Bukefalos 28 år!

Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Ja det kan jag hålla med om. Man grubblar mer över det om det anses udda.
Jodå. Det tror jag också.

Men sen undrar jag ibland hur mycket av det sex som utövas här i världen och inte minst det kinky sex som utövas, som är mer eller mindre skamdrivet. Skam som en sorts krydda eller typ drivkraft.

Den oerhörda skam som kan anses finnas i det att personer är så oerhört känsliga för kinkskamning. Skammen som ligger så nära. Och hur viktigt det är att betona hur oerhört fördömande och insiktslös världen i övrigt är.

Alltså, ibland undrar jag hur många barn som skulle bli gjorda utan närvarande skam.
 
Menade alltså inte att jag räknade med att du faktiskt hängde ut någon, mer att det potentiellt skulle kunna vara ett talande exempel eftersom att jag inte noterat att du gjort så innan (har också har ett elefantminne emellanåt, hög igenkänningsfaktor på ett inlägg som du skrev till @Bison i dejtingtråden apropå städning ganska nyligen, lite OT :D men sen hör jag ju inte till dem som hängt mest på buke genom åren så jag kanske missat!).
En liknande historia har inte berättats på buke varken förr eller senare (med reservation för mina pausperioder). Tråden väckte enormt och mycket respektfullt engagemang, den pågick jättelänge. Så det känns för mig inte fel att erinra om den i den här tråden. Jag tog upp den som ett jättetydligt exempel på det som just hade börjat diskuteras i den här tråden, att kinks verkar oberörbart för problematisering.
 
En liknande historia har inte berättats på buke varken förr eller senare (med reservation för mina pausperioder). Tråden väckte enormt och mycket respektfullt engagemang, den pågick jättelänge. Så det känns för mig inte fel att erinra om den i den här tråden. Jag tog upp den som ett jättetydligt exempel på det som just hade börjat diskuteras i den här tråden, att kinks verkar oberörbart för problematisering.
Då hade jag fel, helt enkelt :)
 
En liknande historia har inte berättats på buke varken förr eller senare (med reservation för mina pausperioder). Tråden väckte enormt och mycket respektfullt engagemang, den pågick jättelänge. Så det känns för mig inte fel att erinra om den i den här tråden. Jag tog upp den som ett jättetydligt exempel på det som just hade börjat diskuteras i den här tråden, att kinks verkar oberörbart för problematisering.
Nej, herregud. Hade någon vanlig relationstråd skildrat ens en tiondel av de övergrepp den kvinnan ingående beskrev, hade buke ordnat räddningsaktioner som fått Vietnamkriget att framstå som en mindre övning.
 
Jodå. Det tror jag också.

Men sen undrar jag ibland hur mycket av det sex som utövas här i världen och inte minst det kinky sex som utövas, som är mer eller mindre skamdrivet. Skam som en sorts krydda eller typ drivkraft.

Den oerhörda skam som kan anses finnas i det att personer är så oerhört känsliga för kinkskamning. Skammen som ligger så nära. Och hur viktigt det är att betona hur oerhört fördömande och insiktslös världen i övrigt är.

Alltså, ibland undrar jag hur många barn som skulle bli gjorda utan närvarande skam.
Krydda och drivkraft ja, det var några av oss inne på tidigare. Det liknar ju det som kan vara kryddan och drivkraften även vid otrohet. En person som jag haft fyllesex med kunde inte släppa taget mentalt, fast jag sa nej till vidare inviter eftersom han var gift. Vid något tillfälle frågade jag Vad är det som lockar dig så mycket eftersom du inte kan släppa det? varpå han anförde två skäl. No strings attached och det förbjudna. Förbjudet ungefär som kink då. Fast otrohet är ingen kink, det är BARA skam.
 
Krydda och drivkraft ja, det var några av oss inne på tidigare. Det liknar ju det som kan vara kryddan och drivkraften även vid otrohet. En person som jag haft fyllesex med kunde inte släppa taget mentalt, fast jag sa nej till vidare inviter eftersom han var gift. Vid något tillfälle frågade jag Vad är det som lockar dig så mycket eftersom du inte kan släppa det? varpå han anförde två skäl. No strings attached och det förbjudna. Förbjudet ungefär som kink då. Fast otrohet är ingen kink, det är BARA skam.
Ja. Jag tänker på kombinationer av Det Förbjudnas Lockelse och skam här. Vilket blir lite småkul: skulle tabut upphöra försvinner ju i så fall själva grejen. Och i så fall ligger det ju i ens eget intresse att tabut lever kvar - runt otrohet och runt kinky sex - för annars faller ju poängen. Dvs, det finns i så fall också ett intresse i att tolka en tänkt omvärld av vanilj i termer av at de finner en äcklig och skammar en.
 
Ja. Jag tänker på kombinationer av Det Förbjudnas Lockelse och skam här. Vilket blir lite småkul: skulle tabut upphöra försvinner ju i så fall själva grejen. Och i så fall ligger det ju i ens eget intresse att tabut lever kvar - runt otrohet och runt kinky sex - för annars faller ju poängen. Dvs, det finns i så fall också ett intresse i att tolka en tänkt omvärld av vanilj i termer av at de finner en äcklig och skammar en.
Det är säkert så i det flesta fall, men hävdar ändå att det förekommer fall där personens kink är oberoende av det eggande i att tända på något tabu.
 
När BLIR något en kink egentligen? Med den där konnotationen att det är så viktigt.

Jag kom på att jag fick en fråga en gång, av någon jag var ihop med men ännu inte kände särskilt väl. Han frågade ”Får jag [aktivitet], det kan vara jätteskönt.” Jag svarade ungefär Njaaa ... kanske, jag vet inte. Sen kom ämnet aldrig upp igen, trots att vi var tillsammans länge efter det. Jag vet förstås inte vad han tänkte men det verkade ju inte som om det var särskilt viktigt för honom. En sexaktivitet som han gillade, bara.
 
När BLIR något en kink egentligen? Med den där konnotationen att det är så viktigt.

Jag kom på att jag fick en fråga en gång, av någon jag var ihop med men ännu inte kände särskilt väl. Han frågade ”Får jag [aktivitet], det kan vara jätteskönt.” Jag svarade ungefär Njaaa ... kanske, jag vet inte. Sen kom ämnet aldrig upp igen, trots att vi var tillsammans länge efter det. Jag vet förstås inte vad han tänkte men det verkade ju inte som om det var särskilt viktigt för honom. En sexaktivitet som han gillade, bara.
Viktigt blir det väl när det är viktigt. Typ. Ja.

Jag tänker att typ allt är fetischer. Måste sexpartner vara man? Måste sexpartner hänga i en krok i taket? I så fall: fetischer!

Du kanske stäckte den stackars mannen för livet? 😣
 
Kanske, kanske inte. Hur vet man ens det?
Haha, det blir naturligtvis nästintill omöjligt om man ska ta hänsyn till hur mycket av ens sexuella praktik som formats efter samhällsnormer. Men det lät som att du syftade på kinks som nästan bygger på rädslan att bli påkommen lite mer direkt.
 
Haha, det blir naturligtvis nästintill omöjligt om man ska ta hänsyn till hur mycket av ens sexuella praktik som formats efter samhällsnormer. Men det lät som att du syftade på kinks som nästan bygger på rädslan att bli påkommen lite mer direkt.
Typ som att ha sex i omklädningsrum? Nej, så tänkte jag inte alls.
 
Jodå. Det tror jag också.

Men sen undrar jag ibland hur mycket av det sex som utövas här i världen och inte minst det kinky sex som utövas, som är mer eller mindre skamdrivet. Skam som en sorts krydda eller typ drivkraft.

Den oerhörda skam som kan anses finnas i det att personer är så oerhört känsliga för kinkskamning. Skammen som ligger så nära. Och hur viktigt det är att betona hur oerhört fördömande och insiktslös världen i övrigt är.

Alltså, ibland undrar jag hur många barn som skulle bli gjorda utan närvarande skam.
Det här anser jag vara ett jättestort problem. Om man har den inställningen så gör man ju nästan folk en tjänst om man börjar skamma.

För ja, vissa har skamkänsla som kink. Men långt ifrån alla. Jag har det verkligen inte och har inte haft någon partner heller som har gillat det.

Att något är förbjudet är väl något många gillar i största allmänhet, och kansle är det inte en sexuell känsla i första hand?

Och att man skulle vara mer lättkränkt? Nja... Men när ska man tåla att bli utskrattad utan att bli det minsta sårad så är ribban kansle ganska högt lagd.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 357
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
R
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Har ett par frågor kring detta känner jag ...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 862
Senast: Jeps
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp