Kavaj från regional igen...

Sv: Kavaj från regional igen...

:bow: Underbart!!! Tävling är tävling, det ska inte se ut som vilken träning som helst. Tycker att det är jättebra!!

Bra!
Är det tävling ska det vara snyggt, prydligt, praktiskt och säkert! Inte säkert att allt (eller ens ngt) uppfylls när det var "fri klädsel".
Synd det inte är samma på lokal.

För mig spelar det ingen roll.. brukar alltid ha kavaj på. (förutom när det är jättevarmt och man får rida i skjorta)

Dock fattar jag inte varför juniorer ska ha kavaj , den syns ju endå inte under den jävla (förlåt språket) västen ? :confused::smirk:

Verkar ska bli kavajtvång från regional tävling igen nu enligt nästa års TR...... Vad tycker ni om det? Är lite kluven själv faktiskt...

Och sen kommer ju säkerhetsväst över/under oxå:rofl:

"Säkerhetsväst av godkänd typ, ska användas vid all ridning på tävlingsområdet, av alla ryttare fram till det år ryttaren fyller 19 år. Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar."

Hämtat från TR.

*kl*

:bow::bow:.
Tycker det är jättebra. Rider själv alltid i kavaj, men många som rider i fula, bylsiga jackor. Nej, det ska vara prydligt och snyggt på tävling!

"Säkerhetsväst av godkänd typ, ska användas vid all ridning på tävlingsområdet, av alla ryttare fram till det år ryttaren fyller 19 år. Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar."

Hämtat från TR.

Altså när jag sitter och rider igenom min häst kl 8 på morgonen på tävlingsplatsen alt skrittar ut en sväng måste jag ha väst?

DET ÄR FAN HELT JÄVLA SJUKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(och aldrig att jag kommer ha den på mer en just själva "tävlingsmomentet")

(tack för svaret iaf ;))

men herregud, är det sååå himla jobbigt att ha västen på sig? :crazy: regeln är ju inte direkt satt för att jävlas med folk.

Nej visst andas den väl inte så bra, men å andra sidan hur länge har du den på dig. ;)

jo det är faktiskt SÅ jobbigt !

någon som har ett svar på detta? =
altså om vi hoppryttare måste ha det när vi rider DRESSYR på tävlingplatsen så måste ju/väl junior dressyr ryttarna också ha väst eftersom att vi är lika gamla och gör PRESIS samma sak !!!!!!!

altså de har bara satt en sjuk regel. Ingen vet vad man får ha på sig och inte. den är orättvis, och de kunde frågat runt bland ryttarna vad man tyckte INNAN de satt in reglen. + är den väldigt många frågor utan svar som kommit upp... tex den här ovanför...

Nu är jag absolut inte säker, men har för mig att jag läst ngn stans att den bara behöver anvfändas från det att man går in på framhoppningen. Men är som sagt inte säker, så lita inte på det. Men värt att kollas upp kanske. (nu menar jag säkerhetsvästen alltså)

Senast ändrad:

trodde jag med, men om man läser sorbes inlägg lite högre upp som är hämtar från TR står det ju all ridning innom tävlingsområdet !

men om man köper en lätt och bekväm väst är det inte speciellt stel. jag undrar när många av er negativa red i en modern väst senast?

någon som har ett svar på detta? =
altså om vi hoppryttare måste ha det när vi rider DRESSYR på tävlingplatsen så måste ju/väl junior dressyr ryttarna också ha väst eftersom att vi är lika gamla och gör PRESIS samma sak !!!!!!!

maila förbundet, du har faktiskt en poäng där... kan man slippa västen så mkt som möjligt vore det ju underbart :p

men om man köper en lätt och bekväm väst är det inte speciellt stel. jag undrar när många av er negativa red i en modern väst senast?

Det är ju inte bara det att den är stel :p den är varm och ful också!

ful kan jag hålla med om, men det får man väl ta. alla måstej u ha den liksom. en racesafe eller liknande är inte speciellt varm, den är ju tunn.

Jag tycker det är rätt!
Kavaj är snyggare än någonting annat. Tror faktiskt man klarar av de där ynka 2 min man är inne på banan även om det regnar eller är stekhett ute, så den ursäkten går fet bort. ;)

jag tycker det är bra, har alltid kavaj på tävling. ska ju vara snyggt och prydligt. klubbjackan kan man ju ha över innan man ska in på banan. :)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 534
Senast: Ajda
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 353
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 741
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka