Bukefalos 28 år!

Klarar inte att avliva mina katter. HJÄLP!!

K

kurre123

Hej - jag har ett för mig jättestort problem.

Jag är ganska nybliven änkling. Jag bor i egen fastighet med mina två bortskämda svarta äkta bondkatter och som är mina bästa kompisar - Kurre och Sara 6 år gamla. Under denna jobbiga tid så har dom varit speciellt viktiga genom bara att finnas,

Tyvärr måste jag nu sälja min fastighet för att kunna betala laglotten till min hustrus två döttrar.

Jag försöker nu hitta ett nytt boende för mig, Kurre och Sara. Ett litet mindre hus på landet hade passat bra men det är inte enkelt att hitta något lämpligt och prisvärt.

Att bo i lägenhet skulle innebära att jag tvingas avliva det käraste jag nu har den tanken känns fruktansvärd och jag är beredd att göra allt för att slippa den varianten.

Jag har också tänkt tanken att försöka få tag på "någon" som är beredd att ta hand om Kurre och Sara och som till 110% accepterar dom som dom är.

Dom är fruktansvärt bortskämda. Har aldrig haft några restriktioner dom har i stort sett fått göra det dom själva vill.

Att försöka få tag på "någon" som både är beredd att ta hand om Kurre och Sara och som dessutom accepterar att dom är bortskämda. Dom har aldrig haft några restriktioner - dom har fått göra i stort sett som dom själva vill.
Dom ligger på köksbordet, på finbordet, i fåtöljerna, i finsoffan och i sovrums-sängarna. Jag har aldrig brytt mig för dom har gett mig (och min hustru) så enormt mycket genom att bara finnas. Dom turas om att nästan varje kväll - ligga i mitt knä framför TV:n.

Båda katterna är kastrerade.

Jag behöver goda råd vad jag rekommenderas att göra.


Tacksam få mailsvar
 
Sv: Klarar inte att avliva mina katter. HJÄLP!!

Du har redan en likadan tråd på samma sida, fortsätt i den...
 
Sv: Klarar inte att avliva mina katter. HJÄLP!!

Ja jag vet att jag har en likadan tråd tidigare. Men jag hittade inte för att ändra rubriken.

Det är inte enkelt att hitta rätt när man är ny medlem och nybörjare på detta forum.

Och inte hittar jag någon "HJÄLP"-sida..

kurre123/
 
Sv: Klarar inte att avliva mina katter. HJÄLP!!

Jag vet ju inte vart du bor, om det ær stor konkurrens om stugorna på landet, men du har væl inte gett upp? Jag antar att du ær pensionær. Om du har lite krafter kvar och kan hjælpa till med lite trædgårdsarbete, kila till ladugården och se om en ko håller på att kalva och sådant som kan behøvas på en gård så kanske det ær enklare att få køpa en stuga av någon bonde? Det ær bara ett tips!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 699
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 252
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 569
Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: lahsd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp