Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är ljusare i verkligheten :)
 

Bifogade filer

  • 15979954524164016542167817932797.jpg
    15979954524164016542167817932797.jpg
    233,6 KB · Visningar: 52
Vi har fått tillökning :love:
HUMLA har bott här några dagar nu och jag är riktigt imponerad. Så trygg! Somnade spinnandes i min famn så fort hon kom hem och har både lekt, ätit osv från början. Fyraåriga sonen är nya bästisen och inget skrämmande bekommer henne mer än nåt ögonblick.

Idag har vi släppt ihop henne med tidigare katten och hittills går det rätt bra (peppar peppar). Lite avvaktande morr och nån fräsning men nyfikenhet. Ja, mest från Minis sida då. Humla röjer glatt vidare.
 

Bifogade filer

  • 20200821_153050.jpg
    20200821_153050.jpg
    197,5 KB · Visningar: 66
Apropå kattungar kontra vuxna och färg så ska det bli väldigt spännande att se hur Balder kommer utvecklas. Hans mamma, på översta bilderna nedan, har ändrat färg mer än vad pappan, på de nedre bilderna, har gjort. Balder är ju som liten mer lik mamma i färg så frågan är om han också kommer bli som henne? :)

1598029450881.png
 
Vi har fått tillökning :love:
HUMLA har bott här några dagar nu och jag är riktigt imponerad. Så trygg! Somnade spinnandes i min famn så fort hon kom hem och har både lekt, ätit osv från början. Fyraåriga sonen är nya bästisen och inget skrämmande bekommer henne mer än nåt ögonblick.

Idag har vi släppt ihop henne med tidigare katten och hittills går det rätt bra (peppar peppar). Lite avvaktande morr och nån fräsning men nyfikenhet. Ja, mest från Minis sida då. Humla röjer glatt vidare.

Åh, en till liten padda :love: Grattis :heart
 
Blir förresten inte riktigt klok på Acanas foder. Googlar jag hittar jag "cat and kitten" men påsen ser identisk ut med sen vi har sen innan, står inget om kattunge på. Samma?
Har för övrigt läst att det kan vara bra att undvika fisk, men hittar inte ett enda vettigt foder utan (torrfoder). Överdriven ansträngning att hitta? Ingen av katterna har några allergiproblem. Kommer ge både torrt och blött.
 
Blir förresten inte riktigt klok på Acanas foder. Googlar jag hittar jag "cat and kitten" men påsen ser identisk ut med sen vi har sen innan, står inget om kattunge på. Samma?
Har för övrigt läst att det kan vara bra att undvika fisk, men hittar inte ett enda vettigt foder utan (torrfoder). Överdriven ansträngning att hitta? Ingen av katterna har några allergiproblem. Kommer ge både torrt och blött.

Vad definierar du som vettigt?
 
Blir förresten inte riktigt klok på Acanas foder. Googlar jag hittar jag "cat and kitten" men påsen ser identisk ut med sen vi har sen innan, står inget om kattunge på. Samma?
Har för övrigt läst att det kan vara bra att undvika fisk, men hittar inte ett enda vettigt foder utan (torrfoder). Överdriven ansträngning att hitta? Ingen av katterna har några allergiproblem. Kommer ge både torrt och blött.

Överdriven ansträngning anser jag. Undvik ett som är fiskbaserat bara om du är orolig.
 
Kattrapport. Inte sådär enormt mycket nytt att förtälja. Båda kissar mår bra, och härjar runt ungefär som vanligt. Det är ju mitt på dagen nu - så den självklara middagsvilan är igång. Brunetten bekvämt uppallad emot två kuddar i sängen. Skönhetsmissen på en stol i köket.

Lilla S var med och lagade lunch förut och kollade in allt från morötter till kålrabbi. Äckligt hälsar hon. Men ngra dreamies försvann snabbt.

Jag borde klippa klorna på dem snart också, det var ett tag sedan sist. Får se om det hinns med under helgen.
 
Det blir ingen Iris idag iallafall. Uppfödaren hade svårt att få veterinärtid för besiktningen p g a corona så besiktningen blir först på onsdag. Gör i och för sig inte så mycket för jag hämtar ju Balder på torsdag så det blir alldeles lagom att få hem Iris till helgen. Nu är det inte många dagar kvar! Känns lite som julafton. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 091
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
555
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
16 614
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp