Bukefalos 28 år!

Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Såklart, men att kalla något exempelvis äckligt eller göra narr av är inte riktigt att problematisera. Håller med @Milosari , @Sassy och andra som driver den ståndpunkten. Blir allmänt konfunderad över att det för många verkar svårt att sätta sig in hur begränsande det måste vara om ens största kink är något tabu och inte allmänt accepterat. Då blir ju kinken en stor del av ens liv, oavsett om man vill det eller ej.
Blir det verkligen en stor del av ens liv, bara för att det inte är ”allmänt accepterat”? Av alla människor man möter på en dag känner man väl till sexlivet hos försvinnande få, oavsett deras praktiker.
 
Men att komma med ett omdöme som äckligt är väll inte att problematisera? Äckel är ju en känsla som du upplever och i det här fallet som inte deltagande part.
Jag har aldrig påstått att något är äckligt :cautious: Jag försöker få en så pass nyanserad bild som möjligt genom åt föreslå olika alternativ, som inte har med mitt eget tyckande att göra... Läs om och läs rätt...
 
Japp, jag skrev innan att det var när du nämnde det som jag kom på det där.

Deras sex var ju en sak, men dessutom bestämde han allt i familjen. Och hon gjorde allt hushållsarbete. Men som jag skrev, det gick inte att få en jämställdhetsdiskussion om det eftersom det utgick från deras sexuella preferenser. Och då var det oberörbart.
Nä det är inte oberörbart. Framförallt inte om det finns barn med i bilden.

(Därmed inte sagt att det inte finns vuxna, starka människor som kommit fram till att det är såhär de är allra lyckligast)
 
Såklart, men att kalla något exempelvis äckligt eller göra narr av är inte riktigt att problematisera. Håller med @Milosari , @Sassy och andra som driver den ståndpunkten. Blir allmänt konfunderad över att det för många verkar svårt att sätta sig in hur begränsande det måste vara om ens största kink är något tabu och inte allmänt accepterat. Då blir ju kinken en stor del av ens liv, oavsett om man vill det eller ej.
Jag har fortfarande inte sagt att något är äckligt...
 
@niphredil, som @Milosari skriver så syftar jag på en kink (som nog kan vara nog så komplicerad samhällsmässigt), inte på transpersoner.

Sorry att det inte framgick tydligare, jag kopplar inte på något sätt ihop kinks med identiteter så jag tänkte inte ens på att folk skulle läsa det i den meningen.
 
Blir det verkligen en stor del av ens liv, bara för att det inte är ”allmänt accepterat”? Av alla människor man möter på en dag känner man väl till sexlivet hos försvinnande få, oavsett deras praktiker.
Ja, så är det ju naturligtvis. Menade mer att det nog kan ta sig större proportioner än vad det hade gjort annars i många fall. Man kanske inte är mer sexuell eller sexintresserad än gemene man, men eftersom att det det är mer laddat så upptar det plats.
 
Ja, så är det ju naturligtvis. Menade mer att det nog kan ta sig större proportioner än vad det hade gjort annars i många fall. Man kanske inte är mer sexuell eller sexintresserad än gemene man, men eftersom att det det är mer laddat så upptar det plats.
Ja det kan jag hålla med om. Man grubblar mer över det om det anses udda.
 
Detta påminner mig om en diskussion för hundra år sedan, ang "den lyckliga horan".

Om vi tar @Milosari s exempel att spotta på någon. Varför är det ok bara för att det finns samtycke?
 
Jag har fortfarande inte sagt att något är äckligt...
Sorry, blev mer en allmän reflektion (även om jag var rätt säker på att jag läst att du skrivit något i den stilen, så jag kollade bakåt i tråden och i #88 så sa du typ så :angel:). Nu tror jag förvisso att du syftade mer på strukturella problem osv? :)
 
Detta påminner mig om en diskussion för hundra år sedan, ang "den lyckliga horan".

Om vi tar @Milosari s exempel att spotta på någon. Varför är det ok bara för att det finns samtycke?
Men va fan. Vilket illa dolt förakt :(

1. Sex mellan två samtyckande vuxna har INGET med prostitution att göra och

2. Om den ene gillar att spotta och den andra gillar att bli spottad på, varför skulle det inte vara okej?
 
Sorry, blev mer en allmän reflektion (även om jag var rätt säker på att jag läst att du skrivit något i den stilen, så jag kollade bakåt i tråden och i #88 så sa du typ så :angel:). Nu tror jag förvisso att du syftade mer på strukturella problem osv? :)
Exakt, olika exempel.
 
Ja det kan jag hålla med om. Man grubblar mer över det om det anses udda.

Om risken är överhängande att man blir direkt dumpad av bara frågan om något man uppskattar så blir det onekligen rätt laddat.

Jag har råkat ut för att en partner sedan många år uttryckte både äckel och tveksamhet till vår relation när det kröp fram att jag hade uppskattat att få "bdsm-light". (Kommer inte ihåg vad det var jag tog upp, men det var något väldigt enkelt, typ bondage?) Det förhållandet repade sig aldrig faktiskt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 770
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 307
Senast: Snurrfian
·
R
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Har ett par frågor kring detta känner jag ...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 915
Senast: Jeps
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp