Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mia_R hur går det med Pip och Myran?

OT: Jag blir tokig på Megara. Jag håller på att sätta upp bokhyllor med tunga hyllplan och hon ska vara med hela tiden och kolla och försöka hoppa upp och jag säger åt henne att flytta på sig så hon inte ska riskera att bli mosad om jag tappar ett hyllplan. Lyssnar hon? :meh: Låste in henne i sovrummet tills jag fick den stadig och flera plan på plats. Kränkt katt är kränkt.
 
@Mia_R hur går det med Pip och Myran?

OT: Jag blir tokig på Megara. Jag håller på att sätta upp bokhyllor med tunga hyllplan och hon ska vara med hela tiden och kolla och försöka hoppa upp och jag säger åt henne att flytta på sig så hon inte ska riskera att bli mosad om jag tappar ett hyllplan. Lyssnar hon? :meh: Låste in henne i sovrummet tills jag fick den stadig och flera plan på plats. Kränkt katt är kränkt.
Det går bra. :)
Just nu ligger jag ihopklämd mellan dem men de sover oftast tillsammans, pratar med varandra, dundrar fram och tillbaka som bara ett par katter eller elefantungar kan göra och svär åt hundarna när de har fräckheten att vara i vägen om någon ska passera.

Ibland har jag 5 cm till kanten på sängen, just nu är det nog hisnande hela 30 cm men det bor till stor del på att Pip ligger ytterst under täcket. Känner hur det rycker i benen så antingen drömmer han om råttjakt eller att han leker med Myran?

Nu är det ju svalt på nätterna men det har varit kämpigt när det var så varmt tidigare och det låg två pälsfodrade kaminer tryckta emot mig. 😓
 
Stackars Räven kom in igår, mådde illa och ville inte äta. Låg som en liten ynklig prick i sin korg. Klöktes och det kom skum ur hans mun. Bokade en tid hos veterinären till imorse. På morgonen vaknade jag och han var precis som vanligt och ville ha frukost. Så tiden är avbokad.

Jag är ganska säker på att det var ett grässtrå som satt sig
 
Intet är som väntans tider. :(

Tillbaka på Ultuna med Pip. Korkade matte trodde att det fungerade med att ge lite burkmat tillsammans med torrfodret + nu har jag jobbat 1,5 vecka och inte haft 100% koll på vad mamma gett dem.

Hon vet att hon inte får ge hundarna mat när jag inte är hemma, men jag trodde inte hon gav katterna. Klart burkmaten är godare, men om jag nu inte vet att de fått så har jag ju gett dem mer. Nu är det totalförbud med annat foder än torrt och jag hoppas det går lika bra som sist. 😶
 
När Millie lämnade oss så var jag så säker på att hon fick det bästa och lugnaste av avslut.
Hemma, med min vän som är veterinär och väldigt duktig på att avliva djur. I allt det hemska kändes det ändå bra.
Men nu har jag fastnat i att jag inte vet hur tiden mellan sprutan till döden var för henne.
Hon blev lite kränkt när hon fick sprutan men sen släppte jag ner henne och hon gick obrydd ut till vardagsrummet. Där la hon sig helt lugnt och slöt ögonen. Jag satt bredvid och veterinären, mamma och pappa satt i samma rum. Det småpratades lite om saker som inte hade med Millie att göra. Jag har svårt för tidsuppfattning men det tog ett tag innan andningen upphörde.
Just där och då var det lättnad över att hennes kamp var slut. Och jag var så tacksam över att det var lugnt och på ngt konstigt sätt fint.
Men som sagt, nu undrar jag över om hon var lika lugn som hon såg ut. Hur vet man?
 
När Millie lämnade oss så var jag så säker på att hon fick det bästa och lugnaste av avslut.
Hemma, med min vän som är veterinär och väldigt duktig på att avliva djur. I allt det hemska kändes det ändå bra.
Men nu har jag fastnat i att jag inte vet hur tiden mellan sprutan till döden var för henne.
Hon blev lite kränkt när hon fick sprutan men sen släppte jag ner henne och hon gick obrydd ut till vardagsrummet. Där la hon sig helt lugnt och slöt ögonen. Jag satt bredvid och veterinären, mamma och pappa satt i samma rum. Det småpratades lite om saker som inte hade med Millie att göra. Jag har svårt för tidsuppfattning men det tog ett tag innan andningen upphörde.
Just där och då var det lättnad över att hennes kamp var slut. Och jag var så tacksam över att det var lugnt och på ngt konstigt sätt fint.
Men som sagt, nu undrar jag över om hon var lika lugn som hon såg ut. Hur vet man?
Jag vet från artiklar där man avlivat råttor, som haft eeg (kollar hjärnvågorna), att de somnar och sedan fortsätter de ha sömnaktivitet tills medlet verkar så hjärtat slutar slå och då upphör all aktivitet. Så baserat på det skulle jag säga att du kan känna dig trygg i att hon sov lungt och sedan lämnade i lugn :heart
 
Att vi gör det här försöket. Hon ringde när jag körde till jobbet ikväll för att höra hur det är med honom och jag sa att om han inte är bättre när jag kommer hem så är det inläggning eller avlivning som gäller. Något måste göras, så sista halmstrået nu och går det inte längre så är det slut. 😭

Men fina, fina Pip 😿 :heart Jag och Megara skickar nospuffar och vi fortsätter stenhårt hålla tummar och tassar

1594856583746.png
 
Här är allt lugnt. Kattfröknarna fick varsin mjukismakrill med kattmynta igår, och har sedan dess röjt runt hejvilt, de stackars makrillarna nu är ordentligt tuggade, sparkade, och kringslängda.

Dagarna går oftast i vilans tecken för fröknarna; morgonröj, sömn, kvällsröj, sömn. Lite ätande eller bajsande mittemellan.

De är ju tanter faktiskt, båda har fyllt sex denna sommar De närmar sig senioråldern med stormsteg.
 
Här är allt lugnt. Kattfröknarna fick varsin mjukismakrill med kattmynta igår, och har sedan dess röjt runt hejvilt, de stackars makrillarna nu är ordentligt tuggade, sparkade, och kringslängda.

Dagarna går oftast i vilans tecken för fröknarna; morgonröj, sömn, kvällsröj, sömn. Lite ätande eller bajsande mittemellan.

De är ju tanter faktiskt, båda har fyllt sex denna sommar De närmar sig senioråldern med stormsteg.
Oj! Jag trodde att de var äldre än min Alice :eek:

Och ja, det känns fortfarande som att de flesta bukekatter är äldre än Alice som officiellt blivit senior i år 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
11 344
Senast: Lingon
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp