Klarar jag av en Macbook?

Bukefalos 30 år!

Otherside

Trådstartare
Jag behöver nåt att skriva mina texter på, även när jag inte sitter vid datorn. Jag skriver alltså väldigt mycket och hittills har jag BARA använt datorn. Nu vill jag kunna skriva även på resande fot, det är lite av en dröm - och Mac ser sååå himla fin ut. Men jag är total analfabet, tekniskt, och min man tror att jag inte skulle fixa att gå från pc till Mac..... Hur svårt är det? Hur annorlunda?? Jag ska i princip bara ha den till att skriva, spara, och skicka i email. Jag avstår gärna från annat internet som bara för mig på sidospår...! :idea:

Men de kostar ju så jag vill inte köpa nåt jag sen inte vill ha.....

Vad ska jag köpa isåfall? Som ni hör är jag totalt okunnig i allat, inkl sakers namn, så ..... Ja.....

Help!

Jag behöver nåt att skriva mina texter på, även när jag inte sitter vid datorn. Jag skriver alltså väldigt mycket och hittills har jag BARA använt datorn. Nu vill jag kunna skriva även på resande fot, det är lite av en dröm - och Mac ser sååå himla fin ut. Men jag är total analfabet, tekniskt, och min man tror att jag inte skulle fixa att gå från pc till Mac..... Hur svårt är det? Hur annorlunda?? Jag ska i princip bara ha den till att skriva, spara, och skicka i email. Jag avstår gärna från annat internet som bara för mig på sidospår...! :idea:

Vad ska jag köpa isåfall? Som ni hör är jag totalt okunnig i allat, inkl sakers namn, så ..... Ja.....

Help!
Jag föredrar mac alla dagar i veckan. Jag tycker att den inte bara är snyggare utan även enklare att använda.

Och jag som är inbiten PC-användare och ändå är hyfsad med datorer, tycker Apple-produkter är fullständigt obegripliga 😅

Jag skulle försökt få testat en Mac innan köp. Det som är logiskt och användarvänligt för en person, kan vara rena grekiskan för nästa.

Jag älskar min macbook air, skulle inte vilja gå tillbaka till PC igen. Fungerat klockrent i sju år förutom att jag behövt byta batteri en gång.
Tycker den är mycket smidigare att använda än PC och lärde mig den snabbt.

Jag har slitit ut tangentbordet på min macbook air... och bytt det. Den är suverän på resa, suverän att skriva på, suverän att surfa på. Jämfört med pc håller den i evigheter så ekonomin i längden är bättre trots högre inköpspris. Båda gångerna jag köpt ny har jag köpt förra årets modell, vilket håller nere priset.

Jag använder både PC och Mac och min generella åsikt är att Mac är bäst om man är tekniskt ointresserad och "bara vill ha nåt som funkar" + om man vill ha en laptop. Tyvärr verkar det vara få laptop-tillverkare som lyckas göra en med Windows som inte slukar batteri och strular, så är det bärbart man vill ha rekommenderar jag nån slags Macbook.

I alla andra situationer är PC bättre.

Sen om du bara ska skriva och maila behöver du ens en dator? Kanske räcker med surfplatta med externt tangentbord?

Och jag som är inbiten PC-användare och ändå är hyfsad med datorer, tycker Apple-produkter är fullständigt obegripliga 😅

Jag skulle försökt få testat en Mac innan köp. Det som är logiskt och användarvänligt för en person, kan vara rena grekiskan för nästa.
Fick min första dator på jobbet i mitten av 80-talet. Långt innan Window. mus och färgskärm.
Min uppfattning om datorer grundas där. Har försökt knappa på eniPhone och på en mac. Fattar absolut inget. Tankesättet är så olika.

En yngre person begriper nog mycket fortare!! De jag känner säger att mac är enklare. Antagligen sant, men nte för mig :D

Help!
Jag kände som du innan jag började på ett nytt jobb och där var det Mac som gällde. Det tog inte alls lång tid att vänja sig och i slutändan var det bara Mac-användandet jag tog med mig när jag gick🤩😂
Nu har jag Iphone, Ipad och en Macbook. Helt perfekt, sömlös användning!

Jag bytte från livslångt PC-användande till Mac för ett par månader sen. Inga problem alls. Tog ett par veckor att bli helt varm i kläderna med nytt utseende men sen dess inga problem.

Help!
Inga problem, så stor skillnad är det liksom inte om man ska göra det du vill göra. Jag hade PC i alla år och vande mig snabbt när jag gick över till Mac.
För övrigt kanske du inte ens behöver en Mac. En iPad med tangentbord (och mus om du vill) fungerar precis lika bra. Jag skrev uppsatser på min IPad för några år sedan. Har ett fodral med inbyggt tangentbord till när jag är på språng och sitter jag hemma har jag ett trådlöst tangentbord, mus och en ställning som jag sätter ipaden på så den kommer på rätt höjd.

Jag kör både och. Tycker min macbook är super smidig.
Och den har fungerat bra under alla år jag haft den. OM vi bortser från att jag dränkt den i cola en gång då så den nu har sina "småfel" och delar utbytta efter det. Men allt till trots tuffar den på fint även fast den är inköpt 2018.

Det jag har mest problem med att byta mellan Mac/Windows är att stänga/minimera olika fönster. Knapparna för det sitter på olika sidor av verktygsraden.😂

Hade Mac haft samma förutsättningar/utbud för att spela olika dataspel som Windows hade jag nog gått över helt.

Jag är egentligen PC-människa men kör Mac sedan några år. Jag tycker inte att det är så mycket enklare, men det är nog för att jag inte lärt mig de enkla snabbvägarna utan kör lite PCigt.

För mig blev det Mac för att jag tycker att själva datorerna är så mycket bättre. Jag vill ha en tunn och lätt dator utan plastig känsla. Det har jag i min MacBook Air. Skärmen är outstanding (ögonen har blivit känsligare med åldern). Ljudet är bättre och även hållbarheten. Jag har haft många PC laptops genom livet och de brukar börja ta slut efter 3-5 år. Mac tuggar på längre. Så jag räknar med att det högre inköpspriset betalar sig.

Jag är jättenöjd med min helt enkelt. Men jag tror att du kan hitta en bra PC laptop att skriva på också.

Jag är egentligen PC-människa men kör Mac sedan några år. Jag tycker inte att det är så mycket enklare, men det är nog för att jag inte lärt mig de enkla snabbvägarna utan kör lite PCigt.

För mig blev det Mac för att jag tycker att själva datorerna är så mycket bättre. Jag vill ha en tunn och lätt dator utan plastig känsla. Det har jag i min MacBook Air. Skärmen är outstanding (ögonen har blivit känsligare med åldern). Ljudet är bättre och även hållbarheten. Jag har haft många PC laptops genom livet och de brukar börja ta slut efter 3-5 år. Mac tuggar på längre. Så jag räknar med att det högre inköpspriset betalar sig.

Jag är jättenöjd med min helt enkelt. Men jag tror att du kan hitta en bra PC laptop att skriva på också.
Ja skärmen! Jag kan sitta ute och arbeta i fint väder med min Macbook Air. Det går inte med jobbdatorn, en HP.

Och jag tycker att Apples produkter är så fruktansvärt användarovänliga. Det är inte bara vanesaker som att allt sitter på "fel" sida när man är van vid pc, det är också i många fall fullkomligt omöjligt att lista ut hur man gör även sådant som logiskt sett borde vara enkelt och lättåtkomligt.
Med reservation för att jag pga ovanstående inte petat på en Appleprodukt på evigheter, så de kan ju ha blivit bättre. Men även då hyllades de för att vara så enkla och logiska av de som gillade dem.

Och jag tycker att Apples produkter är så fruktansvärt användarovänliga. Det är inte bara vanesaker som att allt sitter på "fel" sida när man är van vid pc, det är också i många fall fullkomligt omöjligt att lista ut hur man gör även sådant som logiskt sett borde vara enkelt och lättåtkomligt.
Med reservation för att jag pga ovanstående inte petat på en Appleprodukt på evigheter, så de kan ju ha blivit bättre. Men även då hyllades de för att vara så enkla och logiska av de som gillade dem.
Håller med dig. Gräsligt knepiga.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Balkong 2026

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat