Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
54D335DA-D686-436E-9029-78BA92495558.png




Haha, hmm, typ 7 och lite 6 just nu...
 
Yup! Balansera och använd tassarna för att öppna tillräckligt så huvudet får plats. Fråga @Liten om hur Lillan tar sig in i kylskåpet ;)

Du menar när hon inte passar på när jag tittar bort en nanosekund..? :cautious: Nu är det ett tag sen hon gick in på egen tass, men köksdörren är stängd när jag inte är hemma. Katten väger f.ö ca 2,5kg. Matte hoppas innerligt att hon inte är stark nog att få upp dörren till en fullstor kyl, den dagen det blir aktuellt med en sån (i dagsläget har jag en halv kyl/halv frys, med köksbänk i perfekt höjd för fröken vid kylen...) !

Lillan har för övrigt ett hörn i köket, där hon gömmer sig i hopp om att jag ska missa att hon sitter där och stänga in henne ensam där. Mest när det finns mat framme.
 
Du menar när hon inte passar på när jag tittar bort en nanosekund..? :cautious: Nu är det ett tag sen hon gick in på egen tass, men köksdörren är stängd när jag inte är hemma. Katten väger f.ö ca 2,5kg. Matte hoppas innerligt att hon inte är stark nog att få upp dörren till en fullstor kyl, den dagen det blir aktuellt med en sån (i dagsläget har jag en halv kyl/halv frys, med köksbänk i perfekt höjd för fröken vid kylen...) !

Lillan har för övrigt ett hörn i köket, där hon gömmer sig i hopp om att jag ska missa att hon sitter där och stänga in henne ensam där. Mest när det finns mat framme.
Sambons syster har bengal, i alla fall en tidigare katt tog sig in överallt!
 
Härlig morgon här. Vaknar. Balder hoppar upp i sängen och jag känner den ljuva doften av bajs. Vänder på fluffdjuret och, javisst, lös i magen. Alltså långpälsade katter med diarré är ju ingen dröm. :crazy:
Tack och lov så protesterade han inte alltför vilt över den kränkande behandling att få bakändan badad. Jag lär få låta bli Mjau i tetrapack om det ska vara på detta viset. Synd för båda katterna äter det med god aptit.
 
Väldigt mycket jobb en period nu, och jag har inte Bukat så mycket.

Men kissekattmadamerna har det bra här hemma. Brunetten har tyvärr gått upp 2 hekto och ska i teorin bli satt på kostschema igen. Jag har beskyllt särbon för bortklemeri av katt men han slår ifrån sig alla anklagelser. Helt ärligt kan det också bero på mina försök att träna Brunetten till att stå på balansbrädan - vilket föranlett en sjö av dreamies för att övertala en misstänksam B att stå nära, ställa tass på, ställa två tassar på, ... ja ni fattar. Ett smart sätt för B att träna korkad människa att fördela dreamies i alla fall. Bara stå och se förvirrad ut och lyft ett ben så kommer det godis farandes. 🤓

Skönhetsmissen klättrar i sitt träd, äter sin mat, bli beundrad, och har varit på rätt gott humör generellt. En av de få kvarvarande flugorna för säsongen förirrade sig in här igår och dog kvalfullt efter att ha jagats genom rummen några varv av S, som sedan fick äran att äta upp liket.

Det börjar bli dags att boka in dem för vaccination och tandkoll också. Efter en hemmasittande corona-sommar så har jag i alla fall lite extra från semesterbudgeten att ta av om det blir lika dyrt som förra året.
 
Här kom Morris på den smarta idén strax efter 5 imorse att ta med en leksaksmus till sängen. Perfekt, hon fick leka och samtidigt närhet. Jag var inte lika road... 😜
Ja, Humla kom vid 3 och tyckte det var dags att kela. Stryka sig mot mitt ansikte, mjölktrampa på dottern, och konstant högljutt spinnande. Nattetid är jag inte heller särskilt road. Efter att ha blivit bortputtad ett antal gånger började hon leka med saker på sängbordet... Tillslut somnade hon i alla fall PÅ min rygg.

Stöket har fortsatt på morgonen och vi har diskuterat både huruvida man får vara på bord och äta frukostmat, samt om skafferi och diskmaskin är bra lekplatser.. Sa jag att hon är ouppfostrad?
 
Ja, Humla kom vid 3 och tyckte det var dags att kela. Stryka sig mot mitt ansikte, mjölktrampa på dottern, och konstant högljutt spinnande. Nattetid är jag inte heller särskilt road. Efter att ha blivit bortputtad ett antal gånger började hon leka med saker på sängbordet... Tillslut somnade hon i alla fall PÅ min rygg.

Stöket har fortsatt på morgonen och vi har diskuterat både huruvida man får vara på bord och äta frukostmat, samt om skafferi och diskmaskin är bra lekplatser.. Sa jag att hon är ouppfostrad?
Hög igenkänning på det där med bordet och mattes mat... 😂
 
Härlig morgon här. Vaknar. Balder hoppar upp i sängen och jag känner den ljuva doften av bajs. Vänder på fluffdjuret och, javisst, lös i magen. Alltså långpälsade katter med diarré är ju ingen dröm. :crazy:
Tack och lov så protesterade han inte alltför vilt över den kränkande behandling att få bakändan badad. Jag lär få låta bli Mjau i tetrapack om det ska vara på detta viset. Synd för båda katterna äter det med god aptit.
Prova med att börja lära dem att du får klippa dem i baken, det skulle underlätta enormt i framtiden tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
11 114
Senast: Tofs
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp