Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt? :p Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM! :arghh:
 
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt? :p Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM! :arghh:

Man bara gör. Iris och Balder heter det bara så här i skriftspråk. När jag pratar med dom här hemma så blir det oftast typ Snussan och Snuffsen. :D
 
Ny tur till veterinären med Loke på måndag. Blodprovet såg bra ut men förstorat hjärta på lungröntgen, så nu ska vi in för ultraljud av det. Och sen får vi se vad nästa steg i utredningen för krampanfallen är, men hoppas att han inte har någon hjärtsjukdom :cry:

Kan också konstatera att jag är tacksam att dom är ordentligt försäkrade. Vi hade givetvis gjort alla nödvändiga utredningar även om vi behövt betala dom själva, men som alltid kommer veterinärvändorna samtidigt som ett antal andra väntade och oväntade extrautgifter, så är skönt att ha försäkringen så det blir en sak mindre.
 
Ny tur till veterinären med Loke på måndag. Blodprovet såg bra ut men förstorat hjärta på lungröntgen, så nu ska vi in för ultraljud av det. Och sen får vi se vad nästa steg i utredningen för krampanfallen är, men hoppas att han inte har någon hjärtsjukdom :cry:

Kan också konstatera att jag är tacksam att dom är ordentligt försäkrade. Vi hade givetvis gjort alla nödvändiga utredningar även om vi behövt betala dom själva, men som alltid kommer veterinärvändorna samtidigt som ett antal andra väntade och oväntade extrautgifter, så är skönt att ha försäkringen så det blir en sak mindre.
Håller tummar, tassar och tår för att ni får bra besked hos veterinären. :heart
 
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt? :p Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM! :arghh:
Nu måste du ju tala om vad för namn hon har :angel:
 
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt? :p Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM! :arghh:

Nu hade mina smeknamn när de kom. Men det skulle som vara helt otänkbart att hojta Zamora eller Charmed Prue 🙈

Går det så förkortar jag, t ex Yakitori blev Yaki uttalat Jacki. Men oftast har jag bara känt vad den verkar heta. Även när namnet i stamtavlan skulle funkat. Dvs döpt om rätt direkt och börjat kalla för nya namnet direkt.
 
Det är dåligt med Pip, han blir inte bättre utan magen krånglar hela tiden så jag tror att efter helgen är det slut med vår kärlekshistoria.

Jag har inte velat skriva något då jag är helt förstörd och bara gråter. Min vackra, älskade Pip.
💔💔💔
Så sorgligt. Det är så hemskt när de är dåliga. Jag beklagar. ❤️
 
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt? :p Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM! :arghh:
Vänta, va? Har du en eller två katter + en på gång? Jag har alltid tänkt att Älva är ensamkatt :laugh:
 
Vänta, va? Har du en eller två katter + en på gång? Jag har alltid tänkt att Älva är ensamkatt :laugh:
Älva är ensamkatt och har alltid varit det. Men i hjärtat är Luna fortfarande kvar. Hon var min första egna katt som jag skaffade när jag flyttade hemifrån, men hon blev tyvärr bara 2,5 år gammal. :heart

FB_IMG_1600370785350.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
11 114
Senast: Tofs
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp