För en vecka sedan vägde jag mig för första gången på mycket länge. Jag vägde skitmycket. Så jag har gjort lite justeringar i kosten, men inte så vansinnigt mycket faktiskt. Idag vägde jag mig igen. Egentligen hade jag inte tänkt göra det för det var för tätt inpå förra vägningen, men så gjorde jag det i alla fall. Vågen visade 2,1 kilo mindre än förra veckan. Galet. Så jag tog fram måttbandet också och midjan hade krympt 3 cm.

Snacka om kickstart på en viktnedgång som jag verkligen behöver. Men jag vet ju att det inte kommer att gå så fort hela vägen fram till målet. Platåerna kommer. Det är garanterat.

Jag vet inte ens om jag någonsin kommer att nå målet. Vill ju väga 53 kilo. Det är min idealvikt. Men jag nöjer mig med 60 kilo också. Det är dock en väldigt lång väg dit. Får se vad jag klarar.
 

Jag vet inte hur jag ska kunna göra det när jag ändå vet att jag inte ska stanna där. Men man kan ju ha de målen som delsegrar.
Ja alltså hade jag tänkt att jag hade nio mil framför mig när jag åkte vasan hade jag inte åkt över startlinjen. Det var 10km till smågan jag såg framför mig, ett då vanligt träningspass. Efter lite vätska och Snickers så var det 12 km till Mångsbodarna (med en snickersbit efter 5km). Och så höll jag på. Ett "vanligt" träningspass i taget med mental paus och näring däremellan. Jag blundade typ när jag passerade km-skyltarna som räknade ner från 90 annars hade jag gett upp.
Så att ha delmål är definitivt att rekommendera för att lyckas.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp