Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar ska bli kavajtvång från regional tävling igen nu enligt nästa års TR...... Vad tycker ni om det? Är lite kluven själv faktiskt...
"Säkerhetsväst av godkänd typ, ska användas vid all ridning på tävlingsområdet, av alla ryttare fram till det år ryttaren fyller 19 år. Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar."
Hämtat från TR.
någon som har ett svar på detta? =
altså om vi hoppryttare måste ha det när vi rider DRESSYR på tävlingplatsen så måste ju/väl junior dressyr ryttarna också ha väst eftersom att vi är lika gamla och gör PRESIS samma sak !!!!!!!
men om man köper en lätt och bekväm väst är det inte speciellt stel. jag undrar när många av er negativa red i en modern väst senast?
Jag tycker det är rätt!
Kavaj är snyggare än någonting annat. Tror faktiskt man klarar av de där ynka 2 min man är inne på banan även om det regnar eller är stekhett ute, så den ursäkten går fet bort.![]()
och de kunde frågat runt bland ryttarna vad man tyckte INNAN de satt in reglen.