Klåda i underliv

Ser till att killen inte kommer när han är i mig, simpelt och enkelt. ;)

Och väldigt osäkert som preventivmetod.


Kära nån :crazy: Du vet att den "metoden" är ungefär den sista som rekommenderas som preventivmetod?! För att inte nämna att den skyddar inte mot några könssjukdomar. Stabila par som kan tänka sig att få barn kan väl köra med den men i övrigt... nej.

Jag förstår inte riktigt den dramatiska responsen här.
Både jag och min man är fertila och har legat med varandra på det här sättet i över 6 år utan att det har blivit någon bebis. Har tjejen en rimligt regelbunden och jämn cykel är det knappast raketforskning, då är det ganska enkelt att undvika en graviditet.
 
Jag förstår inte riktigt den dramatiska responsen här.
Både jag och min man är fertila och har legat med varandra på det här sättet i över 6 år utan att det har blivit någon bebis. Har tjejen en rimligt regelbunden och jämn cykel är det knappast raketforskning, då är det ganska enkelt att undvika en graviditet.
Och din personliga erfarenhet tillsammans med din man är naturligtvis en generell sanning som gäller alla?
 
Jag förstår inte riktigt den dramatiska responsen här.
Både jag och min man är fertila och har legat med varandra på det här sättet i över 6 år utan att det har blivit någon bebis. Har tjejen en rimligt regelbunden och jämn cykel är det knappast raketforskning, då är det ganska enkelt att undvika en graviditet.
Och endast hålla sig till ett samlag per dygn, utan några extravaganzor som först retar bitestiklarna och sedan hejdar processen - det gäller att hålla sig till rent svenssonsex!
 
Och endast hålla sig till ett samlag per dygn, utan några extravaganzor som först retar bitestiklarna och sedan hejdar processen - det gäller att hålla sig till rent svenssonsex!
Detta är som gjort för att misstolkas.
Det är han som ska hålla sig till en enda utlösning utan några föregående utlösningar innan *), för att försatsen ska vara spermiefri. Hur långt innan är oklart, men 24h kan vara ett bra rättesnöre. Visserligen lever spermier betydligt längre än så, men här handlar det mer om att ledningarna ska vara rensade, vilket bland annat urinering hjälper till att sköta om.

*) Och då räknas även de eventuella utlösningar han har utan sin partners vetskap in i ekvationen.
 
Tror hon driver med oss, fö
Sitter du nu och fnittrar över alla som går på ditt skämt om din okunskap?
Varför skulle jag fnittra över något som jag är seriös över och FAKTISKT undrar över. Tycker du är lite oförskämd som tror att jag skojar bara för att jag inte råkar veta något som verkar va självklart för er andra, men nej det är inte självklart för mig och då frågar jag. Det är väl bättre att fråga och få svar än att fortsätta gå i oviss okunskap??
 
Varför skulle jag fnittra över något som jag är seriös över och FAKTISKT undrar över. Tycker du är lite oförskämd som tror att jag skojar bara för att jag inte råkar veta något som verkar va självklart för er andra, men nej det är inte självklart för mig och då frågar jag. Det är väl bättre att fråga och få svar än att fortsätta gå i oviss okunskap??
"Om man inte frågar får man inte veta något"
 
Varför skulle jag fnittra över något som jag är seriös över och FAKTISKT undrar över. Tycker du är lite oförskämd som tror att jag skojar bara för att jag inte råkar veta något som verkar va självklart för er andra, men nej det är inte självklart för mig och då frågar jag. Det är väl bättre att fråga och få svar än att fortsätta gå i oviss okunskap??
Självklart, du har helt rätt. Men jag undrar i så fall, vad du gör på senior? För hur det kan ha gått någon som är vuxen förbi att det finns något som heter försats och att avbrutet är en mycket dålig, och en mycket osäker metod, (och trist) det är helt obegripligt. I tider då oralsex nästan är självklarare än vaginalpenetration så är det inte så konstigt att man reagerar på den okunskapen du uppenbarligen har?
 
Varför skulle jag fnittra över något som jag är seriös över och FAKTISKT undrar över. Tycker du är lite oförskämd som tror att jag skojar bara för att jag inte råkar veta något som verkar va självklart för er andra, men nej det är inte självklart för mig och då frågar jag. Det är väl bättre att fråga och få svar än att fortsätta gå i oviss okunskap??

Jag ber om ursäkt om du tycker att jag är oförskämd.
För mig är det helt ofattbart att en vuxen människa på allvar tror att det är omöjligt att bli gravid om killen kommer utanför. Ofattbart att en vuxen människa inte har hört talas om försats osv.

Fråga ska man absolut om det är nåt man funderar över, så fortsätt med det!
 
Hur funkar det om han t ex runkar och duschar sen innan sexet?

Han blir tyvärr inte tom på spermier bara för att han fått utlösning alldeles innan. Spermieproduktionen är kontinuerligt (det tillverkas ungefär 100000 st spermier/minut) och det är bara en del av "lagret" som kommer ut vid en utlösning.
 
Jag ber om ursäkt om du tycker att jag är oförskämd.
För mig är det helt ofattbart att en vuxen människa på allvar tror att det är omöjligt att bli gravid om killen kommer utanför. Ofattbart att en vuxen människa inte har hört talas om försats osv.

Fråga ska man absolut om det är nåt man funderar över, så fortsätt med det!
Sen finns det förvisso tusen saker man ska komma ihåg i dagsläget, så om man inte kan komma ihåg allt. Tror inte det finns någon som minns varenda liten detalj från skoltiden t ex när det gått över 10 år sedan man hade lektioner. Så då är det bra att bli påmind om den där detaljen som man själv hade glömt bort. Det är trots allt mänskligt att fela. ;)
 
Självklart, du har helt rätt. Men jag undrar i så fall, vad du gör på senior? För hur det kan ha gått någon som är vuxen förbi att det finns något som heter försats och att avbrutet är en mycket dålig, och en mycket osäker metod, (och trist) det är helt obegripligt. I tider då oralsex nästan är självklarare än vaginalpenetration så är det inte så konstigt att man reagerar på den okunskapen du uppenbarligen har?
Kanske för att jag inte haft ett existerande sexliv (levt typ i celibat) förräns nu? Har man inte haft ett sexliv, varför ska man då lägga tid och energi på att komma ihåg saker som ändå är oväsentliga då. Jag vill inte påstå att vi hade dom bästa sexualkunskapslektionerna heller, men man lär så länge man lever och ingen skada är skedd är inte gravid. Nu vet jag att jag ska va försiktig i fortsättningen, så tack för er omtanke. :)

Jag är här på senior för att min ålder säger att jag ska vara här, sen att jag inte har någon vidare kunskap och erfarenhet än en oskuld är en annan femma. Allt det här med sex är typ nytt för mig igen. Vet inte ens hur en orgasm känns osv, så ja jag är väldigt lik en oskuld även om jag inte är någon egentligen. Ju mer man håller på med något desto mer lär man sig om det.

T ex, jag kunde ingenting om lastbilar innan, men nu när jag jobbar med dom har jag lärt mig massor. Man lär så länge man lever trots allt. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 048
Senast: Pinus
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 215
Senast: Nahar
·
Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 947
Senast: Myzan87
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 980
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp