Kinapuffs/kinasnacksbrist i landet?!

Har också köpt två påsar i veckan, kampanj på mitt Coop och fyllt på hyllorna. Konstaterar att de gula är godast men jag lär inte köpa dem när de sluta promotas på buke på det här viset. :D
 
Men alltså vad ÄR detta?! En kompis skrev till mig tidigare idag att hon hade köpt kinapuffar till fredagsmyset och såg fram emot att äta dem. Jag har inte hört talas om någon som äter kinapuffar på flera år - mormor brukade ha dem hemma ibland, men det är typ det. Nu verkar det plötsligt vara värsta grejen?!

Nåja, min vän bor i centrala Stockholm i alla fall så där verkar de fortfarande finnas att få tag på i alla fall! :D
 
Nu hade närbutiken fått in röda puffar igen :love: Och till extrapris dessutom, så jag garderade mig och köpte två påsar. Sen om jag kan låta bli att moffa i mig båda på kort tid är en helt annan sak... :angel:
 
Men alltså vad ÄR detta?! En kompis skrev till mig tidigare idag att hon hade köpt kinapuffar till fredagsmyset och såg fram emot att äta dem. Jag har inte hört talas om någon som äter kinapuffar på flera år - mormor brukade ha dem hemma ibland, men det är typ det. Nu verkar det plötsligt vara värsta grejen?!

Nåja, min vän bor i centrala Stockholm i alla fall så där verkar de fortfarande finnas att få tag på i alla fall! :D
Kinapuffar är ett måste som helggotta!!! Det är nåt vi alltid köper om vi ska ha snask och har alltid gjort. Tycker folk som inte köper det är snudd på märkliga. Det är ju en delikatess:D
 
JAG HAR FÅTT KINAPUFFAR 😭🤩💖🥳!!

Igår fanns det ett extremt litet antal på vårt Coop, så maken köpte med sig hem 👏! En av de som arbetar i affären berättade att de hade varit helt slut hos leverantören, men att de inte fått några mer besked än så. Får hoppas att det bara var något tillfälligt....

Men nu kommer ju snart också mina 10 påsar som jag panikköpte på nätet, perfekt 😂👌!!
 
JAG HAR FÅTT KINAPUFFAR 😭🤩💖🥳!!

Igår fanns det ett extremt litet antal på vårt Coop, så maken köpte med sig hem 👏! En av de som arbetar i affären berättade att de hade varit helt slut hos leverantören, men att de inte fått några mer besked än så. Får hoppas att det bara var något tillfälligt....

Men nu kommer ju snart också mina 10 påsar som jag panikköpte på nätet, perfekt 😂👌!!
Rensade han lagret? :p
 
Ska vara Willys. ;)
IMG_20210218_205458.jpg
 
Kinapuffar är ett måste som helggotta!!! Det är nåt vi alltid köper om vi ska ha snask och har alltid gjort. Tycker folk som inte köper det är snudd på märkliga. Det är ju en delikatess:D
Ja, min kompis blev lite förnärmad faktiskt när jag ifrågasatte om det verkligen fanns folk som äter kinapuffar. "Kinapuffar är ju livets snacks!", för att citera kompisen. De salta är tydligen bäst, enligt henne. Jag har snällt lovat att köpa en påse nästa gång jag är i Sverige för att ge dem en chans :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp