Bukefalos 28 år!

klämskada

J

jannica

hej! min häst låg fast med ena bakbetet under sin boxdörr, han hade legat så hela natten, antagligen så har han på något tokigt sätt lyckats att pressa ut dörren när han legat, han var rejält medtagen när jag kom på morgonen, jag fick hjälp att skruva ner dörren (skjutdörr), för att få loss benet men hela han var så slut så han orkade inte resa sej, det tog en och enhalv timme att få upp honom, samtidigt kom veterinären som vi ringt, han har en rejäl klämskada på höger bakben och flera sår, han har ju givetvis fått behandling för det, men svullnaden och stelheten försvinner inte, någon som har erfarenhet av sånt här
 
Sv: klämskada

När hände detta? När de får rejäla klämskador kan det ta flera veckor innan de blir återställda. Blir han inte bättre så får du kontakta veterinär igen eller rent av åka till klinik för ev. röntgen
 
Sv: klämskada

var det längesen det hände?
Jag hade nog ringt och rådfrågat behandlande veterinär, alternativt kliniken jag brukar åka till
Lät otäckt det där, hoppas hästen din kryar på sig!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 900
Senast: Hedwig
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 942
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 807
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 165
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp