Bukefalos 28 år!

Camilla_H

Trådstartare
Jag har de senaste 4-5 dagarna drabbats av klåda på framförallt tårna men även nu hälarna och fingrarna. Det blir värre och värre för varje dag och jag har precis läst på om graviditetsklåda men det stämmer inte riktigt med mina symptom även om mycket är likt.

Först och främst så kliar det inte i handflatan och på fotsulorna utan mer uppe på tår och fingrar.

Dessutom så kliar det inte mest på nätterna som tydligen grav.klåda gör utan på morgonen när jag stigit upp och börjat röra mig. Ju mer jag kliar desto mer kliar det förstås...:crazy: Men det känns som tusen myggbett och jag kan bli helt upptagen bara med att klia.

Sen är jag inte gul på något sätt så det känns inte stämma med leverpåverkan. Men trött är jag, iaf idag och känner mig lite hostig och seg, liksom.

Idag har det uppkommit små, små vattenblåsor på både tår och fingrar och det hela är lite obehagligt.

Jag ska ringa BM i morgon men ärligt talat så tycker jag att jag hela graviditeten fått svaret "jamen, du är ju gravid!" så fort jag undrat över något så jag känner mig inte så där jättepigg på att ringa.

Men vad kan jag göra för att stilla klådan? Tvätta med sprit? Vill helst inte äta någon medicin! Det enda som hjälper lite nu är att sitta med benen högt men det hjälper ju inte fingrarna direkt... :crazy: Så jag funderar på om det är för att jag är svullen av vätska i fötter och händer?

Jag är i v. 38 +1.

/Camilla
 
Sv: Klåda!

OM det är heptos så ska du ta prover på gallsyrenivåer snarast! Jag hade hepatos och ingen klåda alls på varken fotsulor eller handflator, men min gallsyrevärden blev så dåliga att de blev tvugna att starta förlossningen tidigare än beräknat. Inga salvor, kylbalsam etc hjälpte mig eftersom klådan inte satt i "ytskiktet" så att säga.
 
Sv: Klåda!

Det verkar som tur var inte vara så allvarligt. Jag har idag köpt hydrkortisonkräm (1%) på apoteket och det verkar hjälpa mot klådan så äntligen får jag en liten fristad. Sen blir det ju bättre om jag inte kliar men det minsta jag kommer åt området där det kliar så kan jag inte släppa... :crazy:

/Camilla
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 553
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
13 643
Senast: Petrow90
·
Kropp & Själ Håller på att bli galen.. Gaaaaaalen!! Började med att det kliade lite då och då lite här och där för någon vecka sedan. Blev sen mer...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 076
Senast: Mela99
·
Kropp & Själ Har på sistone fått klåda i underlivet som inte ger med sig och tror inte det är någon könssjukdom för jag har varit fri från dom...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
17 205
Senast: honung
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp