Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kantarell borde heta Kurre ❤️
Aldrig varit med om en katt som spinner så mycket, när han inte sover så kurrar han 😍
Så himla tillfreds med livet den lilla herren.

IMG_20220716_122828.jpg


Har stallkläder, därav skitig 😂
 
Megara har två klätterträd, två rejäla klöspålar, tre kattsängar varav en är vid fönstret och en uppvärmd med värmedyna under en fleecefilt. Var väljer hon att sova? På datorn :meh: Har fått lägga en handduk över eftersom det är iaf är lite bättre än små bruna hår över och inne i datorn.
 
Megara har två klätterträd, två rejäla klöspålar, tre kattsängar varav en är vid fönstret och en uppvärmd med värmedyna under en fleecefilt. Var väljer hon att sova? På datorn :meh: Har fått lägga en handduk över eftersom det är iaf är lite bättre än små bruna hår över och inne i datorn.
Men det är väl där du är? :heart När jag hade stationär dator sov kisse alltid på den, för jag satt ju liksom där för det mesta när jag var hemma.
 
Megara har två klätterträd, två rejäla klöspålar, tre kattsängar varav en är vid fönstret och en uppvärmd med värmedyna under en fleecefilt. Var väljer hon att sova? På datorn :meh: Har fått lägga en handduk över eftersom det är iaf är lite bättre än små bruna hår över och inne i datorn.
När Minnie tycker jag sitter för mkt och spelar spel, lägger hon sig på tangentbordet. I övrigt ligger hon i permobilkorgen, för att jag inte ska kunna lämna lägenheten :D Och lämnar jag lägenheten SKA jag ha med mig något åt "the dramaqueen" annars blir jag högaktligen utjamad - högljutt.

Jag köpte ju en liten klöspåle på rusta för 99 kronor... men det tog bara 14 dagar, så var den alldeles för liten och klen. Minnie blir liggande på rygg med klåspålen över sig. :D Så bättre klösutrustning står på önskelistan.
 
Jag har inte någon ledarhund och tycker att jag fungerar för bra i samhället för det även om det finns döva personer som har såna hjälpmedel i USA. Har varit nyfiken och läst om det, men som sagt, jag fungerar för bra.

Men, alltså, min kära lilla Alice fungerar så ofta som mina öron här hemma 🥰 Jag har nästan hela tiden koll på henne i ögonvrån då hon följer oftast efter och är med mig, och jag ser ofta direkt när hon spänner till och tittar åt det hållet som hon hör ljudet från. Ibland är det väl något ljud som bara kommer från trappen eller nåt, men lika ofta tjänar det som en förvarning att någon är på väg åt mitt håll. Eller så vet jag bara att något händer någon annanstans, kanske bara prat eller något men det hjälper mig. Är hon avslappnad så vet jag att det är 100% lugnt omkring oss.

Och jag är den som hoppar väldigt lätt till när någon överraskar mig, jag rycker kraftigt till. Det är inte skönt, och hennes varningar hjälper mig att vara mera förberedd.

Är jag vaken så är jag 110% säker på att jag kan se på henne när något händer. Jag tänker oftast inte på hur mycket det kan hjälpa men så dyker det upp ibland i tankarna ... 🥰🥰
 
Älva har blivit en riktig liten vilde som till och med smet ut från kattgården idag! :mad: Jag var ute med Juno i selen, och när jag var på väg tillbaka mot kattgården med henne ser jag plötsligt en Älva som springer omkring på altanen!?!?! Min blyga lilla katt som plötsligt är mycket oblyg! Jag hade tänkt ta ut henne direkt efter Juno, men nu får hon faktiskt vänta en stund. Jag måste återhämta mig från min hjärtattack.
 
Min dvärgschnauzer Aska och min ettåriga devon Buster leker. Det är så otroligt rörande att se hur de har liksom experimenterat fram ett sätt som passar dem båda. När jag ropar ”godis” från köket kommer de båda två rusande och sätter sig vid mina fötter. Buster har fattat att han inte får något om han hoppar upp på köksbänken så han sitter fint bredvid Aska. Sen får de varannan bit och det förstår de också. Båda väntat på sin tur. Jag dör 😍
 
Min dvärgschnauzer Aska och min ettåriga devon Buster leker. Det är så otroligt rörande att se hur de har liksom experimenterat fram ett sätt som passar dem båda. När jag ropar ”godis” från köket kommer de båda två rusande och sätter sig vid mina fötter. Buster har fattat att han inte får något om han hoppar upp på köksbänken så han sitter fint bredvid Aska. Sen får de varannan bit och det förstår de också. Båda väntat på sin tur. Jag dör 😍

Men så gulligt :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 464
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 015
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 372
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp