Bukefalos 28 år!

Kläder som håller

B

Barvis

Vad har ni till skolbarnen som håller i vätan? Skolgården är som en lerig åker. skulle behöva tips på väldigt bra kläder.
 
Sv: Kläder som håller

Vet att det är sent, men någon?;)
 
Sv: Kläder som håller

Vi satsat på lite dyrare överdragskläder från sportbutiker just för att de verkligen ska fungera och dottern ska använda kläderna. Än så länge har hon hållt sig torr ialla fall! :D
 
Sv: Kläder som håller

Didrikssons galonkläder är superbra tycker jag. Finns som fodrade med fleece eller ofodrade.
 
Sv: Kläder som håller

Didrikssons galonkläder är superbra tycker jag. Finns som fodrade med fleece eller ofodrade.

Precis vad jag skulle säga, jag har en tvååring som badar i vattenpölar och gegga utan att bli blöt med Didrikssons fleecefodrade galonsett. Super!

Men när barnen kommer upp i en viss ålder brukar de ju inte vilja ha den typen av kläder, då finns bra funktionskläder på bla Stadium.
 
Sv: Kläder som håller

Vi kör funktionskläder som Reima och Nanook. Dyra men håller för att ärvas, vi har ärvt våra eller köper begagnade. Suveränt bra och smidiga.
 
Sv: Kläder som håller

De har vi med, både med och utan foder. Super!
 
Sv: Kläder som håller

Didrikson Boardman är som redan nämnts bra. Fleecefodrat galonställ där byxorna är ihopsydda med en tunn fleeceväst, så det blir aldrig kallt i "skarven". Skulle vilja ha ett sånt själv nästan. :p

Nu har jag dock impulsköpt "dagisställ" på Ica Maxi för 299 för byxa och jacka och är hittills väldigt nöjd. Det är inte galon utan mer vinteroveralltyg (vad det nu heter) tunnt fodrat. Dagmamman tycker det är toppen och mina tjejor verkar nöjda. De varken fryser eller blir våta. Mina tjejer är 4,5 och 6 år så de är ju inte skolbarn än.
 
Sv: Kläder som håller

Vi kör funktionskläder som Reima och Nanook. Dyra men håller för att ärvas, vi har ärvt våra eller köper begagnade. Suveränt bra och smidiga.

Ja Nanook of Sweden är super! Mina barn har ofodrade Nanook-byxor och de håller sig helt torra. De är dyra men det är det värt!
 

Liknande trådar

Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 133
Senast: Manji
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 576
Senast: Eurydome
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 365
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp