig i förväg :heart
Ska nog dock ta en förebyggande seniorkontroll bara för att kolla läget :p /mammig matte
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 019
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 232
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp