Bukefalos 28 år!

Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi måste ha en udda katt. Läser ofta om dessa kräsna katter som vägrar rått osv. Ping är helt tokig i typ allt! Rått är definitivt det bästa hon vet, hon tigger och stjäl allt hon kan komma över 😆

Jag kunde utan problem tina kött på diskbänken. Jag misstänker att jag kommer att bli av med mat när det kommit en ny katt innan jag lärt mig...
 
Nikita ansåg allt rått kött var gift och oätbart för små katter. Hon åt endast grillad köpkyckling, lammstek (ok lammkotletter kunde vara ok) och grillad entrecote. Blötmat mottogs med stor misstänksamhet och motvilja. Torrisar var da shit, särskilt RC som hon var helt galen i :d

Megara äter allt kött och en del annat också. Hittade henne med nosen i min skål med snabbmakaroner.
 
Haha, om det skulle ligga kött utan förpackning på diskbänken skulle Ping vara i himmelriket :laugh:
Hon brukar dock inte bryta sig in i förpackningar och sånt. Lite hyfs har hon ;)

Du sällar dig till skaran, lägga fryst kött i avstängd ung alt micro. Man lär sig det efter ett tag, med min barndoms katter var det 20 minuter före tillagning, ett och ett halvt kilo oxfilé och många gäster när affärerna hade stängt.
 
När hon var kattunge hoppade hon upp på bordet och stal äppelpaj som var på väg in i en besökares mun. (en som för övrigt äger en aby ;) )
Jag kan se det framför mig! Det är sällan hon försöker stjäla ur munnen på en, undantag när jag äter parmesanchips 😆
 
Min förra fluff älskade folk. Rent allmänt . Han trodde att vem som än kom var där för hans skull och deltog hela tiden och höll hov 😂😻

När jag var tvungen att låta honom få vandra vidare vid 18 års ålder då han blivit gammal och trött, om än inte akut sjuk ännu utan jag gjorde det förebyggande, så tog jag hem veterinären hit så han skulle få somna hemma i lugn och ro då han trots sin oerhörda snällhet alltid ändå blev lite stressad på klinik.

Han hälsade vänligt, nyfiket och innerligt på veterinären här hemma och tyckte hennes väska var oerhört spännande att undersöka 💜
 
Ang mat diskussionen :
Olof och Svante skulle sno om mat stod på diskbänken. Därför står det aldrig mat där 😅

Jag har alltid sett Svante som värst, men senare tid, trots ingen mat där ever, någonsin, har jag även kommit på Olof med att vara däruppe, han har säkert varit det hela tiden men mer diskret.

De är dock väldigt bra med att aldrig tigga inte ens när man själv äter i soffan så det tackar jag för .

Edit: senast i morse såg jag i ögonvrån från badrummet där jag borstade tänderna att en katt hoppade ner från diskbänken. Jag pratar ju med mina katter, skrattade lite åt det när jag hör mig själv ropa med strängrösten ” Ah ah ah - jag såg! Och det var en svart!”
 
Senast ändrad:
Ang mush så Lukas älskar rå köttfärs och rått nötkött. Han blir närmast rabiat av oxfilé. Generellt okräsen med. Så jag trodde han skulle älska mush. Det gjorde han inte... Han vägrade länge. Sen åt han men det var aldrig gott liksom.
 
Ija äter mush, och visst rått kött och nötfärs.
Imorgon kommer hon dessutom bli överlycklig när det kommer besök
Iofs ska vi köra grejer men ändå
Hon älskar de flesta människor
 
Den här lilla filuren kommer jag få hämta hem i påsk det är kattungen som är bakom den andra. Bagheera heter han och jag längtar verkligen efter att få hem honom.
CCAB9932-DA30-489A-8726-22F7515BD2D7.jpeg
 
Sparky väckte mig för någon timme sedan med att vara på ställen hon inte får och peta ner en sten på golvet. 🙄
Var dessutom mitt inne i en mysig dröm så jag blev mäkta sur. Det är jätte länge sedan hon väckte mig på natten sist, hon har för det mesta varit duktig och sovit på nätterna. Så jag ska väl inte klaga :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
641
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 057
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 255
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp