Nä, det är ingen fara. Jag hamnade själv hos inkasso för ett tag sedan då jag var en dag sen med en räkning. Inkassobolaget skickade brev till mig en vecka efter att räkningen var betald. Jag ringde och de strök det. Jag behövde inte ens betala några avgifter. (Men har man inte betalat får man ju ta det sura med avgifterna.)


Jag har fått påslag på typ 60 kronor. Lite irriterande men inte hela världen.
För mig är det ofta betalning inom två veckor efter leverans missar du med någon dag får du ett påslag på minst 60 kr. Det är såklart ens eget fel att man missar en betalning men det är ändå retligt att handla för 100 kr och få ett påslag på 60.
 
Dom artiklar jag har läst angående klagomål på Klarna är att man inte har fått nån faktura. Fast den skickas via mail, och det står rätt tydligt att man får fakturan på mailen.
Dom som har klagat har då inte uppmärksammat att fakturan kommit på mail och således inte betalat den.
Det tycker inte jag är Klarnas fel.
Jag älskar att få fakturan på mailen, slippa den dr vidriga avgiften på 19 kr för pappersfaktura. Den undviks på alla sätt som bara går för mig.

Använder alltid mail fakturorna istället för appen/hemsidan när jag betalar eftersom jag vill kunna skriva en kommentar i betalningen så jag vet vad betalningen gäller å det går inte via hemsidan. Appen vet jag inte för den har jag aldrig provat.
 
För mig är det ofta betalning inom två veckor efter leverans missar du med någon dag får du ett påslag på minst 60 kr. Det är såklart ens eget fel att man missar en betalning men det är ändå retligt att handla för 100 kr och få ett påslag på 60.
Det går enkelt att att förlänga klarnas fakturor på deras hemsida.

Och som sagt så vet du redan att det ligger på dig att betala i tid.
 
Använde alltid Klarna om det finns som alternativ om inte tänker jag ett varv till om jag ska köpa eller inte. Aldrig haft problem.

Var själv slarvig med en faktura som skulle betalas men inte kommit med posten, i detta fallet var det trängselskatt och beloppet blev 524kr istället för 24kr för att jag var sen med betalning, en aning surt för 4 dagar sent🤨
 
Det går enkelt att att förlänga klarnas fakturor på deras hemsida.

Och som sagt så vet du redan att det ligger på dig att betala i tid.
Ja, men har man missat så har man ju missat? Jag har inte sagt att det är orättvist förfärligt eller något annat bara att de är väldigt snabba på att skicka påminnelseavgifter, betydligt snabbare än många andra företag. Eftersom de inte har 30 dagar utan 14 dagars betalning är det lätt att missa. Jag själv kollar sällan på datumen på fakturorna utan betalar allt vid löning, det fungerar INTE när men beställer med klarna.
 
Jag använder väldigt gärna Klarna. Tycker det är supersmidigt med faktura så att man får grejerna innan man betalar. Dessutom mindre strul om nåt skulle bli fel med varorna :) Jag har aldrig haft några problem, och de brukar vara väldigt hjälpsamma om nåt har blivit fel :up:
 
I :heart Klarna (🙈🙈🙈🙈)

Använder alla möjliga betalningsmetoder, beroende på vad som passar bäst där och då. Och de har alltid varit tillmötesgående vid ev. fel.
 
Ja, men har man missat så har man ju missat? Jag har inte sagt att det är orättvist förfärligt eller något annat bara att de är väldigt snabba på att skicka påminnelseavgifter, betydligt snabbare än många andra företag. Eftersom de inte har 30 dagar utan 14 dagars betalning är det lätt att missa. Jag själv kollar sällan på datumen på fakturorna utan betalar allt vid löning, det fungerar INTE när men beställer med klarna.
Det är det dom tjänar pengar på.
Om du nu betalar allting vid löning borde fungera bra om du redan när du får fakturan går in på deras hemsida och förlänger betalningstiden. Det har jag fått göra en gång när jag beställde en vara med längre leveranstid och företaget skickade iväg fakturainformationen till klarna som då skickade iväg fakturan på en gång. Ringde även och klagade på hur det skötes med faktureringen vid beställningsvaror. Vill helst få produkten innan jag betalar för den.
Informationen finns trots allt där redan när man lägger in klarna faktura på beställningen.
 
Det är det dom tjänar pengar på.
Om du nu betalar allting vid löning borde fungera bra om du redan när du får fakturan går in på deras hemsida och förlänger betalningstiden. Det har jag fått göra en gång när jag beställde en vara med längre leveranstid och företaget skickade iväg fakturainformationen till klarna som då skickade iväg fakturan på en gång. Ringde även och klagade på hur det skötes med faktureringen vid beställningsvaror. Vill helst få produkten innan jag betalar för den.
Informationen finns trots allt där redan när man lägger in klarna faktura på beställningen.
Min uppfattning är inte att de direkt gör något fel men att de är snabba på att ta ut extra avgifter vilket kan göra det väldigt dyrt om man missar att betala. Men det är väl det de här bolagen lever på.
Detta är min utgångspunkt vad det sedan argumenteras om och försöker lösas förstår jag inte riktigt.
 
Använder Klarna väldigt ofta, alltid fungerat toppen. Gillar verkligen lösningen med faktura som man kan "pausa" om man returnerar produkten. Väljer helst bara internetbutiker med Klarna.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
522
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 675
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 076
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp