Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh!
Jahapp, hon måste ha tömt analsäcken själv för den var tom och därav rispan på den sidan. Rispan var dock fin och redan på väg att läka.
Den andra sidan var dock full så de tömde den. Så slipper hon problemet med den också :heart
Dock så sa de att jag skulle duscha henne ikväll .... uhoh. Så eländig dag för Alice!
 
Eller så får jag utnyttja min sista semesterdag och använda den på att åka med katten till vetten under dagen 🙄 Jag googlade istället och hamnade på buke i en äldre tråd, där det var en katt som inte visat några symptom tills det spruckit och jag känner lite 🤯 vad om jag kommer hem till en katt som blöder var över hela lägenheten imorgon?? :nailbiting::banghead:
Får jaga ifatt katten imorgon bitti och kränka henne lite till med en titt under rumpan :banghead:

Vår siameshona fick så. Plötsligt stort sår och var en morgon. Noll symptom innan. Den katten visade sig senare ha besvär med att själv tömma analsäckarna. Fick göras manuellt.

Så det kan ju förhoppningsvis hjälpa att tömma dem manuellt framöver om det är det som är problemet för din katt.

Edit. Såg nu ni varit in. Skönt det inte var värre!
 
Vår siameshona fick så. Plötsligt stort sår och var en morgon. Noll symptom innan. Den katten visade sig senare ha besvär med att själv tömma analsäckarna. Fick göras manuellt.

Så det kan ju förhoppningsvis hjälpa att tömma dem manuellt framöver om det är det som är problemet för din katt.

Edit. Såg nu ni varit in. Skönt det inte var värre!
Hur ofta fick ni tömma dem? Tänker om man kan passa på under den årliga vaccinationen så vore det bra.
 
Vår siameshona fick så. Plötsligt stort sår och var en morgon. Noll symptom innan. Den katten visade sig senare ha besvär med att själv tömma analsäckarna. Fick göras manuellt.

Så det kan ju förhoppningsvis hjälpa att tömma dem manuellt framöver om det är det som är problemet för din katt.

Edit. Såg nu ni varit in. Skönt det inte var värre!
Det var förresten din tråd som jag tittade på i natt och :eek::nailbiting: tänkte mig var och blod överallt :rofl: Men det pushade mig till att ta en koll idag så det var ju bra! :up:
 
Hur ofta fick ni tömma dem? Tänker om man kan passa på under den årliga vaccinationen så vore det bra.

Jag tömde själv hemma efter att vet visat. Minns inte längre hur ofta, man lärde sig se när det var dags. Betydligt oftare än årligen dock. Men när jag kände en liten kula tömde jag. Ibland sköttes det som det skulle lång period, ibland fick jag hjälpa henne ofta.

Jag fick råd av Ultuna men då teoretiskt eftersom katten var sårig och öm. Lyckades inte ens lokalisera analsäckarna sen. Men åkte till vår lokala vet när hon var läkt och han visade.

Det var lätt att tömma vid behov, när det blivit en liten kula då räckte det nästan att nudda. ANVÄND PAPPER dock, sekretet stinker.

Det är ju inte säkert din får minsta problem igen dock. Normalt töms de ju när de bajsar.
 
Jag tömde själv hemma efter att vet visat. Minns inte längre hur ofta, man lärde sig se när det var dags. Betydligt oftare än årligen dock. Men när jag kände en liten kula tömde jag. Ibland sköttes det som det skulle lång period, ibland fick jag hjälpa henne ofta.

Jag fick råd av Ultuna men då teoretiskt eftersom katten var sårig och öm. Lyckades inte ens lokalisera analsäckarna sen. Men åkte till vår lokala vet när hon var läkt och han visade.

Det var lätt att tömma vid behov, när det blivit en liten kula då räckte det nästan att nudda. ANVÄND PAPPER dock, sekretet stinker.

Det är ju inte säkert din får minsta problem igen dock. Normalt töms de ju när de bajsar.
Det var det jag tänkte skulle vara bra att vara med på och titta på så jag fick se hur jag skulle göra, men fick ju tyvärr inte vara med. Hm.

Alice hatar även i vanliga fall om jag nuddar henne därbak så jag vet inte riktigt hur jag ska se om det blir kulor(?) som behöver tömmas. Men å andra sidan så har hon klarat saken själv i snart sju år hittills.

Hon har bajsat normalt hittills, möjligen lite mjukt, senast imorse.
Fast nu när jag tänker på det så har bajset luktat lite extra illa på sistone, kanske, om jag inte minns fel. Kanske kan vara ett tecken då de brukar ju tömmas samtidigt då som du säger. Plus så var hon lite smutsig i baken.
 
Kom just hem och jag höll på att glömma att Alice har haft en hemsk morgon då hon betedde sig helt normalt. Tittade lite snabbt där bak, rispan var lite röd nu men misstänker att det kan vara för att de var där och klämde för att kolla att den hade tömts ordentligt. Jag försökte fösa undan lite päls för att se bättre men då sa hon ifrån, titta var okej men inte röra 😾 Men det såg rent ut vad jag såg. Så hon kanske får slippa duschen ikväll... 😅
 
Kom just hem och jag höll på att glömma att Alice har haft en hemsk morgon då hon betedde sig helt normalt. Tittade lite snabbt där bak, rispan var lite röd nu men misstänker att det kan vara för att de var där och klämde för att kolla att den hade tömts ordentligt. Jag försökte fösa undan lite päls för att se bättre men då sa hon ifrån, titta var okej men inte röra 😾 Men det såg rent ut vad jag såg. Så hon kanske får slippa duschen ikväll... 😅

Om hon inte gillar duscha skulle jag låta det vara.
 
Skön stil Simba har!
20200704_184554.jpg
 
Ömtålig och trött PMS-matte idag med två underbara kissekatter som turas om att vara sjuksköterskor. Brunetten hade morgonjour och låg som en varm go nallebjörn och kuttrade på mattemagen en timme, nu har vi förflyttat oss till datorn efter frukost och Skönhetsmissen har tagit över ansvaret som mattevakt. Hon ligger precis bredvid laptopen och spinner i falsett. Mina ludna små lyckopiller. :heartheart
 
Ömtålig och trött PMS-matte idag med två underbara kissekatter som turas om att vara sjuksköterskor. Brunetten hade morgonjour och låg som en varm go nallebjörn och kuttrade på mattemagen en timme, nu har vi förflyttat oss till datorn efter frukost och Skönhetsmissen har tagit över ansvaret som mattevakt. Hon ligger precis bredvid laptopen och spinner i falsett. Mina ludna små lyckopiller. :heartheart

Du skriver så himla kul om dina katter. Jag blir glad av att läsa varenda gång.
 
Du skriver så himla kul om dina katter. Jag blir glad av att läsa varenda gång.
@Lager säger detsamma!

Kände en äldre dam vars katt alltid infann sig snabbt som ögat när matte skulle vila middag. De vilade ihop, och man fick alltid en känsla av att katten var som en mycket seriös sjuksköterska, som kollade andning, puls, blodtryck, sömn, samtidigt som den låg värmande och kärleksfullt på matte. Båda fick avkoppling och närhet och båda älskade det.
 
Jag har tagit kattnörderiet och inte minst längtan efter mina nya katter till en ny nivå idag.
Det är online utställning och min ena kattunge är med. Så jag sitter klistrad vid skärmen och lyssnar och ser på rysk kattutställning

Hoppas du har adblocker? Efter att jag surfat runt på ryska burmeskatterier :love: så fick jag plötsligt en massa animerad rysk porr i reklam. Fattade inte sambandet tills någon påpekade att 'pussy' har två meningar :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 011
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
447
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 812
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp