Kläder på jobbet

Icehorses

Trådstartare
Ja, vad har ni på er på jobbet? Obs, gäller inte er som har speciell uniform eller ex. blåställ.

Utan ni som har "vanliga kläder". Och vad jobbar ni med?
 
Jag arbetar på kontor där jag arbetar med miljö. Sällan "främmande" på kontoret även om det kan hända. Oftast är det bara kollegorna.

Jag har på mig jeans, klänning eller kjol vilket jag har hemma också. Skillnaden på jobb och vardag är att jag inte har på mig magtröjor som jag brukar ha hemma. Har inte heller på mig något som är för urringat eller en klänning som är för kort. För urringat för jobbet tänker jag är när jag ser mig i spegeln och det första man ser är brösten. För kort kjol/klänning är när det är kortare än halva lårets längd. Brukar ha både urringat, magtröjor och riktigt korta kjolar hemma, men på jobbet undviker jag det. Har inte heller tröjor med budskap/text vilket jag kan ha hemma. Blir mest enfärgat i lugna naturfärger...

Hade varit roligt att få tips på jobbkläder för mina känns riktigt trista. Brukar bli jeans + linne + kofta eller enfärgad kjol + linne + kofta eller enkel klänning + kofta.....
 
Jag jobbar i butik och har på mig mina vanliga vardagskläder, men har aldrig linne för vi måste minst ha t-shirtsarm. Sedan tänker jag på att inte ha för urringade kläder, eller för korta kjolar eller klänningar. Jag har alltså jeans och tröja eller kofta, kjol med tröja, klänning med kofta eller vad som nu faller mig in :)
 
Bartender/servitris på rockbar vid sidan av studier.
Om jag jobbar i servisen så har jag oftast svarta byxor eller shorts och tjockare strumpbyxor, svart t-shirt med restauranglogga och förkläde.
I baren blir det nästan vad som helst, så länge det inte bryter mot allmänna restaurangregler (lagtröjor, mjukiskläder, osv) jag har oftast svarta strumpbyxor, jeansshorts och nån reklam-tröja som jag klipper upp vid halsen så den inte är fullt så täckande.
Blir lätt lite väl svettigt annars. Så ja.. svart hade jag och komma med i nuläget. :angel:

Tidigare så har jag bl.a. jobbat som projektansvarig på "finare" kontor och då körde jag på kostymbyxor/pennkjol, nån fin topp (gärna med lite mönster eller färg) och sedan någon utav mina älskade kavajer till det. Samt färgglad väska!
 
Nu har jag jobbkläder men på tidigare jobb (olika typer av små, rätt informella kontor) har jag haft samma stil som hemma men undvikit mysbyxor och alltför urringat.
 
Arbetar som servitris och butikssäljare. I restaurangen har vi arbetströja (jobbets egna), förkläde och mina egna byxor som oftast är svarta. Sen i butiken får jag i stort sett gå klädd som jag vill men dom vill ju helst att vi går i kläder som är gjort i de märkena vi säljer. :)
 
Jag har samma kläder på jobbet som hemma. Klänning och kofta vid behov, eller kjol och linne / topp / kofta / tröja. Jobbar inom HR-funktionen på kontor på ett väldigt internationellt företag.

(I en "cross cultural training"-presentation som våra internationella besökare får kika på när de kommer har någon lyckats skriva att män inte bör ha "öppen hårig bröstkorg" på möten. Jag tror inte att man ska gå någonstans med öppen bröstkorg ;))
 
Jag arbetar på kontor vid sidan av studier. Det är ingen formell klädkod men blåjeans känns tveksamt.

Nedtill har jag kostymbyxor eller svarta jeans. Pennkjol ska nog inhandlas såsmåningom. I somras hade jag ljusa chinos.

Upptill har jag någon blus/topp/tröja/skjorta. Försöker satsa på lite finare material och gärna färg. Inga tryck, inget grovstickat. Visar ingen mage men diskret urringning kan jag ha. En finstickad svart kofta till ibland.

Skor: Lite elegantare vardagsskor. Gärna med lite klack på. Undviker converse och liknade men har haft det någon gång.
 
Jobbar på kommunkontor, med tillsyn. Har oftast jeans och t-shirt när det är varmt, och långärmad tröja och kofta när det är kallt. På fötterna har jag innetofflor:)
 
Arbetar som boendestödjare och har de kläder jag brukar ha hemma, så länge det inte är något opassande tryck på dem eller om det är för urringat. Vanligaste outfiten är jeans och en oversize - topp, skönt och lätt att arbeta i.
 
Jobbar på ekonomiavdelningen på ett stort företag, vi har inga klädkoder men självklart finns det kläder jag inte tar på mig på jobbet, tex. trasiga jeans, för korta kjolar, t-shirts/linnen med för utmärkande tryck osv.

Oftast har jag jeans och upptill linne + kofta eller tröja, ibland blus. Kjol i olika utföranden använder jag även rätt mycket i perioder, oftast med en vanlig tröja till för att inte känna mig alltför uppklädd ;) Vad gäller skor har jag nästan alltid boots, stövletter eller stövlar. I princip aldrig sneakers men det är inte för att det inte känns okej utan för att jag inte tycker att det är snyggt :p
 
Jag jobbar som audionom på en privat firma.
Jag använder bara klänningar för att jag är obekväm i byxor. Har diverse olika klänningar på jobbet dock inte för urringade eller korta. Har leggnings eller strumpbyxor till och kofta vid behov.

Vi har ingen speciell klädkod men det är ganska självklart att man inte har jätteurringat eller kortkort när man har inbokade kunder/patienter varje dag.
 
Ja, vad har ni på er på jobbet? Obs, gäller inte er som har speciell uniform eller ex. blåställ.

Utan ni som har "vanliga kläder". Och vad jobbar ni med?

Jag jobbar som grafisk formgivare och har ofta kjol.
Nu när jag är gravid och förpassad till trikåer passar det mig väldigt bra.

Jag har gärna roliga kjolar, knallig färg på strumpbyxorna eller överraskande strumpor på mig.
I dag är jag ganska tråkig; svarta leggins, svart klänning med vita prickar och en marinblå öppen cardigan. Kompenserar med stor rosa rosett med vita prickar i håret.
 
Jag jobbar som skolkurator på en högstadieskola. Klär mig som hemma, men lite koll så det inte blir för urringat osv.
Gårdagens outfit är ett passande exempel: Ash Boots med nitar, svarta leggings med vita Superman-loggor på (har även de med Batman-loggan :angel: ), långt svart linne för att inte visa röven för mycket och sen en oversize, grå tröja över.
Annars: maxiklänning med en tunn kofta över. Jeans och en t-shirt, gärna med div tryck på osv.
Lite allt möjligt -mycket svart, någon kontrastfärg och sedan trillar det in lite nitar och döskallar på sina håll.
 
Jobbar med tillsyn av miljö och livsmedel. Har på mig vanliga kläder, men aldrig klänning/kjol och "fina" skor. Känns för opraktiskt tycker jag.
 
En röd eller blå piké tröja med en sol på brösten, svarta byxor med en sol på låret. Har likadan jobbuniform helt enkelt:p Tröjorna finns dock i färgerna rött, blått, svart och vit.
 
En röd eller blå piké tröja med en sol på brösten, svarta byxor med en sol på låret. Har jobbuniform helt enketl :p

Ja, vad har ni på er på jobbet? Obs, gäller inte er som har speciell uniform eller ex. blåställ.
;)

TS: På mitt gamla jobb (kontorsjobb) hade jag på mig ungefär precis exakt samma typ av kläder som annars; jeans eller klänning, nån fin blus eller t-shirt, kofta till det om det var kallt. Högklackat eller sneakers/sandaler beroende på årstid. Inget jätteurringat mest för att jag aldrig har det på mig.
 
;)

TS: På mitt gamla jobb (kontorsjobb) hade jag på mig ungefär precis exakt samma typ av kläder som annars; jeans eller klänning, nån fin blus eller t-shirt, kofta till det om det var kallt. Högklackat eller sneakers/sandaler beroende på årstid. Inget jätteurringat mest för att jag aldrig har det på mig.
Bara för att jag har väldigt selektiv läsning...
 
Jag jobbar på universitet med utbildning, dvs både undervisning och sitta på kontor. Jag har på mig vad jag vill. :D

Idag jeans, topp och kofta. Igår leggings, långt linne som en kjol och en topp över. I förrgår assköna typ nästan haremsbyxor och en topp.. Ibland lite finare, ibland lite slafsigare. Trasiga byxor inga problem, klänning inga problem.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
286
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 857
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin Hej, Jag har flyttat nu i sommar och ska börja nytt jobb nästnästa vecka, i och med flytten tog jag ett val att vara öppen med att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 160
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 423
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp