fejko

Trådstartare
Är det någon här som handlat via Klarna? Jag skulle beställa från ett företag jag handlat ifrån många gånger och skulle betala med kort som jag brukar. Plötsligt var jag inne i Klarnas system och skulle betala med faktura och dessutom på avbetalning?? Vet inte riktigt hur det gick till? När jag sedan lämnade tillbaka en produkt drogs hela beloppet en gång till (minus summan för varan jag lämnade tillbaka. Min sambo tror att de kommer att betala tillbaka den första summan. Får väl se om deatt man ska behöva tjafsa.

När man googlar på Klarna, tex på trustpilot så finns det hur mycket klagomål som helst.

Hur kan ett sådant oseriöst företag på fortsätta?

Butiken i sig har jag bara positiva erfarenheter av.
 
Är det någon här som handlat via Klarna? Jag skulle beställa från ett företag jag handlat ifrån många gånger och skulle betala med kort som jag brukar. Plötsligt var jag inne i Klarnas system och skulle betala med faktura och dessutom på avbetalning?? Vet inte riktigt hur det gick till? När jag sedan lämnade tillbaka en produkt drogs hela beloppet en gång till (minus summan för varan jag lämnade tillbaka. Min sambo tror att de kommer att betala tillbaka den första summan. Får väl se om deatt man ska behöva tjafsa.

När man googlar på Klarna, tex på trustpilot så finns det hur mycket klagomål som helst.

Hur kan ett sådant oseriöst företag på fortsätta?

Butiken i sig har jag bara positiva erfarenheter av.

Jag har inte haft några problem med Klarna utan det har fungerat fint för min del.
 
Jag har flera gånger handlat på nätet och betalat via Klarna. Men man får ju välja om man vill betala med avbetalning eller allt på en gång. Jag väljer ju allt på en gång då jag inte vill betala med avbetalning. Har inte varit nåt konstigt alls.
 
Jag handlar mycket på nätet och använder således Klarna. Jag tycker det är jättesmidigt, har aldrig haft problem.
En gång lyckades jag betala in för mycket. Jag hade skrivit en siffra fel och då bara kontaktade jag kundtjänst, dom kunde se felet och jag fick det överstigande beloppet tillbaka.
 
De kan fortsätta eftersom de har nästintill monopol på betalning i näthandel idag. Nu för tiden äger de ju dessutom ett eget inkassobolag och det är inte ovanligt att fakturorna hamnar där innan folk fått en möjlighet att betala påminnelsen. :up:

Att du valde kortbetalning och hamnade på faktura låter ju som ett fel i systemet nånstans, antingen hos Klarna eller butiken, förhoppningsvis går det smidigt för dig att få tillbaka pengarna, annars skulle jag ta ärendet via butiken eftersom det är de som fått tillbaka returen. Med vanlig faktura ska i alla fall nätbutiken kunna hantera den hos Klarna, vet dock inte hur det fungerar vid avbetalningar. Men jag vet hur Klarnas support är att ha att göra med, så jag köper ALDRIG på nåt annat sätt än med kortbetalning när det går genom Klarna.
 
Handlar mycket på nätet och då är det ju väldigt ofta Klarna som betalningen går genom. Inte haft några problem hittills.
Som @Lingon skriver, när man kommer till betalningen så klickar man ju i om man vill avbetala, betala med faktura eller allt direkt. Det måste ju ha blivit ett felklick när du handlade...
 
Har också bra erfarenhet av Klarna, och de allra flesta företag använder sig ju som sagt av dem numera.
Aldrig haft avbetalning men att få tillbaka pengar via Klarna gick också problemfritt (företaget ändrade summan efteråt pga retur).
 
Har du inte kontaktat dem? Varför valde du faktura och avbetalning om det inte var det du ville ha? Det står rätt tydligt vad man kan välja mellan.

Vad säger de när du kontaktar dem? Det kan ju alltid bli fel. Det är ju hur de hanterar det de gånger det blir fel som man får bedöma. Så vad säger de när du påtalar för dem att det blivit fel?
 
Har handlat mycket genom klarna, funkat mycket bra!
En gång betalde sambon en faktura(Mail) som även sen kom som pappersfaktura som också betaldes.
Men inga problem att få pengarna tillbaka.

Jag brukar vilja betala på en gång men tyckte det var lite svårt att hitta det i början... dvs först fanns alla alternativ för ’betala senare’ eller ’avbetalning’ eller ’få varan först betala sen’ osv..
Och att det behövdes/behövs en knapptryckning för att komma till betala direkt.
 
Jag handlar ofta på nätet och använder mig av Klarnas faktura flera gånger i veckan.

Det är smidigt att få hem grejerna innan fakturan måste betalas och helst om det blivit något fel på leveransen eftersom det går att pausa fakturan tills företaget rett ut problemet.

Har inte haft några problem med dem

Tillägg. Det har blivit att jag drar mig för att använda internetföretag som inte använder sig av Klarna. Jag har för dåligt minne för att komma ihåg att jag fått en faktura på mailen.
 
Använder Klarna hela tiden, inga problem. Tar dock aldrig avbetalning; utan först leverans, sen faktura. Snabbt och smidigt, enkelt. Mkt nöjd.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
508
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 652
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 066
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp