För mig har det hänt att jag inte fått fakturan två gånger, så det är inte bara att folk är ouppmärksamma utan ibland är det faktiskt Klarnas fel. Ena gången kom dessutom påminnelsen bort vilket iof kan ha varit postnords fel och inte Klarnas och jag fick varken faktura eller påminnelse innan jag fick brev från inkasso. Första gången jag någonsin hamnade hos inkasso, så nu undviker jag Klarna så mycket jag kan.

Men varför har du inte appen? Är ju hur smidigt som helst?

Jag har bara goda erfarenheter av Klarna. Dock betalar jag fakturan direkt jag efter att jag fått varorna och skulle aldrig ta ngt på avbetalning/konto. Räntan är ju saftig.
Tycker som sagt det funkar toppen, hade problem med en beställning som inte levererades och även där var Klarna mkt hjälpsamma och pausade fakturan.
 
För mig har det hänt att jag inte fått fakturan två gånger, så det är inte bara att folk är ouppmärksamma utan ibland är det faktiskt Klarnas fel. Ena gången kom dessutom påminnelsen bort vilket iof kan ha varit postnords fel och inte Klarnas och jag fick varken faktura eller påminnelse innan jag fick brev från inkasso. Första gången jag någonsin hamnade hos inkasso, så nu undviker jag Klarna så mycket jag kan.
Klarna skickar ju bara fakturor via mail. Aldrig post.
 
Även jag har bara positiva erfarenheter av Klarna. Hur smidigt som helst, allt är glasklart och jag förstår inte hur man kan missförstå hur man genomför en betalning via klarna. Jag betalar för det mesta med mitt eget kort, men det har hänt att jag väljer 'betala om 14 dagar' vilket är lika smidigt det.
 
Men varför har du inte appen? Är ju hur smidigt som helst?

Jag har bara goda erfarenheter av Klarna. Dock betalar jag fakturan direkt jag efter att jag fått varorna och skulle aldrig ta ngt på avbetalning/konto. Räntan är ju saftig.
Tycker som sagt det funkar toppen, hade problem med en beställning som inte levererades och även där var Klarna mkt hjälpsamma och pausade fakturan.
För att min mobil är gammal och numera vägrar ladda ner nya appar😅 annars låter det ju onekligen smidigt med en app!

Klarna skickar ju bara fakturor via mail. Aldrig post.

Trodde jag också, men påminnelsen kom via brev. Visserligen en vecka efter den skulle vara betald men det lär väl vara postnords fel..
 
För att min mobil är gammal och numera vägrar ladda ner nya appar😅 annars låter det ju onekligen smidigt med en app!



Trodde jag också, men påminnelsen kom via brev. Visserligen en vecka efter den skulle vara betald men det lär väl vara postnords fel..
Ja precis. De skickar påminnelser via brev men den första fakturan mailar de alltid. Vilket står tydligt i informationen när man gör köpet.
 
Ja precis. De skickar påminnelser via brev men den första fakturan mailar de alltid. Vilket står tydligt i informationen när man gör köpet.

Ja, det står tydligt men det händer att fakturan inte kommer även om det bara hänt mig ett par gånger. Sen förklarar Klarna det med att "den har nog hamnat i skräpposten" fast jag kollade i alla mappar min mejl har..
 
Jag föredrar att använda klarna vid internetköp så jag kan ha det på faktura, så slipper jag ligga ute med pengar och lämna mina kortuppgifter till diverse företag. Mycket smidigt!

Sen förstår jag inte riktigt att man kan tycka att deras tjänst inte fungerar om man inte betalar i tid och då får påminnelseavgift. Fullkomligt normalt och så det borde gå till. Eget ansvar liksom. Jag har dock flera gånger missat med någon dag eller två när jag trott att jag betalat eller bara glömt bort, men aldrig fått påminnelse faktiskt. Och likaså om man fått varor, men ingen faktura så hör man väl av sig att det verkar som det inte kommit fram?
 
Jag tycker med Klarna är superbra! Appen är supersmidig och enkel att använd. Väljer nästan alltid faktura nu för tiden för att slippa leta upp och fylla i kortuppgifter.

Tycker 14 dagar är generöst, vet att ex Svea bara har 10 dagar (eller hade iaf, har inte använt mig av dem på läääänge). Och Qliro gillar jag inte alls, fyrkantiga som få. Ringde och undrade över var fakturan över en produkt och då sa de att den skickas ut om ett par veckor (de hade några speciella datum alla fakturor aktiverades på?:confused:). Helt värdelöst eftersom jag vill betala så snart mottagit varan. Men det var evigheter sen så de kan ju ha blivit bättre.

Iaf, klarna is the shit! Står jag och väger mellan två butiker tar jag den som har klarna. Alla dar i veckan!
 
Jag tycker med Klarna är superbra! Appen är supersmidig och enkel att använd. Väljer nästan alltid faktura nu för tiden för att slippa leta upp och fylla i kortuppgifter.

Tycker 14 dagar är generöst, vet att ex Svea bara har 10 dagar (eller hade iaf, har inte använt mig av dem på läääänge). Och Qliro gillar jag inte alls, fyrkantiga som få. Ringde och undrade över var fakturan över en produkt och då sa de att den skickas ut om ett par veckor (de hade några speciella datum alla fakturor aktiverades på?:confused:). Helt värdelöst eftersom jag vill betala så snart mottagit varan. Men det var evigheter sen så de kan ju ha blivit bättre.

Iaf, klarna is the shit! Står jag och väger mellan två butiker tar jag den som har klarna. Alla dar i veckan!

Qliro har en app de också. Men du kanske inte ville fylla i uppgifterna där menade du? Annars tycker jag deras app funkar bra den med. Men använder inte den lika frekvent som Klarna. Tar också Klarna som förstahandsval.
 
Jag gillar också Klarna! Väljer alltid det om alternativet finns. Har använt direktbetalning, faktura, och delbetalning när det varit erbjudande om räntefritt. Har pausat och skjutit upp fakturor utan problem. Alltid trevliga och hjälpsamma att ha att göra med, även när det varit jag som klantat mig.
 
Aldrig haft problem med klarna. Enda jag blivit irriterad över är att jag helt plötsligt kunde klicka "betala" på deras hemsida så drogs pengarna från mitt konto. Jag har aldrig fyllt i mina bankuppgifter hos klarna?...

Nåja.. det är onekligen smidigt men kändes lite otrevligt gjort. Antar att de sparat nå kort/bankuppgifter vid en direktbetalning.
 
På tal om qliro. Fick en faktura på 0kr med en påminnelseavgift på 60kr. Löstes med ett mail, men det stör mig lite att jag ska behöva maila om en sån sak. Har shoppat mycket med Klarna och väljer absolut helst shoppar som har Klarna!
 
Klarna används av min mobiloperatör.
Och där är kundernas klagomål mååååånga...
Jag har lyckats trassla mig förbi klarna genom att ha automatisk kortdragning, det passar mig mycket bättre.
 
Är det någon här som handlat via Klarna? Jag skulle beställa från ett företag jag handlat ifrån många gånger och skulle betala med kort som jag brukar. Plötsligt var jag inne i Klarnas system och skulle betala med faktura och dessutom på avbetalning?? Vet inte riktigt hur det gick till? När jag sedan lämnade tillbaka en produkt drogs hela beloppet en gång till (minus summan för varan jag lämnade tillbaka. Min sambo tror att de kommer att betala tillbaka den första summan. Får väl se om deatt man ska behöva tjafsa.

När man googlar på Klarna, tex på trustpilot så finns det hur mycket klagomål som helst.

Hur kan ett sådant oseriöst företag på fortsätta?

Butiken i sig har jag bara positiva erfarenheter av.
Jag har råkat betala in för mycket till Klarna en gång, fick då ett meddelande ifrån dem om det och att de skulle betala tillbaka inom ca tre veckor.

I övrigt gillar jag Klarna, väljer alltid det betalsättet om det finns valmöjligheter. Har aldrig haft problem med dem. Appen är guld att ha, skulle man glömma sin faktura skickar de en påminnelse någon dag innan det ska vara betalt. Smidigt och enkelt!
 
Ja, det står tydligt men det händer att fakturan inte kommer även om det bara hänt mig ett par gånger. Sen förklarar Klarna det med att "den har nog hamnat i skräpposten" fast jag kollade i alla mappar min mejl har..
Skräpposten brukar ju rensas automatiskt så kanske hunnit raderas? Eller så uppgav du fel mail?
Har svårt att tro att klarna plötsligt inte skickar ut faktura. Det går nog automatiskt från dem.
Aldrig haft problem med klarna. Enda jag blivit irriterad över är att jag helt plötsligt kunde klicka "betala" på deras hemsida så drogs pengarna från mitt konto. Jag har aldrig fyllt i mina bankuppgifter hos klarna?...

Nåja.. det är onekligen smidigt men kändes lite otrevligt gjort. Antar att de sparat nå kort/bankuppgifter vid en direktbetalning.
Klarna kan ju omöjligen ha hittat dina bankuppgifter utan att du uppgivit ngt? Låter jättekonstigt.
 
Älskar oxå Klarna. Har appen och den är grym! Väljer oxå bort internetbutiker som inte har Klarna
 
Jag har haft problem med att fakturan inte skickades till min mail, jag fick istället ett sms där de påtalade att fakturan inte kunde skickas men jag kunde komma in på deras sida och betala där. Jag fick alla andra mail från dem men inte fakturorna. Störigt! Det var en del felsökningsarbete från både deras och min sida innan det löstes. Efter några samtal var jag ganska irriterad när jag gång på gång påtalade att fakturorna inte kom och de bara "det beror på dina inställningar" eller "du har fått dem, de har hamnat i skräpposten" trots att jag från början sa att jag hade felsökt allt från min sida. När de gick över till den nya hemsidan/appen kunde jag därför inte få verifieringsmailet och kunde inte komma in på hemsidan vilket gjorde att jag inte kunde betala alls men när jag väl fick tag i en kunnig person tog det några veckor och de hade löst problemet. Alla påminnelseavgifter jag hade fått under tiden togs bort och ingen faktura skickades till inkasso. Vad det var för fel vet jag inte men sedan dess har det fungerat.
Klarna har ett väldigt smidigt återbetalningssystem dessutom. Jag har haft pengarna någon dag efter bara. Inte sådant krångel som många andra har att man måste maila eller via snigelpost skicka sina kontouppgifter för att få utbetalningen och det dröjer veckor innan den sedan kommer.
Mitt ena barn lyckades klicka fel så att det blev avbetalning istället för direktbetalning. När hen ringde upp klarna löste de det direkt och alla extraavgifter togs bort.
Jag använder alltid klarna när det alternativet finns.
 
Men alltså, om man bortser från att det oftast går jättesmidigt (vilket det ju såklart oftast gör), är det ingen som ser problemet med att ett bolag som i princip har monopol på fakturabetalning på nätet även har ett eget inkassobolag? Det säger ju sig självt att det ligger i deras intresse att fakturorna hamnar där, för skulle det enbart handla om att få betalt för fakturorna hade de ju använt sig av ett externt inkassobolag - eftersom det är just så dessa bolag används av företag. Företaget får betalt och slipper krångel. Jag kan tycka att det blir väldigt fel om ett bolag faktiskt tjänar på att skicka fakturor till inkasso.

Med det sagt har jag personligen inte haft problem med Klarna, jag ser liksom inte det som motsägelse till att jag kan se problem med bolagets intressen.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
522
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 670
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 076
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp