Bukefalos 28 år!

Sv: Kinda

Det är vad det brukar kosta. Normalt sett så slutar man på ca 500-600 kr för start och avgifter i en lättare klass.

(Anmälningsavgiften tyckte jag dock var rätt så saftig iår, 500 kr för en lättklass innan vet och ambulans är betald)
 
Sv: Kinda

ok, då vet jag :) jo det tänkte jag lite med på, i tranemo var det 100 kr mindre tror jag.. men jag ska absolut inte klaga, tur att det finns klubbar som anordnar ft som ligger nära :) (har 10 mil till kisa)

hur långt åker ni andra förresten? :)
 
Sv: Kinda

Tranemo tog 225 kr för vet och ambulans om jag inte minns fel.

Vi har ca 25 mil, och då är det en av banorna som ligger ganska nära.
 
Sv: Kinda

jaha okej, det hade jag ingen koll på :) är man ny inom sporten så :P

det är såpass? jag har boxholm, mantorp, udden, tranemo, kinda och ljuslingsbacken inom en sträcka av 15 mil.. hur långt har du tll närmsta terrängbana då? som anordnar tävlingar :)
 
Sv: Kinda

Vi kör från Vallentuna, så vi har väl 30 mil. Men vi kör till Linköping på fredag kväll.
 
Sv: Kinda

kl

Ser på ryttarmeddelandet att banvisningen är vid 10.. precis när jag rider dressyren :crazy: hade ju gärna velat gå den!

Annars taggar vi för fullt, ska iväg ikväll på terrängträning för första gången iår :D blir bara att känna lite på hindrena :)
 
Sv: Kinda

Tycker det är sällan man hinner gå banvisning, lyckas alltid starta precis när den är.

Själv är jag halvpeppad inför lördag. Bilen strular och vi åker redan imorgon ner till småland och sover i Gamleby. Både jag och hästen blev bogserade häromdan efter terrängträning men ingen höjdare att bli boxerad 30 mil, haha.
 
Sv: Kinda

Jaha o hur gick det då? Jooo Kamelen vann dressyren, hoppade tjusigt men fick plötslig vattuskräck (dumma Kamel! jag såg dig allt...:mad:), Lilla Brune med Underbarn gjorde kanonrundor rakt igenom o fick placering!:bow:, Stora Fuxen med Estivuz i sadeln hade glömt baddräkten hemma så dom HOPPADE faktiskt vattnet till Estivuz mammas stora förtjusning!:D Tog även dom hem placering!:banana:

Stor Brun Valack även kallad Köttbullen hade liten vit ryttarinna på ryggen...dvs aicha!:angel: Har sällan sett någon som varit så nervös på ft men det var nyttigt för henne för nu kanske hon är snällare mot oss andra stackare som får tävla jämt!:p: Men dom gjorde ju en kanon debut! Med ok dressyr, fin hoppning o sen en fantastisk Köttbulle som lotsade sin Vita Pilot runt banan hur säkert som helst så 8:e placeringen satt som handen i handsken!! Grattis igen aicha, väl förtjänt placering!:banana:

Å jag då? Med Lilla Åsnan...jo hon är ju bara alldeles alldeles underbar den lilla hästen....Att det var första gången hon gick på dressyrstaket kan man bara se på den studsande människan på ryggen som febrilt försöker komma ned på hennes rygg...:o, att gå in i ett mörkt ridhus med trång framhoppning är piece of cake om man är liten Åsna så hon nollade förstås....i startfållan till terrängen spetsade hon öronen o sen: Kom igen Tanten, det här kan JAAAAAG, skrek hon o sen flög vi runt....att jag sen inte kan styra o skilja på höger o vänster är en annan femma, så vi fick lägga en volt på ugglan för övrigt felfri...

Liten film här:
http://www.youtube.com/watch?v=Ag3YNz0dxVs

Eloge till Kinda för fina tävlingar, snabba resultat o trevliga människor!
 
Sv: Kinda

Pft, jag kommer aldrig bli snäll när jag står på marken! ;)

Men jävlar i min lilla låda vad nervös jag var - iaf fram till jag kom i upp sadeln på "min" fina fina fina häst.
Dressyren var som sagt ok, för mycket småslarv från min sida men borde kanske legat på typ 55 straff - fick 62. (När jag hörde av Katrin N att hon fått 55 straff trodde jag dock att jag skulle få 75. :angel:)

Hoppningen gick som ett spjut i det otäcka mörka ridhuset med världens minsta framhoppning, & även om vi var i & kände lite på bommarna (det var ju så lågt!) så låg de kvar. Det tackar vi för...

Så denna hemska väntan till terrängen. (Var är kräksmileyn när man behöver den?!) Banan såg väl helt ok ut, även om jag aldrig hoppat ugglebo men det var ett yttepyttehinder. Opp & ner & fram & tillbaka på gräset. Väl på plats i startfållan så var jag faktiskt inte lika nervös längre, vilket var tur...
Off we go, inga problem för en f d köttbulle - numera stor brun springare - som var totalt överlycklig över att vara back in business igen! :love: Sist han gick ft var i september 2009, men något positivt har iaf kommit ur hans fraktur - han har blivit vuxen, nu som 10-åring!

Vatten var nemas problemas, så vi hoppas det håller i sig när hans matte ska styra runt 100-klasssen på Runsten på lördag...
Alles klar, 11 sek över tiden, och jag som tyckte jag red fort...när jag såg filmen insåg jag att så icke var fallet. :grin:

Men vi fick iaf fladder i tränset, vilket gjorde mig löjligt stolt även över mig själv. ;) Nu lär det ta 10 år till innan jag ger mig ut igen...

Kortkort från dressyren

Novas filmning av min extremt snabba terräng
 
Sv: Kinda

Jag hann ju bara se Majkens terräng ordentligt, men åh så fin hon var :D :love: snacka om bra utvecklingskurva på den hästen!

Känner inte att jag behöver återge min dag så mycket nogrannare än ovan berättat :p fin häst skötte sig och ryttarinnan äro mycket nöjd. Ska se om jag kan vaska fram någon film.
 
Sv: Kinda

Jaha o hur gick det då? Jooo Kamelen vann dressyren, hoppade tjusigt men fick plötslig vattuskräck (dumma Kamel! jag såg dig allt...:mad:),

Jo, det var allt lite onödigt det där stoppet.

Men inte hälften så onödigt som att han nu har tagit tidigt sommarlov pga gaffelbandsskada :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: Rosett
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 676
Senast: fio
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: hhere
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp