Kläder på jobbet

Jag jobbar mest på kontor men även en del ute i fält. På kontoret har jag väldigt blandat: jeans, "kostym"byxor, kjolar, klänningar, finshorts (knälånga typ). T-shirts, koftor, stickade tröjor, kavajer, skjortor, silkesblusar.. på fötterna allt från sandaler, ballerinaliknande skor, converse, kängor, boots, stövletter. Allt möjligt men aldrig baraxlad (linne utan något över) eller kortkort. Linne med kavaj har jag ofta iofs. Och inte superurringat men jag har inga sådana plagg ändå. Edit: inte heller typ strandklänningar utan lite mer "tygiga" klänningar.

På kontoret känner man sig aldrig varken över- eller underklädd för här finns osminkat folk i friluftskläder och lusekoftor såväl som jurister som ALLTID har klackskor och färgmatchade dräkter och make up. Så jag klär mig mest efter vad jag ska göra efter jobbet: träning/stallet direkt efter så är jag osminkad och har plagg som är enkla att byta om med (inga blusar med massa knappar) och lätta att packa ner i en väska, ska jag på middag med någon kompis direkt efter sminkar jag mig oftast. Och på skoj är vi några som kör "formal friday" och då blir det oftast klänning/kavaj specifikt de dagarna men även annars.

I fält blir det slitstarka byxor typ fjällrävenbyxor, kängor/stövlar, fleece och jobbjackan.
 
Jag har jobbets pikétröja, jeans och joggingskor. Jobbar i en löparbutik så byxorna är det enda jag kan variera, men det slutar alltid med jeans ändå :D Världens bästa plagg.
 
Ja, vad har ni på er på jobbet? Obs, gäller inte er som har speciell uniform eller ex. blåställ.

Utan ni som har "vanliga kläder". Och vad jobbar ni med?

Förskollärare. Jag klär mig på ett vardagligt, bekvämt och oömt sätt. Jobbar med de minsta barnen så det måste vara kläder som man kan sitta på golvet i. Det blir jeans och t-shirt, alternativt leggings och klänning. Självklart inte alltför urringat eller genomskinligt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
284
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 838
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin Hej, Jag har flyttat nu i sommar och ska börja nytt jobb nästnästa vecka, i och med flytten tog jag ett val att vara öppen med att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 160
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 416
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp