klänning till jumpsuit?

emlem

Trådstartare
Är det någon som byggt om en klänning till en jumpsuit?

Isf är det svårt och vad ska man tänka på?
 
Läste först tvärtom :banghead:och tänkte på alla jeans som blev omsydda till kjolar på 70-talet (med varierande resultat).
Men problemet borde väl vara det samma fast tvärtom. Dvs för lite tyg upptill men så att det blir över längre ner.... Dvs på ngt sätt måste du få till grenkilar av tyg från kjolens nedre del. Om du googlar "jeanskjol från gamla jeans" eller ngt liknande så förstår du vad jag menar.

Det du måste tänka på är att grenen skall sitta längre ner än vad man kanske kan tro, annars kan man inte sitta, blir det alldeles för kort är det inte så skönt att gå heller.... Mät hur långt det ska vara från axeln ner till rumpan/grenen när du sitter.

Lite som jag var inne på ovan så kräver byxor mer vidd upptill än en kjol, så viktigt att se till att rörligheten räcker, är klänningen vid så kan det gå bra. Föreslår att du tar ett enkelt byxmönster och lägger ut på klänningen så bör du se om det ö h t är ett framkomligt projekt. Spännande - visa gärna resultatet när du är klar!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 909
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 254
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
375
Senast: Trott
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
540
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp