Klätterbackar i stockholm

Ottisen

Trådstartare
Hej,

Jag bor i ett tröstlöst platt landskap norr om stockholm och är på jakt efter bra klätterbackar. Någon som har något tips? Bor i Rimbo men är självklart villig att köra en bit :)
MVH
Lotta
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Tack för tipset, men Södertörn är nog lite väl långt att åka för lite klättring...

Ingen annan som har nåt tips? Har hört något om att man får rida i Väsjöbacken, nån som provat? Finns det plats att parkera transport etc där?
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Jag rider i Finsta, antar att du vet var det ligger nånstans? :)
Annars är det bara någon mil från Rimbo, vet inte riktigt vad du tycker är "bra" backar, men vi har ett par som är ok att klättra i. Annars brukar vi klättra i grusgropar, brant och ganska djupt så att hästarna får jobba ordentligt.
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Rösaring i bro, det är ett par riiiktiga monsterbackar. :p Trodde vi skulle slå ihjäl oss senast.
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Finns bra klätterbackar uppför en stor "kulle" i Hagaparken (norra sidan av stan alltså) där hästarna får jobba ordentligt både upp och ned, viss varning för höjdskräck dock.
Fast jag är osäker på om man får rida i parken utan tillstånd så det kan vara bra att kolla upp, jag har bara varit där ett par gånger med häst som stod uppstallad i parken.
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Tack så mycket för alla tips!

Östra sidan av Arlanda, åh det låter ju toppen, vart då mer exakt?
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Åh! Där stod jag för en herrans massa år sedan. Jag och min kompis pratar fortf om de där lösgrusbackarna som är långa och branta. Finns de kvar?

Jag har funderat på att åka dit bara för att rida där igen. Så underbart!
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Jepps de som ligger i skogen finns kvar, sååå branta att rida nerför:o Finns ju ett stort grustag där nånstans också.

Om nån vill åka och klättra lite som en minibuketräff så är jag på:) Inte om det är för isigt bara med tanke på transporten.
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Jaa vad kul, jag följer lätt med! Fast med samma kriterium, vågar inte köra transporten när det är halt ute..
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Ja va kul:) Fast jag vågar inte köra transporten överhuvudtaget än, fast jag haft körkort i fyra-fem år. Min pappa får var min privatchaufför så länge, men jag ska nog ta mig i kragen och träna lite utan häst först så fort jag får tid. :p
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Öster om Arlanda låter som ungefär där jag har hästen, så jag är intresserad av att haka på!
 
Sv: Klätterbackar i stockholm

Ja i rimbo kan det vara lite svârt att hitta klätterbakar, men det är inte omöjligt, ta bilen och kör runt.

I Herräng sà finns det toppenbakar, de bestâr av slagg och restprodukter frân det gammla bruket. kallas slaggen eller sliggen vad jag kommer ihâg nere vid vattnet, kör mot badstranden.

Det finns en vit backe, en svart, olika branta samt ett stort omrâde av hârt packad sand som e perfekt att rida pà. Inte halt heller vilket oftast är problemet just nu.

I alla fall som jag kommer ihâg frân när jag vad liten, i hallsta sà har de ju den gammla skidbacken nere i skäret, (stallet)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 677
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 643
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 240
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp