Okej, om det var det viktigaste så kan jag ändra till fullt rimligt.

För mig är det självklart att det blir en avgift om man inte betalar i tid.
Det är inget unikt för Klarna.
Okej jag är van att det tar några veckor innan man får en påminnelse, inte att det hänger på ett par dagar.
 
Nu menade jag från det man får fakturan tills den ska vara betald.
Det går att välja betala här och nu eller på förfallodagen, det går även att skjuta upp eller pausa om det blir meck med leveransen.
Älskar Klarna 🤩
Ja, jag är också oftast nöjd, jag önskar att de hade haft e-faktura istället för att jag ska behöva hantera deras fakturor i ett eget system. Men generellt sett fungerar det bra.
 
Testa att vara sen med trängselskatt, påslaget är 500 kr med en gång om betalningen är sen.
Det är också jättetydliga med detta. Är det något jag är rädd att missa så är det trängselskatten och jag är skitnojig över att jag ska missa det. Hittills har det inte hänt.
 
Gillar klarna!

Har alltid funkat för mig. Nu tex så beställde jag en sak på nätet som affären skrev att det var 7-10 arbetsdagar leverans på. Betalade via klarna med få hem varan först och betala inom 14 dagar. Det är 10 dagar sen jag beställde den och fakturan vilar hos klarna tills jag fått hem varan. Supersmidigt! Behöver inte ligga ute med pengar för något jag inte fått än.
 
Men att skicka den till inkasso är väl egentligen ingen fara så länge den blir betald? Eller är det ändrat? Jag har fått flera räkningar skickade till inkasso när jag var yngre, men de betalades ju då och därför blev det inga anmärkningar.

Det är väl ingen fara bara jobbigt att behöva ringa inkasso och hålla på för en faktura som redan är betald. Sen var det väl mer att jag tyckte det var jobbigt att hamna hos inkasso eftersom jag normalt sätt är väldigt noga med att betala räkningar i tid. Men som sagt, det är också enda gång jag haft problem med Klarna. Samma sak, att jag inte fick fakturan, hände ett tag senare men då hade jag ju koll på att den fanns på hemsidan så då var det inge problem.
 
Jag ÄLSKAR Klarna! Supersmidigt och deras kundservice är SÅ bra!

Handlar jättemycket med Klarna som betalningsalternativ och till 99% så fungerar allt supersmidigt, men jag har haft 2 gånger där företagen strulat, skickat fel och trasiga saker. Då har Klarnas kundservice varit superbra med att hjälpa till med fakturapausning osv medan jag bråkade med företagen. Kundservicechatten har varit grymt bra :up: !
 
Jag betalar med kort. Just för att aldrig ha några pågående oavslutade saker som ska ge dem möjligheten att komma med avgifter om jag av olika skäl skulle missa något. Sådana tjänster vill jag inte ha hos ett företag som är så på med att få intäkter den vägen. Men uppfattar dem som helt pålitliga i själva pengahanterningen. Pengar för returnerade varor kommer alltid tillbaka på kontot utan problem, så känner ingen oro för att ha "utlägg" liggande där tills jag vet om beställda skor passar etc.

Sen tycker jag iofs det är lite fult att de betalningsalternativen ska vara så svåra att hitta, men efter förvirring första gången så fattar man ju hur de försöker styra en och kan undvika det.
 
Dom artiklar jag har läst angående klagomål på Klarna är att man inte har fått nån faktura. Fast den skickas via mail, och det står rätt tydligt att man får fakturan på mailen.
Dom som har klagat har då inte uppmärksammat att fakturan kommit på mail och således inte betalat den.
Det tycker inte jag är Klarnas fel.
Jag gjorde precis så första gången. Jävligt surt när fakturorna var på typ 50 spänn totalt. Pratade med kundtjänst som strök påminnelseavgifterna, vilket de inte alls behövt. Så bara bra erfarenheter.
 
Håller med de flesta här och gillar också Klarna. Handlar en del på nätet och alltid med faktura så jag hinner få mina varor innan jag betalar, Klarna har alltid varit super. Hade en avbetalning på klarna konto som löpte ett år och där var det precis lika smidigt, fick välja vilket belopp jag ville betala varje månad (med ett lägsta belopp såklart) och Klarna såg till så allt stämde och kom in i tid. Älskar deras app :up:
 
Älskar Klarna. Så himla enkelt, och lätt att hålla reda på. Får mail att jag har faktura, men håller alltid koll via appen och lägger till betalning eller meddelar retur. Har också fixat deras kort och har deras tjänst med engångskort om jag vill betala i butik med Klarna men butiken inte är ansluten.

Fantastiskt smidigt, och jag förstår att de är snabba med påminnelser - det är jag också!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
521
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 670
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 073
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp