Klappat häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag och träffade hon som tidigare ägde Senioren och hennes nya häst. Det visade sig att det fanns lite nytta av mig när hästen skulle göras i ordning. Den väver nämligen då den ska göras i ordning för ridning men den stod faktiskt ganska still när jag höll en slickburk framför mulen på den. Det var bara när benskydd och sadel skulle på som det blev lite oroligt igen. Men det var en trevlig och sympatisk häst. Det ska bli kul att se vad det kan bli av den så småningom.

I samma stall står det ett äldre varmblod vars ägare inte bor i närheten så den rids inte så ofta. Så L har frågat henne om jag kan få rida den. Jag har nu fått numret till ägaren och ska bara samla ihop mig så ska jag ringa sen. Det vore ju trevligt att rida igen och även hänga i samma stall som L.
 

Vad kul Magiana!
Jag tycker oftast vb-travare har en härlig arbetsvilja.
Låter ju toppen med tränaren med!
 
Men då himla roligt att du hittat en häst att rida! Varmblodstravare har ofta ett stort hjärta och mycket arbetsglädje ❤️
 
Vad kul! Hur ofta ska du rida den? :)
Hon frågade hur många dagar i veckan jag ville rida och jag sa 3-4. Det tyckte hon lät perfekt, men samtidigt var hon lite orolig att det eventuellt kunde vara för mycket med tanke på min diagnos. Hon har ju egen erfarenhet av samma. Men jag får säga ifrån om det blir för mycket. Sen så ska ju mina rid-dagar synkas med dagar då hennes bonusdotter rider. Ägaren rider ju själv också när hon är här, men det kan gå några veckor mellan gångerna.

Vad kul Magiana!
Jag tycker oftast vb-travare har en härlig arbetsvilja.
Låter ju toppen med tränaren med!
Ja, arbetsvilja saknas inte hos den här killen. Den vill jobba och frågade mig hela tiden vad den skulle göra och var snabb med att göra det jag bad om. Vi behöver bara lära oss förstå varandra bättre. Inte så att det var total språkförbistring men ibland blev det ju :turd: för att vi var osynkade. Men jag tror att det där är sånt vi kan lösa.
 
Senast ändrad:
Hon frågade hur många dagar i veckan jag ville rida och jag sa 3-4. Det tyckte hon lät perfekt, men samtidigt var hon lite orolig att det eventuellt kunde vara för mycket med tanke på min diagnos. Hon har ju egen erfarenhet av samma. Men jag får säga ifrån om det blir för mycket. Sen så ska ju mina rid-dagar synkas med dagar då hennes bonusdotter rider. Ägaren rider ju själv också när hon är här, men det kan gå några veckor mellan gångerna.


Ja, arbetsvilja saknas inte hos den här killen. Den vill jobba och frågade mig hela tiden vad den skulle göra och var snabb med att göra det jag bad om. Vi behöver bara lära oss förstå varandra bättre. Inte så att det var total språkförbistring men ibland blev det ju :turd: för att vi var osynkade. Men jag tror att det där är sånt vi kan lösa.
Det låter ju som det kan bli jättebra när du och hästen lärt känna varandra lite mer. Vad kul! Så glad jag blir för din skull :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 302
Senast: bobbbo
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 964
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 139
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp