Kläder som luktar svett efter tvättning

Men det kan ändå vara sköljmedlet som gör så att kläderna luktar illa.

Fast troligtvis är det beroende på för låg tvätttemperatur. Kan också bero på för mycket tvättmedel. Överdosering är inte bra.. Kolla med din kommun vad ni har för PH-värde på vattnet och dosera efter det. Hellre i underkant än tvärtom.
Eget vatten, tvättar alltid i 60
 
KL

En följdfråga till den här diskussionen: kan man använda ättika för att få bort svettfläckar på tröjor som är vita? Eller finns det något annat bra tips? Blekmedlet hjälper inte helt ut.


Nej det hjälper inte ättika emot. Men askorbinsyra och yes gör det. Blanda 50/50, smeta på fläcken och låt verka ca 30 min. Tvätta i så hög temp plagget tål, som vanligt i maskinen. Klart.
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 298
Senast: Sassy
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 947
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp