Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har stackars lille Pip inget foder framme sedan några timmar, bara vattenskålen. Usch, jag tycker det är skitjobbigt att vi ska in till veterinären igen i morgon, hoppas de inte drar några tänder på honom utan att det räcker med tandsten och puts. 😢
 
Nu har stackars lille Pip inget foder framme sedan några timmar, bara vattenskålen. Usch, jag tycker det är skitjobbigt att vi ska in till veterinären igen i morgon, hoppas de inte drar några tänder på honom utan att det räcker med tandsten och puts. 😢

Vi håller tummar, tass och tår här :heart Hoppas Myran är riktigt snäll mot stackars Pip.
 
Jag undrar fasen om inte Disas svarthaka egentligen är en reaktion på torrfodret. :crazy:
51C37766-C43A-4D8D-A933-BAE6E24EEE66.jpeg

Hon har ätit mestadels torrfoder på sistone och nu när vi la oss såg jag att hon fått avsevärt större mängd blemmor/sår än tidigare. Innan har det varit enstaka finnar och det här är en helt annan kaliber. Det är lax i torrfodret och det är det inte mushen hon åt innan dess. Hon verkar inte ett dugg störd av det tack och lov men det får ju gärna inte bli värre.
 
Vi håller tummar, tass och tår här :heart Hoppas Myran är riktigt snäll mot stackars Pip.
Gårdagen ägnades åt att skrika fula ord åt varandra och ilsket äta samma mat medan det blängts surt. Själv ligger jag sömnlös inför veterinärbesöket idag och oroar mig för narkosen och vad det ska kosta. Pip sover lugnt under täcket, byter plats när jag stör honom genom att vända på mig och Myran var hit en liten stund men gått och lagt sig någon annanstans igen.
 
Megara var mycket billig idag efter att ha tagit sig in i köket och vält ut tsatsiki över hela golvet - och ätit upp en hel del. Hon fick Bozita och meddelade några timmar senare att hon svälter :meh: Nu har jag iofs ökat maten eftersom hon uppnått önskad vikt. Dock är det mer Bozita hon ska äta, inte tsatsiki.
 
Skulle precis skriva en uppdatering här nu. :)

Pip verkar må bra och det har varit kärlek i överflöd ikväll, med matte, så jag är nog förlåten att vi åkte in och han är överlycklig att jag hämtade hem honom igen. Han har stångats, buffats och tvångsgosat helt vilt ikväll. I morgon ska han få metacam och antibiotika så vi får se hur det går att få i honom tabletterna, om han är lika glad då. :cautious:

Jag bad om pasta för jag tänkte att det skulle vara enklare att ge, men de hade bara två små förpackningar på apoteket a 30 ml och han behöver 35, så jag hade varit tvungen att köpa bägge för över 500 kr, de stora är restade till den sista april. :meh: Så vi provar med tabletterna, som är så stora så de ska delas i kvartar och han ska ha en kvart morgon och kväll.

Jag har även köpt två små burkar specialfoder a 27 kr/st, förhoppningsvis äter han av det och annars behöver jag inte köpa fler. 🤷‍♀️

Lite roligt iaf att djurskötaren kommenterade hur glad veterinären skulle bli att träffa honom igen för hon tyckte så mycket om honom när de träffades förra veckan. 🥰
 
Provade för skojs skull att ge Holger en räka. Han satt ju ändå bredvid mig på golvet och stirrade. Först luktade han på den lite försiktigt, provade att slicka lite. Reaktionen blev att han högg den ur handen min på mig :rofl: Tio sekunder senare pep han efter mer och fick en till. Slutade med att han åt hela fem räkor och lämnade en!! till sin syster.

Han tigger gärna men äter knappt någonting annat än dreamies och orijens kattgodis. Så detta överraskade.
 
Jaa, han förlorade hälften som liten -men den lilla bit han har duger fint :D

Den kommunicerar tydligt
glad: skakar och vibrerar som en skallerorm
upphetsad/taggad i lek, eller skrämd: fluffig, jämntjock som ett block
sugen på något speciellt ätbart: då blir den som en julgran, fluffig längst ner och smal längst upp :rofl:
Awww vad gulligt :laugh::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
949
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
388
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
10 449
Senast: Lilla
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
909
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp