Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller på att packa upp och eftersom mina lådor är både kläder och böcker så slänger jag alla kläderna + skor och stövlar på soffan så jag kan sätta upp böckerna (många) på bokhyllorna. Varje normal katt skulle dyka under soffan eller springa iväg om det seglade kläder och skor mot henne. Nope, Megara tycker det är otroligt roligt att jaga bytet. Så jag får ändra riktning hela tiden för att se till att jag inte träffar henne. Jag slänger en sko i ena hörnet hon hoppar på och dödar bytet, jag slänger försiktigt i andra änden av soffan, hon springer dit och dödar det. Får erkänna att halsdukar och liknande är jag inte riktigt lika försiktig med att inte träffa. Då blir det en katt under halsduken som kaninsparkar :grin:

Jaja, bra om någon tycker det är roligt när jag packar upp. När jag packar upp köket är det en brun nos som ska vara med på allt, särskilt när jag står på stegen och sträcker mig för att nå upp och lägga in saker i skåpen längst upp, då snubblar jag på en brun katt på stegen när jag kliver ner så vi höll på att dråsa båda två. :nailbiting:
 
Hoppas du har adblocker? Efter att jag surfat runt på ryska burmeskatterier :love: så fick jag plötsligt en massa animerad rysk porr i reklam. Fattade inte sambandet tills någon påpekade att 'pussy' har två meningar :rofl:
Ja det har jag!
Tror denna sändning är ren faktiskt
 
Lukas är en fascinerande katt. Eller nåt..

Jag bor på tredje våningen och har en minimal balkong. Den är utanpåliggande på fasaden. Så när den är innätad är det som en bur på utsidan av fasaden.

Husse bor på bottenvåning men lite sitteräng så balkongen är ca 1.5 meter upp. Den är "infälld" så på kortsidorna är det tegelvägg. Husse har nätat in den åt Lukas men det är bara när längs med fronten. Resten är vägg. Husses balkong är mycket större än min.

Lukas är helt rabiat. Han försöker febrilt ta sig igenom nätet, jamar och ska uuuuut därifrån.

Min gissning är att han vill "se runt hörnet", men ändå skumt då han hemma aldrig ens funderat på att testa nätet. Nu har han både tuggat, klöst, klättrat, stoppat igenom tassarna och frustrerat försökt trycka huvudet igenom nätet..??
 
Lukas är en fascinerande katt. Eller nåt..

Jag bor på tredje våningen och har en minimal balkong. Den är utanpåliggande på fasaden. Så när den är innätad är det som en bur på utsidan av fasaden.

Husse bor på bottenvåning men lite sitteräng så balkongen är ca 1.5 meter upp. Den är "infälld" så på kortsidorna är det tegelvägg. Husse har nätat in den åt Lukas men det är bara när längs med fronten. Resten är vägg. Husses balkong är mycket större än min.

Lukas är helt rabiat. Han försöker febrilt ta sig igenom nätet, jamar och ska uuuuut därifrån.

Min gissning är att han vill "se runt hörnet", men ändå skumt då han hemma aldrig ens funderat på att testa nätet. Nu har han både tuggat, klöst, klättrat, stoppat igenom tassarna och frustrerat försökt trycka huvudet igenom nätet..??

Kanske en kombination? Att Husses balkong känns lite mer som 'utomhuset' eftersom den är större och ligger närmare marken? Din känns mer som en förlängning av lägenheten och Lukas är smart nog att inse att den är högt upp
 
Klor kan man klippa, tyvärr inte tänder :meh: Nästa soffa blir en med avtagbart överdrag

1593972708879.png
 
Åh, det är min dröm

På riktigt alltså, jag är inte det minsta ironisläk. Älskar ulltröjor. Jag hade gärna stickat en tröja av hästen också.

Men, jag kan varken karda eller sticka...
+ @Gimlan Jag har faktiskt ett par vantar som delvis är stickade av hår från egen hund (inte min hund utan spinnerskans). De är jättefina, mjuka, varma och gosiga.
Jag har försökt spinna garn av angorakanin, det var ärligt talat hemskt för ullen var så extremt torr och dessutom flygig. Jag hade kaninhår överallt utom där det skulle vara. I näsan, ögonen, you name it. Höll på att provocera fram en allergi. Gjorde inte om det.
Katt, hund, häst etc har jag aldrig provat. Tror att de alla är rätt mycket fetare än angorakanin, så det borde gå att spinna om bara stråna är långa nog. Man kan blanda med lite fårull för att få stadga.
 
+ @Gimlan Jag har faktiskt ett par vantar som delvis är stickade av hår från egen hund (inte min hund utan spinnerskans). De är jättefina, mjuka, varma och gosiga.
Jag har försökt spinna garn av angorakanin, det var ärligt talat hemskt för ullen var så extremt torr och dessutom flygig. Jag hade kaninhår överallt utom där det skulle vara. I näsan, ögonen, you name it. Höll på att provocera fram en allergi. Gjorde inte om det.
Katt, hund, häst etc har jag aldrig provat. Tror att de alla är rätt mycket fetare än angorakanin, så det borde gå att spinna om bara stråna är långa nog. Man kan blanda med lite fårull för att få stadga.
Vet du om det går att lämna katt- och hästhår och få fina garnnystan tillbaka?

Spinna och karda vågar jag mig inte på, men det borde gå att lära sig sticka..

Katterna är långhåriga (Norsk Skogkatt och Sibirisk katt). Hästen är en Islandshäst, så där finns det också långa hår så det räcker och blir över...
 
Vet du om det går att lämna katt- och hästhår och få fina garnnystan tillbaka?

Spinna och karda vågar jag mig inte på, men det borde gå att lära sig sticka..

Katterna är långhåriga (Norsk Skogkatt och Sibirisk katt). Hästen är en Islandshäst, så där finns det också långa hår så det räcker och blir över...
Fråga någon lokal hantverkare som är duktig på att spinna. Gå på hantverksmässor, i hantverksbutiker och fråga runt. Alltid är det någon som känner någon.
Det blir väl en ganska liten mängd ull så det borde inte ta så lång tid för den som är van. Spinner garn är något man gör som entusiast, tror inte det finns några pengar i det, så du borde kunna hitta någon som tycker att det är spännande att prova (mot betalning förstås).

Och vi kräver att få se resultatet 😬
 
Vet du om det går att lämna katt- och hästhår och få fina garnnystan tillbaka?

Spinna och karda vågar jag mig inte på, men det borde gå att lära sig sticka..

Katterna är långhåriga (Norsk Skogkatt och Sibirisk katt). Hästen är en Islandshäst, så där finns det också långa hår så det räcker och blir över...
Förr kunde man ha människohår i vantar som man skulle ha på sjön. Det suger inte fukt utan slår ifrån sig väta bra.

Hästtagel kunde man göra smycken av.
 
Jag frågade faktiskt en gång en som gjorde garn av hundars päls om hen gjorde det med katter också. Tyvärr var hen allergisk mot katter så den planen rann ut i sanden 😅
 
Skönt att det gick bra för katten men hur tänker man som kattägare när man öppnar ett fönster utan skydd? Jag förstår verkligen inte. Blir lika arg varje gång. Så svårt är det inte att sätta ett galler eller nät framför fönstret om man vill vädra. Vi får nästan dagligen in katter som fallit från fönster/balkong under sommaren.
Själv bor jag på andra våningen och har inte ens katt men sätter alltid upp ett dubbelt kompostgaller för fönster när vi vädrar. Man vet aldrig om en hund skulle få för sig att kika ut. Med katt är det såklart ännu lättare hänt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
11 301
Senast: Lingon
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp